Luc's, Evo supermoto | VERKOCHT

Afgeronde projecten
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Luc's, Evo supermoto | VERKOCHT

Ongelezen bericht door D-Evo »

Hallo mede DF'ers,

Hierbij mijn eigen topic over mijn Derbi senda sm50 drd evo.
Ik zal eerst mijzelf even voorstellen.

Ik ben Luc de Valk inmiddels 20jaar en woon in Meppel in het mooie Drenthe.
Ik heb mijn papiertje voor 2e autotechnicus sins 4 juli 2012. Ik ben nu bezig met een nieuwe opleiding: Motortechnicus 2 wielers.
In mijn vrije tijd ben ik veel bezig met mijn brommer. Maar ik heb natuurlijk ook nog andere hobby's zoals: honkballen, muziek luisteren, film kijken, sc Heerenveen volgen, karpervissen.

Genoeg over mij laten we beginnen met het officiële gedeelte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


|Setup (05-07-2013)
|
Cilinder: Malossi Mhr 80 Getuned.
Uitlaat: Malossi Mhr Supermoto met dubbele Supermoto dempers.
Carburateur: 21mm Dell^Ortho sproeier 94.
Spruitstuk: Origineel
Membraan: Malossi Vl6.
Koppelingsveren: Malossi koppelingsveren.
Koppelingsplaten: MRD carbon koppelingsplaten.
Bougie:NGK b9es.
Luchtfilter: Twin air.
Tandwielverhouding: 14-52
|
|

Ik heb mijn Derbi Senda Drd Sm50 Evo in 2009 gekocht met 0km op de teller bij Tellegen Scooters in Epe.

Zoals je kan zien heb ik de speigels erop gelaten, 'k vond het wel handig. ;)
Afbeelding

Na dat ik wat ervaring had opgedaan met mijn brommer, en met originele uitlaat had gereden. Was ik toch wel opzoek naar iets mooiers en sneller.
Ik kwam toen bij een Bidalot r2 uit. Helaas mocht ik hem niet volledig benutten dus dat werd begrenzer tot 70km per uur. (harder mocht niet anders was het dag dag brommer)

Afbeelding

Afbeelding

Naar een tijdje wou ik toch wat veranderingen aanbrengen aan mijn fiets. Er voor gekozen om wheelstriping en racingstripes aangebracht en een Renthal stuurrol erop gezet.
Ik natuurlijk zo trots als een pauw. Eindelijk was mijn brommer weer wat unieker dan de rest. :happy:


De Polisport handkappen die ik bij de brommer had gekocht werden verkocht. daarvoor in de plaats kwamen er originele drd handkappen.

Afbeelding

Afbeelding

Elke keer dat gepruts met de ketting smeren en alles schoonmaken toch maar een motorbok gekocht. Na wat zoekwerk een hele mooie gevonden.
Afbeelding

Je zal wel denken, ''Hoe houd hij deze brommer zo netjes'' nou dat zit zo, ik ben een beetje verslaafd geraakt aan het schoonmaken van mijn brommer. :shifty:


Maar het was niet genoeg voor mij, ik wou hem steeds weer wat veranderen.
De wegligging met de Vee rubbers was niks en dat vooral met nat weer, verschikkelijk! :sick:
Dus toen de tijd rijp was, en dan bedoel ik toen er weer wat geld beschikbaar was :lol: 2 Nieuwe pilot sporty's eronder gezet.

Afbeelding

De wheelstriping ging eraf en daarvoor in de plaats kwamen mooie Excel velgstickers.

Afbeelding


Na 1 jaar de brommer in mijn bezit te hebben gehad, heb ik besloten om de brommer deels te veranderen.
Door andere kappen te plaatsen. De gehele voorkant is aangepast zodat de kappen precies zouden passen.

Het achterlicht en knipperlichten werden vervangen door een achterlicht met ingebouwde knipperlichten.
Ik vond de ''taartschep'' maar niks, dus deze heb ik er toen ook maar afgehaald en er zelf maar 1 in elkaar geflanst.
Ergens op het internet zag ik dat er op dit model ook voorvork protectors beschikbaar waren, dus ja wat doe je dan...

Juist bestellen en erop monteren. :happy:

Afbeelding


Motorisch is er weinig veranderd ben alleen een beetje bezig geweest met m'n afstelling.

De Bidalot begon mij een beetje te vervelen, dus had ik een mooie Conti overgenomen van Bas aman/Amanoh.
Ik zocht er nog een mooie demper bij ik kwam uiteindelijk uit bij een Metrakit underseat pipe, weer eens wat anders dacht ik.

Afbeelding

De week daarna een een kentekenplaat houder om het kenteken gemonteerd, dat zag er toch net even wat beter uit.
De Giannelli conti netjes weer in hittebestendige blanke lak gespoten. Daarna mooi een nachtje laten drogen en de volgende de dag afgesteld op 80km, toch even met me vader besproken en hij vond het goed dat hij wat harder liep, had ik even geluk :happy:


Zoals je een paar foto's terug kan zien, is het kapje waar de knipperlichten aan vast zitten, een beetje scheef tegen over het voorspatbord, dit is nu verholpen.


Afbeelding

Afbeelding

Een Nieuwe stuurpad gehaald bij Gebben motoren in Rogat van het merk ProTaper.
Fotos volgend daarvan nog.


De brommer is nu voor het grootste deel af, ik had nog een Giannelli conti demper liggen en deze heb ik kunnen ruilen voor WP stickers en deze komen rond om mijn voorvork.

Afbeelding

Het gele velglint wat om mijn handkappen heen zat vervangen voor wit velglint dit vond ik er iets mooier bij staan.
Rond de excel stickers op mijn velgen komt ook nog wit velglint.

15-02-2011
De wp stickers geplakt en gelijk maar de fiets gepoetst.
Afbeelding

:twisted:
Afbeelding


De Metrakit demper lag los van binnen, hij maakte een takken herrie. Mooi excuus dus op een andere demper eronder te gooien. Uiteindelijk een goedkope ktm125 2T demper kunnen vinden :thumbup:

Hier op de foto zonder achterlicht en kenteken,waarschijnlijk krijg ik morgen een nieuw achterlicht binnen.
Ik ben nog bezig met de demper wat dichter tegen de achterkap aan de zetten i.v.m passagiers die achterop moeten.
Afbeelding

Dan eindelijk foto's waarop natuurlijk iedereen heeft gewacht :lol:
Foto's met de trotse eigenaar :woot: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Vanmiddag de brommer schoongemaakt, dus ook maar even wat foto's gemaakt van de nieuwe knipperlichten.
Ik moet alleen nog even wat weerstanden er tussen zetten want ze knipperen naar mijn idee te snel.
Afbeelding

10-04-2011
Een mooie dag gevonden om wat foto's te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speciaal voor SM_Ritske. :happy:
Afbeelding


Een underseat demper onder je derbi is hartstikke leuk en aardig alleen je hebt 1 nadeel er kan niemand achterop.
Zodra je over een drempel heengaat en iemand ook nog eens achterop hebt, veert de achterkant in. Op die manier raakt de demper dus mijn achterband, niet helemaal de bedoeling dus. :silent:

Een middagje over het idee nagedacht om de demper aan de zijkant de monteren waar hij oorspronkelijk gemonteerd zou moeten worden. Ik Naar de lasser, en gevraagd of hij een tailpijp wou maken met een bepaalde bocht erin. Zo gezegd zo gedaan. :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding


28-08-2011
De Fotocamera heeft vandaag geen zin om zijn best te doen. :wtf:
Mede mogelijk gemaakt door Bas Aman :thumbup:
Demper opgeknapt, nieuwe demperwol, klem, en giannelli plaatje en en SUPERMOTARD BESCHERM DEMPER RUBBERS! :wave:
Afbeelding

Een middagje beunen bij een klasgenoot met als resultaat een 2e ophangingpunt voor mijn demper(s)
Afbeelding

Afbeelding



De achterbrug en het frame zijn 2 weken geleden gecoat. + een nieuwe achterband K*T vandalisten :box:
Ik ben hartstikke blij met het resultaat, de kleurstelling passen zelfs nu nog beter bij elkaar.

De reden dat mijn frame en spul allemaal gecoat werd was dat de scooterwinkel mijn kapotte benzinesensor had vervangen maar het rubbertje van de sensor er scheef in had gemonteerd. Waardoor er allemaal benzine over mijn frame was gaan lekken. :|

De foto's met de nieuwe spiegels + gecoat frame.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Weer een nieuwe update, gaat goed vanaf deze kant! :D
Namelijk een Malossi MHR Team 50cc gewoon om uit te proberen.
Maar waarschijnlijk verkoop ik deze cilinder weer.

De cilinder is gehoond + gloednieuwe zuiger, Ik Ben hem nu aan het inrijden...
Je zullen wel denken, die snelle jongen mag helemaal niet snel... KLOPT!

Ik gebruik hem vooral voor trekkracht, ik weet het dan had ik beter een 80MHR kunnen nemen maar -
maar de politie controleert hier regelmatig dus dacht ik ik hou het bij een 50, klinkt natuurlijk allemaal heel logisch :roll:
Zijn top zal ongeveer uitkomen op 85km, straks wanneer hij is begrenst :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


28-09-2011
Ik blijf maar bezig met updates, lijkt bijna geen eind aan te komen. :mrgreen:
Ik begon steeds last van mijn rug te krijgen wanneer ik op de brommer zat. Dus ik heb gezocht naar wat oplossingen en toen kwam ik uit op stuurraisers. Je gaat namelijk net even wat lekkerder op je brommer zitten omdat je stuur een stuk omhoog gezet is.

Afbeelding

30-09-2011
Zojuist de brommer opgehaald bij de brommerboer, de montage van de andere demper is hartstikke netjes gemaakt.
De dempers zitten nu mooi op 1 lijn en klinken nu nog netter. De 2e demper wordt nog even opgeknapt + giannelli plaatje.

Veel kijk plezier!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


08-10-2011
Gistermiddag bezig geweest om het blok schoon te maken, dit is redelijk gelukt.
Moet alleen nog even de D' op mijn ontstekingskap inkleuren de boutjes worden denk ik binnenkort even onderhanden genomen.

De uitlaat opgeknapt en vervolgens weer gemonteerd. Ben blij met het resultaat zo kan hij weer jaren mee.. (iedereen weet dat dat helaas nooit zal gebeuren :geek: )


13-11-2011
Het was vandaag niet echt perfect weer, maar toch kwam de zon even door.
Je ziet al goed dat mijn uitlaat mooi verkleurd. :wub:

Afbeelding

Afbeelding


25-11-2011
De nieuwe cilinder is vanmiddag binnen gekomen een Malossi 80cc Mhr.
Ontzettend blij natuurlijk, helemaal omdat hij mijn verwachtingen overtrof het ziet er allemaal super netjes uit, alle credits gaan daarom uit naar (MH)Steven. :thumbup:

Afbeelding

Ik hoop dat ik hem er dit weekend onder kan zetten.

Inmiddels rij ik al 1,5 week met de mhr80 en ik moet zeggen rijd echt monsters mooi. :thumbup:
Stage 6 temperatuur tellertje ook aangesloten en temperatuur blijft nu mooi hangen op 65/68graden.

17-12-2011
Jaja, ook ik heb fotos gemaakt. :emo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waarschijnlijk volgende week de laatste update van het jaar!

Tijdens een middag beunen kwamen Nik en Ik op het leuke idee op even wat filmpjes te maken.
Gelukkig hebben we hier in huis iemand zitten die graag filmpjes maakt en bewerkt.Zie hier :happy:

Overigens is dit filmpje nog met de oude setup, dus met 50 Mhr team begrenst.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uJ-5Bdxv ... plpp_video[/youtube]

04-02-2012.
Vandaag het beest maar eens van stal gehaald. :dry:
De MHR Supermoto ook gemonteerd, de remklauwen zijn geel gespoten en mijn voorspatbord zit weer in een vers laagje zwarte lak. De weken dat hij nu in de schuur staat druk bezig geweest op hem alweer klaar te maken voor de lente. Ik kan niet wachten totdat het goede weer er weer aankomt.

Overigens ben ik van plan om de klauwen nog even overnieuw te spuiten de verf hecht namelijk niet goed. :thumbdown:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

09-02-2012
Van de week bezig geweest met het opknappen/spuiten van de klauwen.
Ik ben aardig tevreden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


10-03-2012

Vanmiddag samen met een maat bezig geweest met de brommer. Alles schoongemaakt en de brommer een onderhoudsbeurt gegeven.
Alles ging goed totdat ik mijn prop wat wou opboren, lasnaden braken af dus zit nu zonder prop :thumbup:
Nouja, probeer dit weekend nog iemand te regelen die hem weer vastprikt.

Wanneer de uitlaat weer onder gehangen kan worden, begint het afstellen ook pas.Ik vond hem voordat de prop afbrak namelijk nog niet helemaal lekker lopen.

Ook hebben wij even gekeken hoe het zou staan met de nieuwe aanwinst de supermoto dempers. (overgenomen van Mdv)
Ik ben er persoonlijk erg tevreden mee, ik heb al iemand bereid gevonden die de tailpijpen last.

Afbeelding


19-03-2012
Nieuwe lens uitgeprobeerd.
Vandaag dan maar gewoon is een goede oud foto update, (p1 mijn heren!)
Volgende is het de bedoeling dat mijn uitlaat en stepjes opgeknapt wordt door Nik.
Dus ik rij die week even met een scr corse HM. (A)

De dubbele dempers laten nog even op zich wachten, ik heb nu geen tijd daarvoor.
Ik heb vanmiddag easyparts gemaild en in een dreigende brief even uitgelegd dat ik mijn stuurklemmen voor een 28,6mm DRECT moet hebben! :emo:

Zo gezegd zo gedaan, mijn stuurklemmen waren dus donderdag in huis. :wave:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


20-03-2012
Update: KTM Fatbar stuur.

De postbode kwam wat eerder dan verwacht nou ja alleen maar beter natuurlijk.
Het stuur heb ik dus kunnen monteren met mooie Buzzetti stuurklemmen die verstopt zitten onder mijn protaper. :eerie:

Het stuur heeft een beetje de zelfde kleur als mijn radiateur kapstickers, dus dat komt helemaal mooi uit.

Afbeelding

Afbeelding

Onder de oplettende onder ons, ja ik moet nog een handkapbeugel halen. :oops:

25-03-2012
Zondag even wezen beunen/toeren met Nik.
Helaas belt hij mij 's middags op dat zijn brommer er mee opgehouden was, voor alsnog blijft de schade beperkt bij een zuigertje. Maar het is nog even afwachten...

Daardoor zijn we helemaal niet aan fotos/filmpjes toegekomen. Waarschijnlijk proberen we het binnenkort weer even.

Het geld blijft nog even rollen... :blink:
Mijn kentekenplaat was vorige week in een keer weg, waarschijnlijk verloren of iets dergelijks. Ik kwam er gelukkig snel genoeg achter dus binnen no-time had ik weer een nieuwe besteld.
Oja, daar komt een rechter spiegel ook nog bij, zo dom geweest om hem niet goed vast te draaien waardoor de spiegel door de trilling eraf is geknapt :wall:

Ik moet even kijken wanneer de dubbele dempers gelast worden nog steeds geen tijd gehad om deze weg te brengen naar de lasser.
Ook heb ik het vermoeden dat mijn koppeling lichtjes slipt, ik heb al 2 maanden geleden nieuwe koppelingsveren gehaald maar nog steeds te beroert om ze er even in te zetten.

Omdat het kan,uitlaat overigens geruild met Dick.

Afbeelding

28-03-2012

De brommer staat weer, ik ben tevreden over de veer ben alleen nog niet uit of dit de ideale hoogte is.
Het is dus afwachten hoe het de aankomende week rijd.

Mijn spiegels heb ik aan de binnenkant van mijn stuur gemonteerd ik vind dit stukken beter staan. Waarschijnlijk verkoop ik de rechter deze is eveneens de monteren aan de linkerkant door de klem te draaien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

18-04-2012
De voorvork protectors zijn ook weer terug van hun spuit beurt. Ze waren even bij Jelle geweest die ze voor mij netjes heeft gespoten. Glanszwart, mooi dacht ik zo. :thumbup:

Ze is bijna klaar voor de zomer.

Afbeelding

Afbeelding


22-04-2012
De zon kwam vandaag heel even door, dus het was een mooi moment om foto's te schieten.
De brommer staat wel iets schuiner maar zodra ik erop zit is hij precies goed, veer ook lekker door.

Ik de prop nog even iets opgeboord en loopt nu precies op de teller 85 met een kleine vele powerband.
Het plaatje klopt. :wub:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

26-04-2012
Ik was helemaal vergeten gister om foto's te maken van de dubbele dempers.
Dus ik heb hem even snel gepoetst en op de foto gezet.
Ik had het namelijk een beetje druk met een andere brommer van een maat van mij.

Draad was in mijn as getapt en de valdoppen konden gemonteerd worden, love it or hate it.
Ik vind het nu wat meer supermoto styl hebben.

Voor de oplettende mensen hier, ''Ja, ik ben nog opzoek naar 2 indecentie demperklemmen''
:wub:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


30-04-2012
Ik ben al weer redelijk op weg met het klaar maken van de drd.
Dinsdag kan ik de voorvork en kroonplaten weer ophalen deze zouden aangepast worden. :eerie:

:wub:
Afbeelding

Nog maar een paar daagjes en dan is de meeting/toertocht.
Schoonmaakdag ze was een beetje vies.

Afbeelding

Ook de veer is afgesteld, je merkt echt een verschil :thumbup:

13-05-2012
Het langverwachte filmpje gaat nog even langer wachten :palm:
Mijn zusje heeft geen zin om hem te uploaden en te bewerken, helaas...

Ik heb wel even wat foto's geschoten dat compenseert het wel een beetje :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

16-05-2012
Vanmiddag mijn nieuwe helm en bril opgehaald met zwart getint glas erin.
Handschoenen van Alpinestars Pr2 ik had nog een setje gekocht van Alpinestars alleen dan de Pr1 versie.
We zien wel welke de verkoop in gaat.

Genoeg gepraat fotos :wub:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

20-05-2012
De brommer vond ik steeds warmer worden en zeker met het weer van nu, heerlijk zonnetje maar warme droge lucht kon de brommer zijn warmte niet goed kwijt.
Oorzaak was natuurlijk de begrenzer/prop in de uitlaat. :wall:
Ik wilde mijn 80cc houden en mijn supermoto uitlaat ook.

Ik ben mijn vader besloten dat ik ontgrenst mocht rijden. Ja wie had dat gedacht :woot:
En zodra er een rollerbankje is netjes op de begrenzer rijd.

Cilinder eraf gegooid om toch maar even te controleren, en wat ik daar aantrof... Nouja.

Zie hier de foto, zegt eigenlijk genoeg.
Cilinderset/zuiger waren nog maar 1900km oud.
Afbeelding

De cilinder zelf zag er nog super uit.

24-04-2012
Even naar de brommer boer vandaag geweest op de cilinderwand op te meten en zo te bepalen welke zuigermaat erin moest.
We kwamen op de zelfde zuigermaat uit dus dat is mooi.
Morgen even alles bestellen.

25-05-2012

Met Bouke afgesproken dat ik zijn begrenzer eerst even mag uitproberen mocht deze bevallen(magneetbegrenzing) dan maak ik de kosten over naar hem, wel mooi makkelijk dat ik eerst even kan uitproberen.
Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen met de bestelling. :happy:

Besteld:

-Putoline Koelvloeistof -38 1 Liter.
-Putoline GP10 Versn.bakolie.
-Topset Malossi Derbi 2007 50MM.
-Zuiger Malossi 50MM Big Bore P12/AM6/Senda MHR ( A )
-Sproeier Dellorto DIK Maat - 100/106/110.
-Pakkingset PHVA.

-(magneetbegrenzer)
Mocht dit overigens niet werken komt er ergens in deze bittere tijden een MVT ontsteking. :ugeek:

Nou wel weer genoeg geld erin gestoken, ik hoop dat het nu een beetje rustig blijft rond de derbi. :wave:

Afbeelding

13-06-2012

Ik had niet gedacht dat het moment nog zou aanbreken maar goed de prop is eruit.
De begrenzer is aangesloten en werkt op dit moment nog goed.

Ik maak wel overtoeren dus er moet even een 13tands voortandwiel op komen.
Afstelling is redelijk goed ik persoonlijk denk dat er wel een maatje 96 in kan.

Misschien dat ik dit weekend nog een filmpje kan maken maar ik zit nu in mijn examen week.

24-06-2012

Ik heb helaas geen tijd gehad voor het filmpje. ALWEER NIET :eerie:
Druk met examen en het weer was ook niet perfect.
1+ punt ik ben in ieder geval geslaagd voor mijn praktijk examen autotechniek 4 juli hoor ik of ik geslaagd ben en mijn papiertje binnen heb voor 2e monteur.

Maar we hebben wel weer een mooie deal kunnen sluiten met iemand voor een Malossi 21 mm Carburateur.
Voor 28.75 E. kan je hem niet laten liggen, de carburateur is helemaal nieuw en nooit gebruikt.
Waarschijnlijk heb ik hem dinsdag binnen.

Helemaal blij :D

Afbeelding

13-07-2012

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update plaatste.
De Malossi carburateur ging de deur uit omdat het geen olietoevoer op zat.
Daarvoor in de plaats heb ik een Dellortho 21mm aangeschaft helemaal netjes en puntgaaf.
Na wat problemen met het lopend krijgen wat de brommer, liep de brommer gisteren weer helemaal zuiver.

Deze moet ik nog even wat sproeiers halen want hij kan nog beter afgesteld worden. :yawn:

Ook heb ik er voor gekozen mijn KTM stuur de verkopen, ik vond het toch niet zo best passen.
Ik heb er natuurlijk een mooi stuurtje voor terug gekregen :wub:

Wat vinden jullie met stuurpad of zonder.
Mocht ik het zonder doen dan moet er nog wel even een beugeltje komen voor mijn stage6 temperatuur teller.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


15-08-2012

Eindelijk dan weer een update, omdat het kan :emo:
De remklauwen en de voetsteppen zijn terug van de coater.
Helaas is er wat verf bij mijn ontluchtingsnippels gekomen. Waardoor ik nu de ontluchtnippels er niet goed in kan draaien.

En rijden zonder rem ook niet alles is. :palm:

Iemand die dus z'n tapsetje voor mij heeft waarmee ik mijn ontluchtingsnippel draad even op kan frissen.
Want nu zit hij aan de voorkant er schreef in en op de achterklauw past hij er helemaal niet goed in.
Ik ben al bijna verschillende bedrijven langs geweest maar niemand heeft die maten, want derbi moet zo nodig weer speciale maten hebben :palm:

Maat achter, M8 fijn.
Maat voor, geen flauw idee.

Mijn dank is groot.. :wave:


Afbeelding

Afbeelding
Het gaat bij de voor klauw om deze maat nippel?!


22-08-2012

Gelukkig heb ik iemand kunnen vinden die de maten heeft voor het opschonen van mijn ontluchtingsnippels van mijn klauwen.
Even geduld dus en ik kan weer rustig verder rijden.

Ik heb toch maar even de brommer schoongemaakt want hij was zo vies :emo:
Ook maar even wat foto's gemaakt voor op het forum. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

18-9-2012
Een nieuwe bestelling geplaatst bij Josdijkman.
Die lui verdienen goed aan mij :lol:

Hoop het donderdag binnen, ik ben benieuwd.

Lager 6202 2RS 4x
VTW Derbi Glad 15 Tands
Sproeier Dellorto DUN 88
Kopp.Plaatset MRD CARBON Senda
Bout Vlotterbak PHBG 4x.


28-09-2012
Wiellagers vervangen brommer weer in elkaar gebouwd nadat ik mijn koppelingsplaten had vervangen.
Alleen nog even afstellen en dan kunnen we weer gaan. Ook mijn koppelingskabel was geknapt dus als iemand die heeft liggen hoor ik het graag.


04-10-2012
Koppelingskabel binnen en gemonteerd.
Morgen op de brommer, daarna een feedback over hoe hij nu rijd.

13-10-2012.
De brommer was goed afgesteld en kon er verder ook maar weinig meer aan verbeteren.
Ik heb dus besloten om mijn cilinder te laten tunen bij een erkend tuner.
Daarover later meer.

Eindelijk mijn pakketje is binnen :mrgreen:
Mijn SuperRetards *SR* hoodie. Gelijk maar even wat actie foto's ervan geschoten.

Afbeelding

Afbeelding


18-10-2012
Na enig op onthoud bij de leverancier nou toch eindelijk het setje handschoenen binnen gekregen waarop ik wachte.
De gele vond ik niet helemaal meer passen bij het totale plaatje :emo:

Afbeelding

Uitlaatbocht word deze week verstuurd naar Bas aman, zodat deze er weer vers bijstaat. :dry:
Cilinder is inmiddels verstuurd naar de tuner en wordt aangepast...

22-08-2012

Omdat het einde van het jaar eraan zit te komen wat betreft brommerrijden.
Heb ik besloten dat ik hem weer even netjes maak door alles wat mij irriteerde te vervangen.
Tijdje geleden had ik verteld dat mijn bakolie lekte, de oorzaak heb ik kunnen vinden het was mijn pakking die dubbel gevouwen was. Ook lekt mijn vlotterpakking dus deze heb ik ook maar gelijk besteld.

Hier even een kleine opsomming, dit zorgt er dus weer voor dat dit beestje er straks weer netjes bijstaat.
Samen met mijn getunde cilinder en opgeknapte uitlaat.


Pakking Derbi Kopp.deksel NT
Pakking Derbi Waterpompdeksel NT
Pakking Derbi Voet NT
Vlotterkit Dellorto PHBG
Benzinefilter Transparant 6MM
Olievuldop O-Ring Derbi
Steun voor Koppelingskabel Derbi D50B0
Voorvorkolie RACE Motorex 15W
Putoline Koelvloeistof -38 1 Liter
Putoline GP10 Versn.bakolie

Binnenkort dus een leuke update.

27-10-2012

Zoals beloofd mijn update :happy: .
Josdijkman zijn spulletjes ook gelijk gemonteerd.
Nu de cilinder en uitlaat een beurtje krijgen had ik mooi te tijd om even bezig te gaan met mijn vieze blok.
Een paar dagen geleden kreeg ik nog een mooi pakket binnen namelijk mijn nieuwe stuurpad. de oude stond mij niet echt meer aan en verandering is goed zeggen ze. :emo:

De foto's zoals beloofd.
Mijn nieuwe stuurpad, na wat aanpassing van de bevestiging paste het allemaal goed.

Afbeelding

Nu de cilinder eraf ligt, ook maar gelijk zo goed mogelijk mijn blok proberen schoon te maken.

Afbeelding
Afbeelding

Alleen helaas krijg ik deze vlekken er met geen mogelijkheid af. Volgend week moet ik weer werken bij mijn nieuwe baantje als taxi wasser en volgens mij hebben ze wel iets hardnekkig's voor die vlekken. :think:


12-11-2012
Bas heeft weer topwerk geleverd :wub:

Afbeelding

Ik wacht alleen nog op mijn cilinder, waarschijnlijk heb ik deze morgen binnen.



13-11-2012
Yes, de cilinder kwam vandaag binnen dus we konden weer even leuk sleutelen in de schuur.
Paar keer kicken en het beestje liep weer. Aan de afstelling ontbreekt nog het één en ander, maar dat komt wel goed.
Ook moet ik nog even de lekkage verhelpen door nieuwe draad in mijn carter moet tappen zodat mijn koppelingsdeksel weer goed tegen het carter aansluit :silent:

Afbeelding


02-12-2012

Hij zit weer in elkaar, ik wacht nog wel olie en koelwater bijvullen.
Ik heb vloeibare pakking gebruikt als afdichting dus wil hem even een nachtje laten staan om te kijken of nu alles wel droog blijft.

Daarna nog wat kleine dingetjes zoals een andere voortandwieltje erop en de afstelling.
Zoals beloofd wat fotos nu dit beest weer in elkaar zit. :wub:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

15-01-2013

Het lijkt alweer een tijdje geleden dat ik een post heb geplaatst, maar dat valt opzich wel mee.
Tegenwoordig probeer ik de kleine update ook te plaatsen in de nieuwe pagina, zodat het voor iedereen leuk blijft.

Nadat ik dacht dat mijn blok droog bleef, begon hij toch weer te lekken.
Ik heb er toen voor gekozen om het blok eronder weg te schroeven, zodat ik alles eens goed kon bekijken.

Ik vond een klein opstaandrandje waar ik misschien perongelijk met een schroevendraaier tussen heb gezeten.
Nouja dat doet er verder ook weinig toe, alles ziet er nu weer netjes uit. :happy:

Het blokje is schoon en heb alle blokbouten vervangen voor rvs inbusbouten, wat ik persoonlijk super strak vind staan.
Aan de benzinevlekken valt niks meer aan te doen, dus dat laten we maar zitten.
De Pakking is gemonteerd en de vloeibare pakking om de alumiunium pakking op zijn plek te houden is nu aan het drogen, volgen jullie het nog :lol:

Zoals jullie zien heb ik er ook voor gekozen om op mengsmering te gaan rijden.
Ik heb dan wel vertrouwen in derbi oliepompjes maar als je 100% zeker wilt weten dat het niet aan je smering ligt dan is dit super handig.

Het enige wat ik nog even goed wil hebben is de qsuish, want ik wil verder geen problemen hebben met de afstand.
Ik denk persoonlijk zelfs dat de afstand nu groter is dan hij hoort te zijn, maargoed dat moet ik dus nog even bekijken.

Hierbij wat foto's want wie geeft er nou om een update zonder foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Vage belichting)

18-01-2013

Zoals menig mens weet heb ik een tijd geleden mijn cilinder laten tunen. Maar ik heb toen geen foto's laten zien vandaar deze kleine update.
Ik heb mijn qsuish opgemeten maar zoals verwacht bleek deze veelte groot te zijn.
Mijn kop wordt waarschijnlijk woensdag afgevlakt dat bedrijf berekend alles voor mij en zorgen ervoor dat het blok dan klaar is.
En dat voor een prijs van rond de 50/75 euro, best netjes dacht ik zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

19-01-2013

Hier het blok, schoner dat dit wordt het helaas niet. /spruitstuk boutjes worden nog vervangen.
Afbeelding

Afbeelding


13-02-2012

Ik wil mijn brommer weer helemaal netjes hebben voor het rij seizoen.
Dus hier en daar wat boutjes vervangen en alles even geregeld hebben.

Ik heb nu mijn carburateur een nieuwe vlotter + naald gegeven. Ook gelijk een nieuw spruitstuk gemonteerd.
In al die jaren had ik last van te weinig licht, dus ik hem een led lampje gekocht en deze erin gezet :)
Foto's volgen en update's blijven komen. (A)

20-02-2013

Mijn radiateur was ook lek, dus heb ik een nieuwe besteld.
Mijn achterkap had ik verneukt wat ik ben erop gaan staan, dus hiervoor heb ik ook een andere gekocht.

Afbeelding
Echt in super nette staat en dat voor 58 euro. :happy:

22-02-2013

Afbeelding
Wachtend op de deurbel.

En ja daar was mijn pakketje.
Niks meer aan doen, dacht ik zo :wub:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitlaatbocht moet nog gemonteerd worden. :happy:

13-03-2013

De uitlaatbocht deze week gemonteerd.
Hij liep heel raar en niet stationair, gelukkig het probleem kunnen vinden.

Mijn bougie kabel maakte massa met het frame.
Een nieuwe bougie kabel en dop gemonteerd en hij liep weer goed.

Brommertje gewassen en hij staat er weer goed bij.
Dat was het weer voor vandaag, hopelijk zeggen de foto's genoeg.

Afbeelding

Afbeelding

31-03-2013

Ik heb niet altijd zin om alle update's hier te plaatsen, dus het kan ook zomaar soms zo zijn dat er update's in verschillende pagina's staan. :happy:

1-04-2013

Vandaag ook weer lekker bezig geweest.
Ik had mijn originele veren apart gelegd en ook dat had ik ook gedaan met mij Malossi veren.
Nu kan het dus zo zijn dat de orri veren erin zitten, maar goed dat zien we dan wel weer. :lol:

Schuur weer helemaal netjes strak en alle vlekken uit de vloer weten te krijgen.
Toch altijd heerlijk als je weer bezig kan ik een schone schuur.

Ook heb ik weer een kleine bestelling gedaan.
Hopelijk blijft het hier weer even bij:

Regina Standard Chain 420-144
ATW Senda NT 53 Tands
VTW Derbi + Borst 14 Tands
Kettingspanners Senda

03-04-2013


Vandaag ketting en tandwielen set gemonteerd.
Alles goed schoongemaakt en nu maar wachten op het lekkere weer :D .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

23-07-2013

Mijn voorkapje sloot niet meer super aan om mijn voorlicht, dus ik heb alles maar losgehaald en vervolgens alles weer netjes gekit en gelakt. Van de week even bezig met mijn voorvork.

Afbeelding


26-07-2013

Ik heb de laatste tijd weinig kunnen doen aan mijn brommer.
Mijn keringen lekte en mijn stofhoezen waren ingescheurd dus heb ik deze besteld bij Josdijkman.

Afbeelding

Binnenkort dus weer een update wanneer hij weer in elkaar zit.
Ik heb nu mooi vakantie dus ik heb de tijd. :happy:

03-08-2013

Vandaag weer bezig geweest om alles weer dicht te bouwen.
Het begint al weer aardig vorm te krijgen.

Bekabeling weer netjes gemonteerd en nu maar die verrekte voorpoot op druk krijgen.

Afbeelding

Hier even snel wat fototjes. have fun.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


5-07-2013
Vanmiddag weer druk aan de weer geweest.

Mijn bedoeling was om hem voor mijn vakantie dicht te bouwen. Ik ben dus redelijk tevreden.
Voorpoot mooi op druk gekregen en vervolgens gemonteerd daarna alles weer dicht gebouwd en gepoetst.

Mijn gaskabel schoot helaas wel los bij het tonnetje, het draad ziet er nou ook niet echt lekker uit.
Gelukkig had ik hem wat langer afgeknipt dus ik heb nog genoeg vlees over om het nog eens te proberen.
Tonnetje ben ik helaas wel kwijt geraakt :palm:

Hoe zorg je er nou voor dat je dit netjes doet :?

Afbeelding

Say cheez!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:wub:

Afbeelding


09-08-2013

Van de week een setje Dunlop Slicks gekocht, ik ga ze maar 1 of 2 keer gebruiken voor op Pottedijk. Maar voor deze prijs kon ik ze niet laten liggen. :happy:

Afbeelding


Morgen even langs een brommerzaak hier in de buurt, kijken of ze zo even een andere bobine hebben liggen. Om te kijken of het probleem dan is verholpen. Zou mooi zijn.
Vanochtend moest ik namelijk hem alweer aanlopen en hij stottert erover :haai: .


20-08-2013

Vanmiddag een leuk dagje getourd (100km)
Ook nog wat foto's geschoten van het beestje :wub:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

28-08-2013


Vanmiddag 't trilrubber voor de uitlaat opgehaald bij Josdijkman. Geruisloos is ie nu weer. :emo:

Ook vandaag weer verder gegaan met het poetsen van de brommer.
Ik kwam ook tot de ontdekking dat waarschijnlijk de radiateur lek is. Dus het probleem van het lekken lag niet aan een 1 van de slangen.. :problem: Jammer dit want die radiateur heb ik een tijdje geleden nog 2ehands gekocht..

Afbeelding

Ik moet dus even kijken of ik dit zo 1,2,3 kan oplossen. Iemand die een goede radiateur voor een zacht prijsje heeft liggen?
De slicks laat ik er volgende week opdraaien.

Hierbij wat fotos na het poetsen en wassen. :wub:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

24-09-2013
Hij staat er weer op zijn best bij.
Nadat ik vanmiddag op school mooi er even bezig mee ben geweest.
Onder andere de handkappen even goed vastgezet, voorwiel gebalanceerd en de voorremklauw op druk gebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door D-Evo op di 15 okt 2013, 17:13, 297 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rallyking
Beginnende tuner
Berichten: 294
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 19:52
Locatie: Leiderdorp

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door Rallyking »

Oeeh dik ding gek :) Hoog spatbord is echt een hele verbetering.

Foto's zijn ook netjes genomen.
Watch my vids: http://www.youtube.com/user/pikexking" onclick="window.open(this.href);return false;
JvS schreef:Mijn PWS zoog ik uit mn duim en haalde een 9, wankers. :emo:
Venlonaer schreef:Ik denk dat jij iets anders gezogen hebt :emo: .
drd pro
Beginnende tuner
Berichten: 207
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 23:44
Vervoersmiddel: drd pro

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door drd pro »

De mooiste drd evo die ik tot nu toe heb gezien :oops:
hou hem zo netjes ;)
Afbeelding
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1065" onclick="window.open(this.href);return false;
dennis449
Schakelrijder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 18:57
Vervoersmiddel: derbi senda Extreme

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door dennis449 »

nou luc dat is toch wel weer mooi werk of niet en ook mede mogelijk gemaakt door de beunservice van mij :D en natuurlyk de niet te vergeten fijne hollandse hitzzzzz :twisted: :P
Gebruikersavatar
thomassx
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 13:38
Vervoersmiddel: Puch Maxi
Beta ark
Suzuki Streetmagic
Aprilia SX
Aprilia RS
Derbi DRD Project
Locatie: Hedikhuizen [NB]

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door thomassx »

Hij is dik man!
ik dacht dat evo´s allemaal van die carbon stickers bij de voetsteuntjes op het frame hadden :O
jij kan in elk geval weer gaan plakken :P
Eindeloos derbi project..
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door D-Evo »

thomassx schreef:Hij is dik man!
ik dacht dat evo´s allemaal van die carbon stickers bij de voetsteuntjes op het frame hadden :O
jij kan in elk geval weer gaan plakken :P
Nouja die stickers zitten alleen maar op de Limited versie's, ik vind het verder ook niks toevoegen :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lex
Pro tuner
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
Locatie: Hoeven

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door Lex »

Wat is dat ding mooi :)
Problemen mee dat ik even je fototje opsla ?
Ik wil namelijk ECHT mijn taartschep er af, maar mn pa doet nogal moeilijk
'Ja dan komt er overal blubber, of iets.. '
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door D-Evo »

AlexSenda schreef:Wat is dat ding mooi :)
Problemen mee dat ik even je fototje opsla ?
Ik wil namelijk ECHT mijn taartschep er af, maar mn pa doet nogal moeilijk
'Ja dan komt er overal blubber, of iets.. '
Nee hoor, je mag van mij best de laatste foto gebruiken.
Opspattend vuil valt reuze mee hoor, bedankt voor je reactie. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sander
Moderator
Berichten: 4244
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 14:52
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door Sander »

hele mooie evo. Vind de voorkant niet 100% mooi maar zeker wel 100% origineel. Handkappen is vet geworden en zit daar een gpr demper op van gianelli?
Jasper schreef: Maar Daan is te druk met wanken denk ik.
Gebruikersavatar
Job0172
Pro tuner
Berichten: 1280
Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 22:07
Vervoersmiddel: Tomooosss
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door Job0172 »

Wat een verse derbi, zo zie ik ze graag :D
Dit model is nooit echt helemaal mijn smaak, maar deze :oops:
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo :emo:
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door D-Evo »

xa188 schreef:hele mooie evo. Vind de voorkant niet 100% mooi maar zeker wel 100% origineel. Handkappen is vet geworden en zit daar een gpr demper op van gianelli?
Het is een Giannelli pijp met verlaste Metrakit demper.
Maar de demper is gemaakt voor de derbi gpr type's.
Afbeelding
RB
Pro tuner
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:03
Vervoersmiddel: 2003 Derbi Drd (verkocht)
1991 Suzuki ls650 Caferacer (verkocht)
2002 Husqvarna TE 570

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door RB »

Ziet er goed uit ;)
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door D-Evo »

Vanmiddag worden de WP suspension stickers geplakt :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
thomassx
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 13:38
Vervoersmiddel: Puch Maxi
Beta ark
Suzuki Streetmagic
Aprilia SX
Aprilia RS
Derbi DRD Project
Locatie: Hedikhuizen [NB]

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door thomassx »

schiet op dan:P
Eindeloos derbi project..
dennis449
Schakelrijder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 18:57
Vervoersmiddel: derbi senda Extreme

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door dennis449 »

en wie moet daar weer mee helpen:P
Thijslimited
Derbi fan
Berichten: 80
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 18:36
Vervoersmiddel: drd ltd '07 #860 / honda monkey baja (replica) / Yamaha neos / kroegfiets / husky cr125
Locatie: Marienberg

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door Thijslimited »

netjes luc!
Gebruikersavatar
tilothijs
Tuner
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 18:24
Vervoersmiddel: -
Suzuki SV 650 s ('02)
Derbi Senda SDR, d50b1
KTM GS 620 lc4

#sold
Aprilia RX, d50b0
Derbi DRD Pro, d50b0
Locatie: Ilpendam
Contacteer:

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door tilothijs »

hij is zeker mooi!! :mrgreen:
om eerlijk te zijn vind ik hem 10x mooier dan menigeen projecten ;)
sorry thomasz :lol:
Gebruikersavatar
offroad
Pro tuner
Berichten: 1514
Lid geworden op: di 11 jan 2011, 14:31
Vervoersmiddel: aixam 500.4 fantic cabbelero tpr 86

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door offroad »

dit ding is echt uber vet
kan de derbi fabriek nog iets van leren whahaha
terwijl je er niet eens zo heel veel aan hebt verandert maar toch uber vet
Afbeelding
binnendoor is nooit om
Bart
Pro tuner
Berichten: 632
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
Locatie: Weelde, Bels

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door Bart »

dacht dat je de stickers pas in de zomer wou plakken, of kon je niet wachten? :lol:
(heb de ruil met luc gedaan, dus de conti demper tegen de stickers)
even nog een vraagje voor een maatje van me: welke voorvorkprotectors zijn dat? en zijn ze plug & play?
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
daanverbakel
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 14:56
Vervoersmiddel: Derbi Drd 2009
Locatie: sint oedenrode

Re: De Derbi Senda Sm50 Drd EVO-

Ongelezen bericht door daanverbakel »

je hebt hem egt mooi gemaakt man!
je kunt er trots op zijn!
Sorry voor mijn typ fouten ;)
Gesloten