How-To: Uitlaat prop verwijderen.

Hier zijn de complete how-to's te vinden.
Gebruikersavatar
KREGO
Pro tuner
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p
Locatie: belgië

How-To: Uitlaat prop verwijderen.

Ongelezen bericht door KREGO »

DEZE HOW-TO komt van SCOOTER-FREAKS


Zoals beloofd, hier de eerste How-to voor Am6 (en natuurlijk andere blokken).

Om je schakelbrommer een beetje meer uitstraling te geven, kun je hem pimpen met van alles en nog wat. Echter, je kunt hem ook iets sneller maken, wat natuurlijk goed in de smaak valt bij de mensen van het vrouwelijke geslacht

Hier een how-to over het ontgrenzen van je standaard uitlaat.

Benodigheden:
- Standaard uitlaat met prop ( )
- Schroevendraaier.
- Doppenset.
- Dremel en/of slijptol.
- Sproeiers.

Voor de duidelijkheid;
- Op de foto betreft het niet een standaard uitlaat, maar een Yasuni R1. Van de originele uitlaat heb ik geen foto's, helaas. Dus als iemand die wel heeft, pm me, dan voeg ik die toe



Hoe gaan we te werk?
We halen eerst de kappen van de brommer af, waarna we de uitlaat gemakkelijk kunnen verwijderen.
Daarna halen we de uitlaat eraf, maken we deze open en slijpen we de prop eruit. Pijp er weer onder, afstellen, kappen erop en klaar


Dit is natuurlijk erg kort, dus dat breiden we even uit

Stap 1; De kuipen verwijderen.
Om te beginnen haal je de kuipen eraf. Het gemakkelijkste is om al je kuipen eraf te halen. Het rood omcirkelde gedeelte zul je eraf moeten halen om er gemakkelijk bij te komen.
Afbeelding
bij gpr's net hetzelfde
voor de ''gewone'' derbi's is dit niet nodig

Je hebt nu de kappen eraf gehaald, nu gaat het échte werk beginnen, je gaat de uitlaat eraf schroeven


Stap 2; De uitlaat verwijderen.
De veertjes aan het begin van de uitlaat, waarmee deze zit bevestigd aan de cilinder kun je eraf halen. Dit kun je doen d.m.v. een schroevendraaier of iets dergelijks.

Nu haal je alle ophangingen los. Diegene onder je blok (bij de voetsteun) en bij je demper.

Als je dit allemaal hebt gedaan, zul je merken dat je je uitlaat onder je blok vandaan kunt pakken


Stap 3; Uitlaat uit elkaar halen.
Nu ga je de uitlaat uit elkaar halen d.m.v. de 3 bouten die na de uitlaatbocht komen los te draaien. Als je niet weet welke bouten ik bedoel, dan heb ik hier een foto voor je. Het rood omcirkelde gedeelte
Afbeelding

Nu je de uitlaat uit elkaar hebt gehaald, zul je de prop eenvoudig zien zitten. Deze zit namelijk aan de bocht bevestigd, in het rode gedeelte wat je op de vorige foto kunt zien.

Stap 4; Prop verwijderen.
Deze prop zul je eraf moeten slijpen. Dit kun je helemaal doen, maar ook gedeeltelijk. De mate waarin je de prop weghaalt, is verantwoordelijk voor de snelheid die je hierna zult behalen. Haal je een groter gedeelte weg, dan zal je snelheid ook hoger liggen.


Stap 5; Uitlaat in elkaar zetten en onder je blok hangen.
Nu kun je je uitlaat weer in elkaar zetten en onder je blok hangen. Vergeet niet de veertjes weer aan de uitlaat te bevestigen, deze geven een extra steun.

Ps. deze how-to zal ik nog wel een keer verbeteren, als ik meer foto's heb van de originele uitlaat. Maar die moet ik eerst nog even zien te vinden

Nb. Vergeet niet af te stellen!

Succes!!
Laatst gewijzigd door KREGO op di 09 nov 2010, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten