How-To: DRD blanke lak verwijderen.

Hier zijn de complete how-to's te vinden.
Gebruikersavatar
stijnnerd
Tuner
Berichten: 443
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 16:03
Vervoersmiddel: aprilia sx

How-To: DRD blanke lak verwijderen.

Ongelezen bericht door stijnnerd »

Frame drd lakafbijten

Zoals vele van ons wel weten zit er bij een drd over het chroom een blanke laklaag, die de glans van het chroom verbergt. Ook gaat deze laklaag regelmatig roesten, zodat je drd er net zo uit ziet alsof hij rechtstreeks uit de sloot gevist is.

In dezo How To ga ik uitleggen Hoe je het beste deze laklaag van het frame kunt halen.

Voordelen:

Het ziet er veel mooier uit
Het roest niet snel

Nadelen:

Het krast eerder
Je moet wat langer poetsen

Ik heb al bij 4 drd’s de lak afgebeten, dit is elke keer zonder problemen verlopen. alles gebeurt op eigen risico!!!!!!


Wat heb je nodig:

Lakafbijt voor metaal
Veel oude lappen/doeken
Een flinke kwast
Handschoenen
Wasbenzine of Terpetine


Stap 1:

De lak ziet er ongeveer zo uit voor we gaan beginnen met afbijten, je ziet zelfs de druipers van de blanke lak nog zitten. (slechte zaak derbi)

Afbeelding

Stap 2:

Haal alle kappen die het belemmeren om bij het frame te komen van je brommer af, en plak de rest af met wat kranten!

Je kunt ook heel je frame kaal maken

Bij mijn brommer heb ik alleen dit deel afgebeten:

Afbeelding


Stap 3:

Trek het blik verfafbijt open en steek de kwast erin. Smeer de verfafbijt vervolgens over op je frame, (wees niet te zuinig)
Doe 1 kant per keer, (dus maak eerst 1 kant helemaal af voordat je aan de andere kant begint)

Laat dit ongeveer een minuutje intrekken zodat je dit effect krijgt:

Afbeelding

Pak vervolgens een doek en poets de lak van je frame af, als de lak die erop zit nog hard is, smeer er dan meer afbijt op.

Stap 4:

Als je zo goed als alle blanke lak van je frame af is kun je het frame glanzend maken met wasbenzine of terpetine.

Je krijgt dan dit effect:

Afbeelding

Afbeelding

Succes allemaal!,
Gesloten