DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Use and abuse
Gebruikersavatar
jony
Pro tuner
Berichten: 2049
Lid geworden op: do 10 feb 2011, 11:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
Locatie: Bemmel > Gelderland

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door jony »

Hmm dus die krukas heeft op een plank gelegen en is ineens kapot gegaan.. :emo:
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
the skullkid
Pro tuner
Berichten: 1085
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 10:52
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door the skullkid »

jony schreef:Hmm dus die krukas heeft op een plank gelegen en is ineens kapot gegaan.. :emo:
Ja komt vaak zat voor. Gewoon in een keer speling op door stil te liggen.
basserd
Pro tuner
Berichten: 1245
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc
Locatie: raalte

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door basserd »

hahahaha, ja dat kan alleen bij bryan :emo:
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
blackidentity
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:53
Vervoersmiddel: je zusje
Locatie: Je moeder

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door blackidentity »

Vliegroest waardoor het bigendgat van je drijfstang groter is geworden jwz
:dry: :dry: :dry: :dry:
DerbiMeisje schreef:
basserd schreef:
blackidentity schreef:Niet met jou, lillekerd. Ga jij maar daten met DRUNKENORG WOELAH.
hahaha, en dat zeg jij, met je hoofd
Dat zeg je meestal niet met je tenen, nee.
basserd
Pro tuner
Berichten: 1245
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc
Locatie: raalte

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door basserd »

blackidentity schreef:Vliegroest waardoor het bigendgat van je drijfstang groter is geworden jwz
:dry: :dry: :dry: :dry:
Kun je dat eens toelichten?
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasper
Beheerder
Berichten: 6910
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door Jasper »

basserd schreef:
Jasper schreef:90% van de blokken die ik gereviseerd heb, is geen andere krukas in gekomen. Waarom niet? Gewoon omdat die nog prima is/was.
Maar jasper ik neem aan dat jij wel eerst de krukas 3x bekijkt voordat je hem er weer inzet, bryan pakt de 1e de beste krukas die in zn beunschuur ligt en zet hem er klakkeloos in zonder goed spanningsvrij te tikken. Hij borgt zn koppelingsmoer niet. En hij doet geen ringetje onder het krukastandwiel hij heeft zo'n moer gebruikt van een ot blok. Eigenliojk heeft imro dus 400euro gelapt voor en goede versn bak kickstart en ontsteking. De rest was kapot of niet deugdelijk in elkaar gezet
Ja klopt, maar bedoel ermee te zeggen dat het niet 'logisch' is dat dat ook vervangen wordt bij een revisie. Als je 'normaal' rijdt is een originele derbi krukas haast niet te verwoesten, originele krukas kan meer hebben dan menig ander krukas, alleen de meeste mensen vergeten dat die er al vaak 15/20.000km erop heeft zitten als ze er een 80cc op willen doen, dus dat het dan wel verstandig is om hem te gaan vervangen.

Bij mijn oude drd had die er 25.000km opzitten, vervangen voor een doppler die na 8.000 km kapot ging, toen weer originele erin gezet, zelf paar 100km gereden met 80cc erop en toen origineel gemaakt en verkocht. De beste jonge die hem van mij gekocht heeft nu 2 jaar geleden, rijdt er nog steeds vrolijk mee rondt. Dus zoals ik al zij 'haast onverwoestbaar'.
basserd schreef:
blackidentity schreef:Vliegroest waardoor het bigendgat van je drijfstang groter is geworden jwz
:dry: :dry: :dry: :dry:
Kun je dat eens toelichten?
Hoop, dat je deze vraag niet meent :emo:
Only god can judge me!!!
Afbeelding
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Gebruikersavatar
blackidentity
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:53
Vervoersmiddel: je zusje
Locatie: Je moeder

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door blackidentity »

Ik ben het niet vaak met Jasper eens, maar voor deze keer.....
:emo: :emo: :emo: :emo: :emo:
DerbiMeisje schreef:
basserd schreef:
blackidentity schreef:Niet met jou, lillekerd. Ga jij maar daten met DRUNKENORG WOELAH.
hahaha, en dat zeg jij, met je hoofd
Dat zeg je meestal niet met je tenen, nee.
basserd
Pro tuner
Berichten: 1245
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc
Locatie: raalte

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door basserd »

Jasper schreef:
basserd schreef:
Jasper schreef:90% van de blokken die ik gereviseerd heb, is geen andere krukas in gekomen. Waarom niet? Gewoon omdat die nog prima is/was.
Maar jasper ik neem aan dat jij wel eerst de krukas 3x bekijkt voordat je hem er weer inzet, bryan pakt de 1e de beste krukas die in zn beunschuur ligt en zet hem er klakkeloos in zonder goed spanningsvrij te tikken. Hij borgt zn koppelingsmoer niet. En hij doet geen ringetje onder het krukastandwiel hij heeft zo'n moer gebruikt van een ot blok. Eigenliojk heeft imro dus 400euro gelapt voor en goede versn bak kickstart en ontsteking. De rest was kapot of niet deugdelijk in elkaar gezet
Ja klopt, maar bedoel ermee te zeggen dat het niet 'logisch' is dat dat ook vervangen wordt bij een revisie. Als je 'normaal' rijdt is een originele derbi krukas haast niet te verwoesten, originele krukas kan meer hebben dan menig ander krukas, alleen de meeste mensen vergeten dat die er al vaak 15/20.000km erop heeft zitten als ze er een 80cc op willen doen, dus dat het dan wel verstandig is om hem te gaan vervangen.

