Pagina 4 van 18

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 15:18
door royvi
Jij onderschat echt het vermogen van een 125 crosser, op de straat lig je in de 1 ook gelijk achterover hoor (tenzij je hem lang vertand hebt natuurlijk).
Met een viertakt heb je nog flinke motorrem en constanter vermogen, dat maakt de wheelies stukken makkelijker dan op een tweetakt. Wel is zo'n tweetakt lichter natuurlijk.

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 20:18
door Venlonaer
Idd, soms verrast ie je met de powerband :emo:
Limburger schreef:Beter, weer een erbij. Wheelies op zon ding zijn in mijn ogen easier als op mijnes :D In de 1 bij mij is niet te doen, 2 komt ie nog te snel en 3 dan rijd je meteen zo hard. Maar ik mot er weer eens mee gaan bos banjeren want ding staat al ff stil :o Leuk ding kris
Hij gaat super makkelijk met 't voorwiel omhoog (not this time Pieke :emo: ).
Keertje meeten toch, Heibloem meeting jwz.

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 20:32
door Daan22
heb je geen last van een zwaaiend stuur bij hoge snelheden op de straat?

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 20:34
door Venlonaer
Nee...en ja.
Wel als ik afrem en net de laatste 10 meter tot stilstand gaat ie een beetje zwaaien. Heb ik nog nooit meegemaakt :emo:

Offroad niet

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 22:51
door derbi crd
Kan uit ervaring vertellen dat het rijden met een 2takt enduro of uberhaupt noppen totaal niet lekker is over het asfalt. Wellicht dat de 125 wat minder zenuwachtig op het gas is maar de kx250 kan net zo goed een aan- en uitknop op het stuur hebben. Daar staat de motor ook wel een beetje bekend om natuurlijk.
Wegrijden zonder wheelie was in praktijk bijna onmogelijk, spinnend achterwiel tijdens optrekken en slippen bij remmen, wegligging alsof je met 8 promille op de motor zit.
Noppen zijn ook met 2uur weg natuurlijk. Verder had ik soms het probleem dat die verzoop omdat er niet genoeg aan het gas getrokken werd. Was een competitiemachine die dus op gang gehouden moest worden, wat op straat niet lukt.

Geregeld aan de kant van de weg een bougie staan wisselen :emo:

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 23:02
door Daan22
voorwiel hoog houden, zo spaar je voorbanden uit :emo:

als ik met mijne op straat kwam was het geen rijden, stuur begint te zwaaien als een gek als je iets of wat aan het gas draait.
draai je het gas iets te hevig open in een bocht schuift hij als een gek onderuit.

dingen zijn niet plezant voor op straat met die noppenbanden

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: wo 09 jan 2013, 23:19
door Venlonaer
derbi crd schreef:Kan uit ervaring vertellen dat het rijden met een 2takt enduro of uberhaupt noppen totaal niet lekker is over het asfalt. Wellicht dat de 125 wat minder zenuwachtig op het gas is maar de kx250 kan net zo goed een aan- en uitknop op het stuur hebben. Daar staat de motor ook wel een beetje bekend om natuurlijk.
Wegrijden zonder wheelie was in praktijk bijna onmogelijk, spinnend achterwiel tijdens optrekken en slippen bij remmen, wegligging alsof je met 8 promille op de motor zit.
Noppen zijn ook met 2uur weg natuurlijk. Verder had ik soms het probleem dat die verzoop omdat er niet genoeg aan het gas getrokken werd. Was een competitiemachine die dus op gang gehouden moest worden, wat op straat niet lukt.

Geregeld aan de kant van de weg een bougie staan wisselen :emo:
Rijdt inderdaad niet fijn, daarom :mrgreen: ;
Afbeelding
Daan22 schreef:voorwiel hoog houden, zo spaar je voorbanden uit :emo:

als ik met mijne op straat kwam was het geen rijden, stuur begint te zwaaien als een gek als je iets of wat aan het gas draait.
draai je het gas iets te hevig open in een bocht schuift hij als een gek onderuit.

dingen zijn niet plezant voor op straat met die noppenbanden
Is idd niet chill, dubbel niet chill gezien het ook nog nat was die dag dat ik ging rijden en ie nog sneller uitbrak :emo:
Maar goed, zie hierboven. :mrgreen:

Zit btw wel te twijfelen of ik hier zoveel aan ga uitgeven, misschien hou ik het gewoon met een nieuwe coating voor het frame, standaard, nieuwe kappenset en zadeldek, slijtagedelen vervangen en een blokrevisie maar verder geld bewaren om een projectje te doen met een CR250 uit 2003+ met kenteken...

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 20:34
door Limburger
Dan heb je tog ongeveer alles gehad niet dan? Jou kennende pak je dan tog meteen alles mee. Lagers etc overal :lol:

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 20:50
door Venlonaer
Hahaha :mrgreen:
Nou wou eigenlijk nog zo'n beetje alles coaten incl de klauwen enz.
Boyesen deksels... schokbreker uit elkaar halen enzo.
Ander stuur, kabelboom d'r op....

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: vr 11 jan 2013, 20:56
door Daan22
word een fabrieks motor zo te horen :emo:

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: wo 16 jan 2013, 23:25
door Venlonaer
Misschien (A)

Ziek en dus verveeld zijnde wat fotootjes geschoten toen ik ruimte moest maken voor een groot pakketje.

Afbeelding

Afbeelding

Het pakketje;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Magneetschaal
Hydraulische pers 10 ton
Ringratelsleutels 8-19 behalve 11
Hamer met vervangbare nylon doppen
Ontvetterbak
Wringijzer

Was 20% korting, dus zo'n beetje 100 euro bespaard. :thumbup:
Heb ook al iemand gevonden om het blok te reviseren, wou het zelf doen in de eerste instantie maar dat doe ik anders wel de volgende winter.
Wil liever rijden ipv in de zomervakantie beginnen met uit elkaar te halen :geek:

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: do 17 jan 2013, 09:46
door derbi crd
100 euro incl die pers en alles? Zo'n pers komt me namelijk ook prima uit.

Onee lama zie het al.. 100 euro bespaard :emo:

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: do 17 jan 2013, 10:11
door Venlonaer
:emo:

€229,-
http://www.datona.nl/werkplaatspers-10-ton.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Geen gekut meer met doppen en een hamer als ik de lagers wil vervangen :happy:

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: do 17 jan 2013, 14:07
door royvi
derbi crd schreef:100 euro incl die pers en alles? Zo'n pers komt me namelijk ook prima uit.

Onee lama zie het al.. 100 euro bespaard :emo:
Dan haal je zo'n pers van marktplaats, hoeft niet duur te zijn.
Wij hebben er ook een op zich handig, maar vaak vind ik een hamer en een dop nog makkelijker. :emo: Is natuurlijk erg afhankelijk van de plek van het lager.

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: do 17 jan 2013, 14:35
door Venlonaer
Welke dan?
Alle lagers zijn makkelijk bereikbaar in AM6 blokjes, misschien het naaldlager wat minder maar daar draai ik wel ff snel een busje voor ofzo :P.

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: do 17 jan 2013, 14:37
door Rallyking
Venlonaer schreef::emo:

€229,-
http://www.datona.nl/werkplaatspers-10-ton.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Geen gekut meer met doppen en een hamer als ik de lagers wil vervangen :happy:
Rijke tata :emo:

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: do 17 jan 2013, 14:43
door Venlonaer
:emo:
Prijs valt wel mee vind ik.

Niet zo rijke tata nu, heb nog genoeg voor m'n rbw en dan nog 200 nodig voor het totaal van 500 euro om het blok te laten reviseren.

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: do 17 jan 2013, 14:53
door royvi
Venlonaer schreef:Welke dan?
Alle lagers zijn makkelijk bereikbaar in AM6 blokjes, misschien het naaldlager wat minder maar daar draai ik wel ff snel een busje voor ofzo :P.
In het blok doe ik ook altijd met de hamer eigenlijk, tik, tik, tik en ze zitten erin.
Maar denk aan wiellagers, pro-linklagers. Die doe ik allemaal met de hamer omdat ik dat makkelijker vind.
Die van de schokbreker doe ik wel met de pers, omdat die krengen muurvast kunnen zitten en met het eruithalen je ze zo erdoorheen kan persen.

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: do 17 jan 2013, 15:03
door Venlonaer
Nja oke, ik kijk wel wat ik fijner vind.
Hiermee krijg je ze er tenminste altijd 100% recht en makkelijk in.

Re: Honda CR125 van Kristian

Geplaatst: vr 18 jan 2013, 00:38
door Boeki
Onderste foto zou leuk als omslag op fb staan. :shifty: