Kwaliteit Revisisetjes waterpomp

Hier kun je reageren.
dylan_nouwynck
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 16 mar 2019, 18:11
Vervoersmiddel: aprilia sx 50/ 80 cc

Kwaliteit Revisisetjes waterpomp

Ongelezen bericht door dylan_nouwynck »

Beste derbi beuners,

Klopt het dat de waterpomp revisiesetjes niet al te best zijn. Ik heb al 2 x mn waterpomp vervangen 1 keer zelf en 1 keer door de dealer. Nu zijn we een goeie 2 maand verder en nou is die terug lek. Had al ergens op het forum hier gelezen dat die waterpompsetjes ook niet al te best zijn. Heeft iemand daar ervaring mee of ook al eens meegemaakt, en zou ik eventueel nu gewoon de keeringen kunnen vervangen.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt
dylan_nouwynck
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 16 mar 2019, 18:11
Vervoersmiddel: aprilia sx 50/ 80 cc

Re: Kwaliteit Revisisetjes waterpomp

Ongelezen bericht door dylan_nouwynck »

Weet iemand hier een antwoord op aub

Is het genoeg als ik deze keer alleen de keerringen vervang 8-)
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Kwaliteit Revisisetjes waterpomp

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Waarom zouden de revisie setjes slecht zijn? als de keerringen binnen 2 maanden weer lek zijn, is er wat mis
(of de montage is slecht gedaan).

Vaak voldoet het om alleen de keerringen te vervangen, voordeel van een set is dat je alles vervangt (ook de as).
Lekke keerringen kunnen ook komen door druk in het systeem of een slecht koppelingsdeksel.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
dylan_nouwynck
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 16 mar 2019, 18:11
Vervoersmiddel: aprilia sx 50/ 80 cc

Re: Kwaliteit Revisisetjes waterpomp

Ongelezen bericht door dylan_nouwynck »

Had ooit eens iets gelezen op het forum hier dat de setjes niet al te best zijn.
Vandaag kwam ik terug van mn werk en na ongeveer 5 min rystig warm rijden dan ging opeens het temperatuursensor lampje branden en het olie lampje. Onder het rijden gaf die plots ook eens een diepe stotter en mn cilinder had gloeiend heet en mn koelvloeistof had ook behoorlijk warm. Kon ongeveer 3 tot 4 tal seconden vinger in steken. Zou het messchien kunnen dat mn waterpomp tandwieltje vast zit ? Waardoor die niet genoeg circuleerd?
Alvast bedankt
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Kwaliteit Revisisetjes waterpomp

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Als je zo over de kwaliteit van die setjes in zit koop je toch gewoon de onderdelen origineel van Derbi. En over het bovenstaande, heb je je koelvloeistof wel goed ontlucht?
dylan_nouwynck
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 16 mar 2019, 18:11
Vervoersmiddel: aprilia sx 50/ 80 cc

Re: Kwaliteit Revisisetjes waterpomp

Ongelezen bericht door dylan_nouwynck »

Heb nu voorlopig een keerringsetje gehaald dit ga ik volgend weekend doen tenminste als die tegen dan niet is warmgelopen. Moet nog 4 dagen naar mn werk rijden is ongeveer 30 km per dag. Ja die zou goed moeten ontlucht zijn dacht ik. Maar die lekt ook al een klein weekje uit het gaatje vanonder bij de waterpomp. Daar kan het normaal ook niet aan liggen dacht ik. Na ongeveer 5 minutjes is het zo dat de 2 bovenste lichtjes even rood branden en dan hou ik mn gas een beetje in en dan gaan ze weg maar kort erna valt brommer in een dip zoals die zou vastlopen dus moet ik de terug weg aan 50 rijden en dit is best wel kut.( Wat ik nog niet vermeld had is door dat de waterpomp een beetje lekt giet ik jem bij met koelvloeistof van een auto. Wat normaal ook geen kwaad kan.

De update is een aprilia sx 80

80 cc mallossi (aluminium)
Doppler krukas
5 plaats koppeling met mallossi veertjes
Alvast bedankt
bart_rs2
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM

Re: Kwaliteit Revisisetjes waterpomp

Ongelezen bericht door bart_rs2 »

Dat hij lekt uit het gaatje onder de waterpomp betekent dat de keeringen inderdaad lek zijn.
dylan_nouwynck
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 16 mar 2019, 18:11
Vervoersmiddel: aprilia sx 50/ 80 cc

Re: Kwaliteit Revisisetjes waterpomp

Ongelezen bericht door dylan_nouwynck »

Ja he maar dus is nog maar een paar maanden terug vervangen bij de dealer dit is dus gewoon niet goed gedaan dan? Maar daardoor kan hij toch niet te warm komen heb hem voor de zekerheid noch eens ontlucht met de dop open en een paar minuten in de slangen geknepen. Er zitten nergens nepen in de slangen. Zou het messchien kunnen dat de waterpomp niet meer draait en daardoor niet circuleerd ?
Alvast bedankt
Plaats reactie