kawasaki K(D)X 125 1992 aka "vespa"
Geplaatst: wo 01 jul 2015, 17:27
Hallo,
Sinds 29-06-2015 ben ik dan ook eindelijk overgestapt naar een opgevoerde brommer!
Het is een Kawasaki KDX 125 uit 92, al heeft ie de PK's van de KX.
Hij heeft bij de vorige eigenaar lange tijd stilgestaan en na een paar uur sleutelen ben ik er ook al achter dat er aardig wat lam gedraaid is, dus word nog een heel project.
Bedoeling is dat ie eerst motorisch helemaal 100 is en daarna wat tijd in het uiterlijk te stoppen.
Witte stickers op de achterkappen zijn al eraf getrokken en crosskapje staat op de planning. De fiets zal voornamelijk voor de enduro en kleine tourtochtjes gebruikt worden.
Ook kreeg ik er een hoop zooi bij, waaronder een crosspak. Enige wat mist zijn laarzen en handschoenen, maar die komen nog wel!
`
----- UPDATE 2-7-15 ------
Handkapje gemonteerd en kilometer teller erop gebeund. Ziet er opzich nog niet zo verkeerd uit!
Voor de rest ben ik nu aan het kijken of ik via werk goedkoop aan 2t olie kan komen, ding moet volgens de boekjes 1:32
----- UPDATE 8-7-15 -----
Pasje vandaag ook maar opgehaald. Word nu eerst paar dagen testen en dan kijken wat er echt niet deugt en dit dan vervangen. De lijst word dus waarschijnlijk volgend weekend bijgevuld
----- UPDATE 9-7-15 -----
Vandaag gecrossed en helaas aardig wat mankementen gevonden. Dit is nog maar het begin ben ik bang....
-Voorvelg zit een slag in
-Kettingspanner gebroken
-Lekt olie bij de oliepomp(Of ander pompje waar olie doorheen gaat)
-Blokolie zweet ie als een malle
-voorband begint te scheuren
-te snel op topsnelheid waardoor ik waarschijnlijk geflitst ben met 100 op een 60 weg
Dat was het wel zo'n beetje dacht ik. Moet dus nog wel aardig werken eraan ben ik bang hahahaha
----- Update 27-7-15 -----
Vandaag wat kleine dingen besteld bij 24mx. Boete is nog niet binnen, dus kon prima dacht ik
Heb nu een stuurrol besteld, een crosskapje en een stel handvaten. Ondertussen ook al op onderzoek uit gegaan voor zuigers, pakkingen en keeringen voor het blok. Deze zal (Hopelijk) tussen 10 augustus en 21 augustus los gaan en weer gereviseerd worden. Als het meezit ook nog een setje verse noppen voor de 22e, want dan is er een dagje crossen en wil graag zien hoe de fiets het volhoud op een crossbaan!
Ook is er een spiegel (Zo'n inklapbare van orion ) en alweer een nieuwe kilometer teller op de motor gekomen, de vorige is soort van gelanceerd onder het crossen
Wanneer ik de bestelling binnen heb en alles gemonteerd heb komen er meer foto's!
Handkappen zijn er trouwens al weer vanaf en verkocht, vond ze niet super op de motor en zijn bedoeld voor een fatbar, dus klemt niet goed op het stuur.
----- Update 3-8-15 -----
Afgelopen weekend klein beetje getoured en ook nog naar gamma racing days geweest. Was een geweldig weekend, alleen jammer dat mijn voorband en mijn voorvelg de geest hebben gegeven. Banden zijn al besteld, ben nog steeds op zoek naar een nieuwe voorvelg. Heb wel 1 foto kunnen nemen voordat ie ermee ophielt
Qua uiterlijk is dit wel even grappig voor nu, dus daar zal niet denderend veel aan veranderen.
motorisch ga ik mee bezig. Ik hoop deze week een nieuwe (prox) zuiger te hebben en dan gaat deze er z.s.m op.
Qua onderhoud valt hij me trouwens heel erg mee. Zit al ruim op 20 uur (Op een gebruikte zuiger) en heeft nog compressie als een malle!
Deze bandjes heb ik besteld. Zijn een stuk beter op straat en in t zand gebruik in een ander setje velgen (waar ik nog even voor doorspaar, want dat komt er meteen goed spul)
en ja oplettende volgers, er zit een orion spiegel op
----- Update 8-8-15 -----
helaas, gister de boel vastgenaaid.. en niet een beetje ook! Iemand die ik inhaalde had het over knallen uit de uitlaat en een harde knal uit het blok. Hij is nog niet helemaal los, maar de cilinder kan in ieder geval opnieuw genikalliseerd worden (Mooi verzonnen woordje ) en er mag een krukas revisie bij. Ook een nieuwe zuiger en krukas lagers en pakkingen. Ik reken tot dusver op zo'n 600-700 euro. Krukas lagers heb ik al gekocht voor 40 euro, zijn splinternieuwe hot rod lagers, dus moet wel goed zitten!
Achterbrug bussen zijn ook gaar, dus deze pak ik ook direct aan en dan kijk ik ook direct de rest na! Foto's volgen wel, ben eerst bezig de schade te inspecteren
----- Update 15-8-15 -----
De schade motorisch valt nog mee. Krukas word nu gereviseerd en cilinder is nog wel even mee te rijden (al haal ik niet het uiterste eruit). Zuiger is amper wat aan te zien, dus deze gaat er ook weer in.
Achterbrug daarintegen........ Die is rijp voor de sloop........ Heb nu al meerdere ritjes gemaakt van zo'n 200km t stuk zonder succes. Door alles met elkaar en al het tegenzin ben ik stiekem toch wel aan het overwegen om een husky 570 te kopen en dan maar niet aan de cc's te houden. Ben dit gedoe namelijk ook best zat
Voor de rest heb ik wel een ander uitlaatje op de kop getikt, betreft een samba racing uitlaat.
Ik heb weinig hoop dat de motor het voor de cross van de 22e gaat doen, maar ik doe er uiteraard alles aan en als ie rijd, dan komen eindelijk de video beelden
-----Update 22-5-15-----
Er is weer een hoop veranderd aan de motor! We hebben het hok gister nog optijd in elkaar kunnen doppen en vandaag lekker gecrosst!
Wat er nu nieuw is:
Big end lager
Drijfstang
alle pakkingen en keeringen
achterbrug lagers
banden (Die voor de vastnaaier nog geen 30km hebben gereden)
Bij de cross verschillende keren op de foto gezet, maar de mooiste is toch zeker deze:
Volgens velen ging het me goed af en dat merkte ik zelf ook! Ik hield de crossers wel aardig bij, al waren ze in de bochten overduidelijk sneller met hun noppen! Vliegen ging ook super, alleen jammer dat ik 1 keer verkeerd belande en hierdoor een bepaalde bult niet kon overbruggen zoals ik wou
----- Update 28-8-15 -----
En alweer de boel los liggen
Zuigertje gaf zo veel geluiden en verloor steeds meer vermogen en compressie dat ik voor de zekerheid de boel toch maar is na ging kijken.... Kreeg er spontaan een lach van op me kop, was precies op tijd erbij! Zuigertje had diepe groeven en had flink op ze kloten gekregen bij de cross. Nu dus een nieuwe in bestelling geplaatst bij de motorzaak bij ons in de buurt, dan komt er een wiseco zuiger of een prox zuiger in, afhankelijk wat er binnen budget valt en wat er voor het weekend kan zijn... Want ja, elk weekend crossen is wel de bedoeling
Titanium uitlaat ook eindelijk is onder handen genomen. Ben er nu met grid 600 overheen geweest, daarna nog 800 en dan nog 1200, dan de lasnaden er weer netjes in en uitdeuken. Dan komt die er onder en dit heeft wat dat aan gaat niet zo'n strakke deadline als de rest, maar zit er voor december afgesteld en al hopelijk wel op
Powervalve systeem was ook het 1 en ander beun aan, hier ben ik ook mee bezig waardoor ik flink vermogen winst kan halen. Word even een schetsje maken in Solidworks en dan even op school door de CNC jagen
Was hem ook wel weer even, word nu voornamelijk sparen voor de maand october en de licenties die ik volgend jaar moet hebben (alla 365 euro + andere verzekeringsmaatschappij voor de motor)
----- Update 15-2-17 -----
Jaja, is een tijdje geleden, maar daar ben ik weer hahaha
Kawasaki is al een tijdje verkocht (Had veel problemen motorisch en was het zat), in de tussentijd nog een scootertje gehad om rond te komen (en wheelies te oefenen). Grootste lol die ik voor 50 euro kon hebben!
Ondertussen ook al een 125 4T gehad (Suzuki DR 125 SM uit 2010) en hier een jaar mee rond gereden. Ondertussen is deze ook verkocht en heb ik nog een motor in het hok staan (enige die ik nog heb). Dit is een yamaha XT600 uit '84 die ik voor weinig kon kopen. Heeft nog geen 20.000 gelopen en gaan we langzaam maar zeker opknappen.
Voor nu, het rijd weer (heeft 10+ jaar stil gestaan) en is klaar voor de komende offroad ritten!
Voor nu is dit het, ik ga nu weer verder van me verjaardag genieten, maar wou toch weer is een keer leven in mijn topic brengen voor de laatst actieve leden van het forum
Sinds 29-06-2015 ben ik dan ook eindelijk overgestapt naar een opgevoerde brommer!
Het is een Kawasaki KDX 125 uit 92, al heeft ie de PK's van de KX.
Hij heeft bij de vorige eigenaar lange tijd stilgestaan en na een paar uur sleutelen ben ik er ook al achter dat er aardig wat lam gedraaid is, dus word nog een heel project.
Bedoeling is dat ie eerst motorisch helemaal 100 is en daarna wat tijd in het uiterlijk te stoppen.
Witte stickers op de achterkappen zijn al eraf getrokken en crosskapje staat op de planning. De fiets zal voornamelijk voor de enduro en kleine tourtochtjes gebruikt worden.
Ook kreeg ik er een hoop zooi bij, waaronder een crosspak. Enige wat mist zijn laarzen en handschoenen, maar die komen nog wel!
`
----- UPDATE 2-7-15 ------
Handkapje gemonteerd en kilometer teller erop gebeund. Ziet er opzich nog niet zo verkeerd uit!
Voor de rest ben ik nu aan het kijken of ik via werk goedkoop aan 2t olie kan komen, ding moet volgens de boekjes 1:32
----- UPDATE 8-7-15 -----
Pasje vandaag ook maar opgehaald. Word nu eerst paar dagen testen en dan kijken wat er echt niet deugt en dit dan vervangen. De lijst word dus waarschijnlijk volgend weekend bijgevuld
----- UPDATE 9-7-15 -----
Vandaag gecrossed en helaas aardig wat mankementen gevonden. Dit is nog maar het begin ben ik bang....
-Voorvelg zit een slag in
-Kettingspanner gebroken
-Lekt olie bij de oliepomp(Of ander pompje waar olie doorheen gaat)
-Blokolie zweet ie als een malle
-voorband begint te scheuren
-te snel op topsnelheid waardoor ik waarschijnlijk geflitst ben met 100 op een 60 weg
Dat was het wel zo'n beetje dacht ik. Moet dus nog wel aardig werken eraan ben ik bang hahahaha
----- Update 27-7-15 -----
Vandaag wat kleine dingen besteld bij 24mx. Boete is nog niet binnen, dus kon prima dacht ik
Heb nu een stuurrol besteld, een crosskapje en een stel handvaten. Ondertussen ook al op onderzoek uit gegaan voor zuigers, pakkingen en keeringen voor het blok. Deze zal (Hopelijk) tussen 10 augustus en 21 augustus los gaan en weer gereviseerd worden. Als het meezit ook nog een setje verse noppen voor de 22e, want dan is er een dagje crossen en wil graag zien hoe de fiets het volhoud op een crossbaan!
Ook is er een spiegel (Zo'n inklapbare van orion ) en alweer een nieuwe kilometer teller op de motor gekomen, de vorige is soort van gelanceerd onder het crossen
Wanneer ik de bestelling binnen heb en alles gemonteerd heb komen er meer foto's!
Handkappen zijn er trouwens al weer vanaf en verkocht, vond ze niet super op de motor en zijn bedoeld voor een fatbar, dus klemt niet goed op het stuur.
----- Update 3-8-15 -----
Afgelopen weekend klein beetje getoured en ook nog naar gamma racing days geweest. Was een geweldig weekend, alleen jammer dat mijn voorband en mijn voorvelg de geest hebben gegeven. Banden zijn al besteld, ben nog steeds op zoek naar een nieuwe voorvelg. Heb wel 1 foto kunnen nemen voordat ie ermee ophielt
Qua uiterlijk is dit wel even grappig voor nu, dus daar zal niet denderend veel aan veranderen.
motorisch ga ik mee bezig. Ik hoop deze week een nieuwe (prox) zuiger te hebben en dan gaat deze er z.s.m op.
Qua onderhoud valt hij me trouwens heel erg mee. Zit al ruim op 20 uur (Op een gebruikte zuiger) en heeft nog compressie als een malle!
Deze bandjes heb ik besteld. Zijn een stuk beter op straat en in t zand gebruik in een ander setje velgen (waar ik nog even voor doorspaar, want dat komt er meteen goed spul)
en ja oplettende volgers, er zit een orion spiegel op
----- Update 8-8-15 -----
helaas, gister de boel vastgenaaid.. en niet een beetje ook! Iemand die ik inhaalde had het over knallen uit de uitlaat en een harde knal uit het blok. Hij is nog niet helemaal los, maar de cilinder kan in ieder geval opnieuw genikalliseerd worden (Mooi verzonnen woordje ) en er mag een krukas revisie bij. Ook een nieuwe zuiger en krukas lagers en pakkingen. Ik reken tot dusver op zo'n 600-700 euro. Krukas lagers heb ik al gekocht voor 40 euro, zijn splinternieuwe hot rod lagers, dus moet wel goed zitten!
