kawasaki K(D)X 125 1992 aka "vespa"

Show hier je motor.
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

kawasaki K(D)X 125 1992 aka "vespa"

Ongelezen bericht door kevrie »

Hallo,

Sinds 29-06-2015 ben ik dan ook eindelijk overgestapt naar een opgevoerde brommer!
Het is een Kawasaki KDX 125 uit 92, al heeft ie de PK's van de KX.
Hij heeft bij de vorige eigenaar lange tijd stilgestaan en na een paar uur sleutelen ben ik er ook al achter dat er aardig wat lam gedraaid is, dus word nog een heel project.

Bedoeling is dat ie eerst motorisch helemaal 100 is en daarna wat tijd in het uiterlijk te stoppen.

Witte stickers op de achterkappen zijn al eraf getrokken en crosskapje staat op de planning. De fiets zal voornamelijk voor de enduro en kleine tourtochtjes gebruikt worden.



Afbeelding

Afbeelding

Ook kreeg ik er een hoop zooi bij, waaronder een crosspak. Enige wat mist zijn laarzen en handschoenen, maar die komen nog wel!
Afbeelding`




----- UPDATE 2-7-15 ------

Handkapje gemonteerd en kilometer teller erop gebeund. Ziet er opzich nog niet zo verkeerd uit!

Afbeelding

Voor de rest ben ik nu aan het kijken of ik via werk goedkoop aan 2t olie kan komen, ding moet volgens de boekjes 1:32 :sad:

----- UPDATE 8-7-15 -----

Pasje vandaag ook maar opgehaald. Word nu eerst paar dagen testen en dan kijken wat er echt niet deugt en dit dan vervangen. De lijst word dus waarschijnlijk volgend weekend bijgevuld :dry:


----- UPDATE 9-7-15 -----

Vandaag gecrossed en helaas aardig wat mankementen gevonden. Dit is nog maar het begin ben ik bang....

-Voorvelg zit een slag in
-Kettingspanner gebroken
-Lekt olie bij de oliepomp(Of ander pompje waar olie doorheen gaat)
-Blokolie zweet ie als een malle
-voorband begint te scheuren
-te snel op topsnelheid waardoor ik waarschijnlijk geflitst ben met 100 op een 60 weg :palm:


Dat was het wel zo'n beetje dacht ik. Moet dus nog wel aardig werken eraan ben ik bang hahahaha


----- Update 27-7-15 -----


Vandaag wat kleine dingen besteld bij 24mx. Boete is nog niet binnen, dus kon prima dacht ik :dry:
Heb nu een stuurrol besteld, een crosskapje en een stel handvaten. Ondertussen ook al op onderzoek uit gegaan voor zuigers, pakkingen en keeringen voor het blok. Deze zal (Hopelijk) tussen 10 augustus en 21 augustus los gaan en weer gereviseerd worden. Als het meezit ook nog een setje verse noppen voor de 22e, want dan is er een dagje crossen en wil graag zien hoe de fiets het volhoud op een crossbaan!

Ook is er een spiegel (Zo'n inklapbare van orion :palm: ) en alweer een nieuwe kilometer teller op de motor gekomen, de vorige is soort van gelanceerd onder het crossen :emo:

Wanneer ik de bestelling binnen heb en alles gemonteerd heb komen er meer foto's!
Handkappen zijn er trouwens al weer vanaf en verkocht, vond ze niet super op de motor en zijn bedoeld voor een fatbar, dus klemt niet goed op het stuur.




----- Update 3-8-15 -----

Afgelopen weekend klein beetje getoured en ook nog naar gamma racing days geweest. Was een geweldig weekend, alleen jammer dat mijn voorband en mijn voorvelg de geest hebben gegeven. Banden zijn al besteld, ben nog steeds op zoek naar een nieuwe voorvelg. Heb wel 1 foto kunnen nemen voordat ie ermee ophielt :palm:
Qua uiterlijk is dit wel even grappig voor nu, dus daar zal niet denderend veel aan veranderen.
motorisch ga ik mee bezig. Ik hoop deze week een nieuwe (prox) zuiger te hebben en dan gaat deze er z.s.m op.
Qua onderhoud valt hij me trouwens heel erg mee. Zit al ruim op 20 uur (Op een gebruikte zuiger) en heeft nog compressie als een malle!

Deze bandjes heb ik besteld. Zijn een stuk beter op straat en in t zand gebruik in een ander setje velgen (waar ik nog even voor doorspaar, want dat komt er meteen goed spul)
Afbeelding

Afbeelding
en ja oplettende volgers, er zit een orion spiegel op :emo:



----- Update 8-8-15 -----

helaas, gister de boel vastgenaaid.. en niet een beetje ook! Iemand die ik inhaalde had het over knallen uit de uitlaat en een harde knal uit het blok. Hij is nog niet helemaal los, maar de cilinder kan in ieder geval opnieuw genikalliseerd worden (Mooi verzonnen woordje :dry: ) en er mag een krukas revisie bij. Ook een nieuwe zuiger en krukas lagers en pakkingen. Ik reken tot dusver op zo'n 600-700 euro. Krukas lagers heb ik al gekocht voor 40 euro, zijn splinternieuwe hot rod lagers, dus moet wel goed zitten!
Achterbrug bussen zijn ook gaar, dus deze pak ik ook direct aan en dan kijk ik ook direct de rest na! Foto's volgen wel, ben eerst bezig de schade te inspecteren :sad:

----- Update 15-8-15 -----

De schade motorisch valt nog mee. Krukas word nu gereviseerd en cilinder is nog wel even mee te rijden (al haal ik niet het uiterste eruit). Zuiger is amper wat aan te zien, dus deze gaat er ook weer in.
Achterbrug daarintegen........ Die is rijp voor de sloop........ Heb nu al meerdere ritjes gemaakt van zo'n 200km t stuk zonder succes. Door alles met elkaar en al het tegenzin ben ik stiekem toch wel aan het overwegen om een husky 570 te kopen en dan maar niet aan de cc's te houden. Ben dit gedoe namelijk ook best zat :eerie:

Voor de rest heb ik wel een ander uitlaatje op de kop getikt, betreft een samba racing uitlaat.

Ik heb weinig hoop dat de motor het voor de cross van de 22e gaat doen, maar ik doe er uiteraard alles aan en als ie rijd, dan komen eindelijk de video beelden ;)


-----Update 22-5-15-----

Er is weer een hoop veranderd aan de motor! We hebben het hok gister nog optijd in elkaar kunnen doppen en vandaag lekker gecrosst!
Wat er nu nieuw is:
Big end lager
Drijfstang
alle pakkingen en keeringen
achterbrug lagers
banden (Die voor de vastnaaier nog geen 30km hebben gereden)

Bij de cross verschillende keren op de foto gezet, maar de mooiste is toch zeker deze:
Afbeelding


Volgens velen ging het me goed af en dat merkte ik zelf ook! Ik hield de crossers wel aardig bij, al waren ze in de bochten overduidelijk sneller met hun noppen! Vliegen ging ook super, alleen jammer dat ik 1 keer verkeerd belande en hierdoor een bepaalde bult niet kon overbruggen zoals ik wou :thumbdown:


----- Update 28-8-15 -----


En alweer de boel los liggen :lolno:
Zuigertje gaf zo veel geluiden en verloor steeds meer vermogen en compressie dat ik voor de zekerheid de boel toch maar is na ging kijken.... Kreeg er spontaan een lach van op me kop, was precies op tijd erbij! Zuigertje had diepe groeven en had flink op ze kloten gekregen bij de cross. Nu dus een nieuwe in bestelling geplaatst bij de motorzaak bij ons in de buurt, dan komt er een wiseco zuiger of een prox zuiger in, afhankelijk wat er binnen budget valt en wat er voor het weekend kan zijn... Want ja, elk weekend crossen is wel de bedoeling :wub:

Titanium uitlaat ook eindelijk is onder handen genomen. Ben er nu met grid 600 overheen geweest, daarna nog 800 en dan nog 1200, dan de lasnaden er weer netjes in en uitdeuken. Dan komt die er onder en dit heeft wat dat aan gaat niet zo'n strakke deadline als de rest, maar zit er voor december afgesteld en al hopelijk wel op :shh:

Powervalve systeem was ook het 1 en ander beun aan, hier ben ik ook mee bezig waardoor ik flink vermogen winst kan halen. Word even een schetsje maken in Solidworks en dan even op school door de CNC jagen :dry:

Was hem ook wel weer even, word nu voornamelijk sparen voor de maand october en de licenties die ik volgend jaar moet hebben (alla 365 euro + andere verzekeringsmaatschappij voor de motor) :roll:


----- Update 15-2-17 -----

Jaja, is een tijdje geleden, maar daar ben ik weer hahaha :happy:

Kawasaki is al een tijdje verkocht (Had veel problemen motorisch en was het zat), in de tussentijd nog een scootertje gehad om rond te komen (en wheelies te oefenen). Grootste lol die ik voor 50 euro kon hebben! :emo:

Ondertussen ook al een 125 4T gehad (Suzuki DR 125 SM uit 2010) en hier een jaar mee rond gereden. Ondertussen is deze ook verkocht en heb ik nog een motor in het hok staan (enige die ik nog heb). Dit is een yamaha XT600 uit '84 die ik voor weinig kon kopen. Heeft nog geen 20.000 gelopen en gaan we langzaam maar zeker opknappen.

Voor nu, het rijd weer (heeft 10+ jaar stil gestaan) en is klaar voor de komende offroad ritten!
Afbeelding

Voor nu is dit het, ik ga nu weer verder van me verjaardag genieten, maar wou toch weer is een keer leven in mijn topic brengen voor de laatst actieve leden van het forum :sad:
Laatst gewijzigd door kevrie op wo 15 feb 2017, 14:21, 15 keer totaal gewijzigd.
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door D25 »

leuke brommert, heb het alleen zelf niet zo op kawasaki
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door kevrie »

Voor mijn prijsklasse was dit de beste motor. Mijn voorkeur zou ook husqvarna of KTM zijn, maar dan zou ik nog aardig moeten hebben doorsparen en ik ben het wachten wel zat. Vind die week wachten op rijbewijs al een hel :sad:
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Gebruikersavatar
Rikk-
Tuner
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 03 feb 2013, 10:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 85 2011 (verkocht), Husqvarna SM 125 2007 (verkocht)

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door Rikk- »

Leuk ding, veel plezier ermee!
Afbeelding
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door kevrie »

heel klein updateje :emo:
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Dikste crosslaarzen :emo: Maak wat moois van die kawa, ik ga m volgen :happy:
Afbeelding
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door kevrie »

Een mindere update dan gehoopt, maar moet toch maar :eerie:
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Gebruikersavatar
Limburger
Moderator
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 14 dec 2010, 19:31
Vervoersmiddel: -Ford Dexta 2000 eind jaren '60'
-Ford F100 1953 V8
-KTM EXC 300 1997
Locatie: Heibloem (limbabwe)

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door Limburger »

Is het niet een idee om hem te reviseren? Blok revisie bij zo'n ding is niet verschrikkelijk duur. Wat ik zo hoor is dat er hier en daar wat keeringen oid hun beste tijd gehad hebben. Alleen dat olie pomp dingetje waar je over praat kan ik niet plaatsen. Wat foto's zouden het duidelijk maken. Velg kun je misschien bij een fietsen maker recht laten spaken, misschien dat hij nog te redden valt. Verder wel een leuke fiets hoor! Precies wat ik gedacht had wat de (jongeren) gingen doen na het behalen van hun A1, een enduro 125 halen. Die hebben tenminste nog wat in huis.
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door kevrie »

hahaha blok revisie doe ik eind van de maand. Dan heb ik de ruimte en tijd dat op werk te doen (revisie bedrijf koning). Velg heb ik al mail naar gestuurd. Voor 75 euro heb ik een vervangende velg. En een leuke fiets is het zeker! Echt geen spijt van! Ben alleen bang dat ik veel boetes ga halen en mogelijk ook wel een keer artikel 5 :palm:
Dat oliepompje geval heb ik opgezocht en blijkt de voorganger van de powervalve te zijn. Deze heeft een lekke keering en lekt daardoor als een malle
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Specna
Pro tuner
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2013, 15:21
Vervoersmiddel: Derbi Hebo Tomahawk 80cc: verkocht
Suzuki RMZ 450 SM
Locatie: Barendrecht

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door Specna »

dus je hebt een helm met een vizier, en je draagt een crossbil #fucklogic
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door kevrie »

Vizier is er al vanaf :happy:
Was puur voor de winter en natte dagen, maar met het mooie weer is dit toch minstens net zo gaaf en 10x zo fijn met crossen :happy:
Afbeelding
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door kevrie »

even een kort vraagje tussendoor...... Zoals mijn kenteken nu staat, maar dan met ietwat gebogen zijkanten, is dit te flitsen?
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
kaj7kaj
Tuner
Berichten: 440
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 16:05
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3
Locatie: Drenthe

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

Ja, maar hopenlijk was ie nog vies van de bossen of weilanden waar je jou kennende graag doorheen ragt
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door kevrie »

Het blok moet spijtig genoeg eerder uit elkaar dan verwacht.... Hij lekt zoveel olie dat ik vandaag al na kilometer of 20 zonder olie stond. Komt uit de zwarte slang onder de carb, onder t membraam. Iemand een idee wat dat is? Hij lekt voornamelijk wanneer hij na een ritje stil staat, dan ligt er altijd een plas olie.
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door Pieke »

Mengolie of blokolie?
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door kevrie »

Onder het membraam stroomt blokolie uit een slang. Hij lekt verbrande mengsmering uit het KIPS systeem (Powervalve systeem). Maar het blok gaat er na 9 augustus onder weg, dan word alles nagekeken en komt er onder andere een andere zuiger in, word de cilinder waarschijnlijk gehoont en als het budget het toestaat komt er ook nog een ander krukas op. Nadat dit allemaal gedaan is ga ik is rond neuzen voor andere kappen. Ik heb zo'n vermoeden dat er 2001 KX kappen op kunnen. Dit zal een stuk strakker staan. Denk dat ik hier wel een maand mee zoet ben, dus ik verwacht nog niet al te veel grote aanpassingen in de tussentijd :think:
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Gebruikersavatar
Yezzz
Schakelrijder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 19:22
Vervoersmiddel: 2001-2004 Rieju MRX
1980 Puch Maxi S (WIP)

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door Yezzz »

Smerige kattenoog heeft en blinde vlek op mn oog achter gelaten voor dikke 30 minuten. Kut kawavespa
Got popcorn?
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door D25 »

Yezzz schreef:Smerige kattenoog heeft en blinde vlek op mn oog achter gelaten voor dikke 30 minuten. Kut kawavespa
:emo: :emo: :emo:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door kevrie »

sorry, probeerde m zo vaak mogelijk omhoog te laten wijzen. Maar gelukkig zag je toch vrijwel de hele tijd mijn achterlicht :dry:
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Gebruikersavatar
Yezzz
Schakelrijder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 19:22
Vervoersmiddel: 2001-2004 Rieju MRX
1980 Puch Maxi S (WIP)

Re: kawasaki K(D)X 125 1992

Ongelezen bericht door Yezzz »

Can you blame me? Ik reed op een puch :lol:
Got popcorn?
Plaats reactie