Bij mijn oude drd had die er 25.000km opzitten, vervangen voor een doppler die na 8.000 km kapot ging, toen weer originele erin gezet, zelf paar 100km gereden met 80cc erop en toen origineel gemaakt en verkocht. De beste jonge die hem van mij gekocht heeft nu 2 jaar geleden, rijdt er nog steeds vrolijk mee rondt. Dus zoals ik al zij 'haast onverwoestbaar'.
basserd schreef:
blackidentity schreef:Vliegroest waardoor het bigendgat van je drijfstang groter is geworden jwz
:dry: :dry: :dry: :dry:
Kun je dat eens toelichten?
Hoop, dat je deze vraag niet meent :emo:
haha mijn oude drd had er 9000 op de klok staat toen het bigend van de orginele krukas stuk ging, compleet ori met scr corse.

maar mij hoor je ook niet zeggen dat ik het erg vind als er een originele krukas in zit. maar dan moet hij wel in goede staat zijn.
en ik vind als iets stuk of niet goed aan een blok dat je net verkocht hebt, dat je niet moeilijk moet doen en gewoon geld terug en blok terug, das niet zo moeilijk lijkt mij. maarja bryan doet daar heel moeilijk over, vooral voordat dit topic geopend werd
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
blackidentity
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:53
Vervoersmiddel: je zusje
Locatie: Je moeder

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door blackidentity »

Je meent die vraag?
DerbiMeisje schreef:
basserd schreef:
blackidentity schreef:Niet met jou, lillekerd. Ga jij maar daten met DRUNKENORG WOELAH.
hahaha, en dat zeg jij, met je hoofd
Dat zeg je meestal niet met je tenen, nee.
Gebruikersavatar
laurens--beekhuiszen
Tuner
Berichten: 418
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 16:16
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing blauw 50cc (85)

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door laurens--beekhuiszen »

mijn broer nu 50.000km ori krukas, ori cilinder, alles ori xD
Remylimited
Pro tuner
Berichten: 840
Lid geworden op: za 04 dec 2010, 18:40
Locatie: Huissen

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door Remylimited »

1, een krukas kan duizenden kilometers meegaan maar kan ook binnen 10-20 kilometer kapot zijn.(maakt niet uit welke het is. een Bidalot of een Malossi krukas kan ook stuk)
2, een krukas moet altijd gecentreerd en spanningsvrij zijn. (anders is die zo kapot)
3, een getuned en een niet getuned carter is echt slecht. (de spoelers moeten allemaal de juiste hoeveelheid mengsel de cilinder in spuiten en dan gaat niet met een slecht onderblok)
4, als ik een blok zou krijgen met allemaal andere kleuren dan zou ik hem al niet eens meer willen hebben.
5, ik vind het echt ontzettend slordig dat er pakkingkit of vloeibare pakking bij een blok word gebruikt. je heb er toch originele pakkingen voor?(er zijn wel uitzonderingen)
6, geen borg plaatje bij de koppeling? sorry maar dat is echt extreem dom.

en over die krukas.
ik denk dat imro niet perse een nieuwe had verwacht. (MAAR WEL EEN GOEDE!!!!!)

en het is natuurlijk geen nieuw blok.
maar van een gereviseerd blok mag je toch wel verwachten dat het goed is.
en het kan ook nooit helemaal perfect zijn. er kan altijd een kleinigheidje zijn!!
maar het moet wel bij een kleinigheidje blijven en de problemen moeten zich niet blijven opstapelen.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Remy je vergeet punt 7, extra tussenplaat bij de koppelings platen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Remylimited
Pro tuner
Berichten: 840
Lid geworden op: za 04 dec 2010, 18:40
Locatie: Huissen

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door Remylimited »

hahaha 7 punten dan :lol:
JeroenvR
Pro tuner
Berichten: 704
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 15:07
Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti
Locatie: Mierlo, Noord Brabant

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door JeroenvR »

Dit gedoe nou nog niet afgerond?
"The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic"
Gebruikersavatar
blackidentity
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:53
Vervoersmiddel: je zusje
Locatie: Je moeder

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door blackidentity »