Achterbrug bussen zijn ook gaar, dus deze pak ik ook direct aan en dan kijk ik ook direct de rest na! Foto's volgen wel, ben eerst bezig de schade te inspecteren
----- Update 15-8-15 -----
De schade motorisch valt nog mee. Krukas word nu gereviseerd en cilinder is nog wel even mee te rijden (al haal ik niet het uiterste eruit). Zuiger is amper wat aan te zien, dus deze gaat er ook weer in.
Achterbrug daarintegen........ Die is rijp voor de sloop........ Heb nu al meerdere ritjes gemaakt van zo'n 200km t stuk zonder succes. Door alles met elkaar en al het tegenzin ben ik stiekem toch wel aan het overwegen om een husky 570 te kopen en dan maar niet aan de cc's te houden. Ben dit gedoe namelijk ook best zat
Voor de rest heb ik wel een ander uitlaatje op de kop getikt, betreft een samba racing uitlaat.
Ik heb weinig hoop dat de motor het voor de cross van de 22e gaat doen, maar ik doe er uiteraard alles aan en als ie rijd, dan komen eindelijk de video beelden
-----Update 22-5-15-----
Er is weer een hoop veranderd aan de motor! We hebben het hok gister nog optijd in elkaar kunnen doppen en vandaag lekker gecrosst!
Wat er nu nieuw is:
Big end lager
Drijfstang
alle pakkingen en keeringen
achterbrug lagers
banden (Die voor de vastnaaier nog geen 30km hebben gereden)
Bij de cross verschillende keren op de foto gezet, maar de mooiste is toch zeker deze:
Volgens velen ging het me goed af en dat merkte ik zelf ook! Ik hield de crossers wel aardig bij, al waren ze in de bochten overduidelijk sneller met hun noppen! Vliegen ging ook super, alleen jammer dat ik 1 keer verkeerd belande en hierdoor een bepaalde bult niet kon overbruggen zoals ik wou
----- Update 28-8-15 -----
En alweer de boel los liggen
Zuigertje gaf zo veel geluiden en verloor steeds meer vermogen en compressie dat ik voor de zekerheid de boel toch maar is na ging kijken.... Kreeg er spontaan een lach van op me kop, was precies op tijd erbij! Zuigertje had diepe groeven en had flink op ze kloten gekregen bij de cross. Nu dus een nieuwe in bestelling geplaatst bij de motorzaak bij ons in de buurt, dan komt er een wiseco zuiger of een prox zuiger in, afhankelijk wat er binnen budget valt en wat er voor het weekend kan zijn... Want ja, elk weekend crossen is wel de bedoeling
Titanium uitlaat ook eindelijk is onder handen genomen. Ben er nu met grid 600 overheen geweest, daarna nog 800 en dan nog 1200, dan de lasnaden er weer netjes in en uitdeuken. Dan komt die er onder en dit heeft wat dat aan gaat niet zo'n strakke deadline als de rest, maar zit er voor december afgesteld en al hopelijk wel op
Powervalve systeem was ook het 1 en ander beun aan, hier ben ik ook mee bezig waardoor ik flink vermogen winst kan halen. Word even een schetsje maken in Solidworks en dan even op school door de CNC jagen
Was hem ook wel weer even, word nu voornamelijk sparen voor de maand october en de licenties die ik volgend jaar moet hebben (alla 365 euro + andere verzekeringsmaatschappij voor de motor)
----- Update 15-2-17 -----
Jaja, is een tijdje geleden, maar daar ben ik weer hahaha
Kawasaki is al een tijdje verkocht (Had veel problemen motorisch en was het zat), in de tussentijd nog een scootertje gehad om rond te komen (en wheelies te oefenen). Grootste lol die ik voor 50 euro kon hebben!
Ondertussen ook al een 125 4T gehad (Suzuki DR 125 SM uit 2010) en hier een jaar mee rond gereden. Ondertussen is deze ook verkocht en heb ik nog een motor in het hok staan (enige die ik nog heb). Dit is een yamaha XT600 uit '84 die ik voor weinig kon kopen. Heeft nog geen 20.000 gelopen en gaan we langzaam maar zeker opknappen.
Voor nu, het rijd weer (heeft 10+ jaar stil gestaan) en is klaar voor de komende offroad ritten!
Voor nu is dit het, ik ga nu weer verder van me verjaardag genieten, maar wou toch weer is een keer leven in mijn topic brengen voor de laatst actieve leden van het forum