Remylimited schreef:1, een krukas kan duizenden kilometers meegaan maar kan ook binnen 10-20 kilometer kapot zijn.(maakt niet uit welke het is. een Bidalot of een Malossi krukas kan ook stuk)
2, een krukas moet altijd gecentreerd en spanningsvrij zijn. (anders is die zo kapot)
3, een getuned en een niet getuned carter is echt slecht. (de spoelers moeten allemaal de juiste hoeveelheid mengsel de cilinder in spuiten en dan gaat niet met een slecht onderblok)
4, als ik een blok zou krijgen met allemaal andere kleuren dan zou ik hem al niet eens meer willen hebben.
5, ik vind het echt ontzettend slordig dat er pakkingkit of vloeibare pakking bij een blok word gebruikt. je heb er toch originele pakkingen voor?(er zijn wel uitzonderingen)
6, geen borg plaatje bij de koppeling? sorry maar dat is echt extreem dom.

en over die krukas.
ik denk dat imro niet perse een nieuwe had verwacht. (MAAR WEL EEN GOEDE!!!!!)

en het is natuurlijk geen nieuw blok.
maar van een gereviseerd blok mag je toch wel verwachten dat het goed is.
en het kan ook nooit helemaal perfect zijn. er kan altijd een kleinigheidje zijn!!
maar het moet wel bij een kleinigheidje blijven en de problemen moeten zich niet blijven opstapelen.
Wanneer had jij voor het laatst een papieren pakking tussen je carterhelften? Voor AM6 kon ik er in elk geval niet aankomen :+
Belangrijkste puntje is puntje 4 imo, checken voor je wat aanschaft.
DerbiMeisje schreef:
basserd schreef:
blackidentity schreef:Niet met jou, lillekerd. Ga jij maar daten met DRUNKENORG WOELAH.
hahaha, en dat zeg jij, met je hoofd
Dat zeg je meestal niet met je tenen, nee.
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Voor Derbi zijn er papieren carterpakkingen, AM6 niet Bonenmarinade.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door rené »

Remylimited schreef:1, een krukas kan duizenden kilometers meegaan maar kan ook binnen 10-20 kilometer kapot zijn.(maakt niet uit welke het is. een Bidalot of een Malossi krukas kan ook stuk)
2, een krukas moet altijd gecentreerd en spanningsvrij zijn. (anders is die zo kapot)
3, een getuned en een niet getuned carter is echt slecht. (de spoelers moeten allemaal de juiste hoeveelheid mengsel de cilinder in spuiten en dan gaat niet met een slecht onderblok)
4, als ik een blok zou krijgen met allemaal andere kleuren dan zou ik hem al niet eens meer willen hebben.
5, ik vind het echt ontzettend slordig dat er pakkingkit of vloeibare pakking bij een blok word gebruikt. je heb er toch originele pakkingen voor?(er zijn wel uitzonderingen)
6, geen borg plaatje bij de koppeling? sorry maar dat is echt extreem dom.

en over die krukas.
ik denk dat imro niet perse een nieuwe had verwacht. (MAAR WEL EEN GOEDE!!!!!)

en het is natuurlijk geen nieuw blok.
maar van een gereviseerd blok mag je toch wel verwachten dat het goed is.
en het kan ook nooit helemaal perfect zijn. er kan altijd een kleinigheidje zijn!!
maar het moet wel bij een kleinigheidje blijven en de problemen moeten zich niet blijven opstapelen.
ja en daar komt nog is bij dat het niet vaker moet voorkomen.
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
spijker95
Pro tuner
Berichten: 1138
Lid geworden op: za 24 sep 2011, 09:38
Locatie: Zeist

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door spijker95 »

Afbeelding
http://www.youtube.com/user/spijker95" onclick="window.open(this.href);return false;
Joram schreef:Heerlijk strak, daar hou ik wel van.
:haai:

Airsal 80CC BLOK TEKOOP: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=13376" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
blackidentity
Beginnende tuner
Berichten: 211
Lid geworden op: wo 25 mei 2011, 11:53
Vervoersmiddel: je zusje
Locatie: Je moeder

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door blackidentity »

Venlonaer schreef:Voor Derbi zijn er papieren carterpakkingen, AM6 niet Bonenmarinade.
Ah, ok.
Ik vergeet steeds dat dit hele forum over derpi's gaat.
DerbiMeisje schreef:
basserd schreef:
blackidentity schreef:Niet met jou, lillekerd. Ga jij maar daten met DRUNKENORG WOELAH.
hahaha, en dat zeg jij, met je hoofd
Dat zeg je meestal niet met je tenen, nee.
Gebruikersavatar
jony
Pro tuner
Berichten: 2049
Lid geworden op: do 10 feb 2011, 11:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
Locatie: Bemmel > Gelderland

Re: DRUNKEN ORG is een OPLICHTER!

Ongelezen bericht door jony »

Bonenmarinade...
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten