Pagina 1 van 1
					
				How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: ma 10 okt 2011, 17:01
				door Daan
				Hier kun je je vragen opmerkingen kwijt over de how-to: How-To: Wiellagers vervangen 
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: zo 27 nov 2011, 00:00
				door Alainv-s
				moet je je naaf/bus of iets insmeren met vaseline? Is het fout om alles in te smeren, niet overtollig maar naja gewoon, de lagers aan de buiten en binnenkant en de afstandbus?
As heb ik wel ingestreken, mijn lagers piepen nu dus ik vervang deze maar uit voorzorg.
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: zo 27 nov 2011, 22:41
				door n00n
				Heel verstandig.
Ik smeer de as altijd goed in met koper vet.
Veder niet. Lijkt mij meer dan voldoende.  

 
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: zo 27 nov 2011, 23:05
				door Alainv-s
				zuurvrije vaseline ook goed?
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: di 29 nov 2011, 02:14
				door Royal Club
				kopervet op de as zelf is zinloos, kan je beter gewoon kogellagervet of vaseline ofzo smeren.
Op het draad kopervet gebruiken ja.
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: di 29 nov 2011, 10:55
				door n00n
				Waarom zou dat zinloos zijn Keiji? 
Vet is vet.
Hoewel als ik de kopervet niet 123 kan vinden gebruik ik idd kogellager vet.
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: wo 30 nov 2011, 02:05
				door Royal Club
				Als je er geen verstand van hebt is vet vet ja 

 
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: wo 30 nov 2011, 14:19
				door jens extreme sm
				koop een busje keramisch vet dat blijft altijd zitten, kogellagervet word pap als t nat word. die busjes zijn wel vrij prijzig maarja kan je voor heel vele gebruiken, zoals remmen enzo
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: wo 30 nov 2011, 19:12
				door royvi
				Ik zou siliconenvet (van dat rooie), dat wordt ook altijd bij crossmotors gebruikt. 
Doe ik mijn pro-link, assen en balhoofd ook altijd mee. Dus mooi overal voor te gebruiken. (behalve schroefdraad dan, tegen corrosie kun je beter kopervet gebruiken. Al weet ik niet hoe dat reageert op aluminium.)
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: wo 30 nov 2011, 21:33
				door n00n
				Royal Club schreef:Als je er geen verstand van hebt is vet vet ja 

 
Reageer dan met een goed onderbouwt argument waarom je geen kopervet zou moeten/kunnen gebruiken?
 
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: wo 30 nov 2011, 21:48
				door Kristian-m
				n00n schreef:Waarom zou dat zinloos zijn Keiji? 
Vet is vet.
Hoewel als ik de kopervet niet 123 kan vinden gebruik ik idd kogellager vet.
Deze ding.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/50832//" onclick="window.open(this.href);return false;
Kopervet wordt niet vloeibaar bij hitte en blijft daardoor op zijn plaats.
Gewoon vet vloeit weg
 
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: wo 30 nov 2011, 22:22
				door n00n
				Precies, het blijft op zijn plaats, ook bij warmte.
Dus om corrosie te voorkomen en ervoor te zorgen dat je as er altijd makkelijk uit wil, kan je, imo, het beste kopervet gebruiken.
Ik gebruik het al jaren, zowel op assen, schroefdraad als remmerij. 
Nooit gezeur mee, ben er altijd zeer tevreden over. 

 
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: do 01 dec 2011, 14:01
				door Royal Club
				yes! lekker plakkend kopervet overal op, trekt moeilijk veel vuil aan en is daarna lastig te verwijderen! Goed idee man.
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: do 01 dec 2011, 15:19
				door Kristian-m
				
 !
 
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: do 01 dec 2011, 17:10
				door n00n
				Royal Club schreef:yes! lekker plakkend kopervet overal op, trekt moeilijk veel vuil aan en is daarna lastig te verwijderen! Goed idee man.
Bullshit, vuil blijft op elk vet zitten.
Doekje er over en het is eraf.
Dus doe niet zo dom Keiji.
 
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: do 01 dec 2011, 18:52
				door Royal Club
				n00n schreef:Royal Club schreef:yes! lekker plakkend kopervet overal op, trekt moeilijk veel vuil aan en is daarna lastig te verwijderen! Goed idee man.
Bullshit, vuil blijft op elk vet zitten.
Doekje er over en het is eraf.
Dus doe niet zo dom Keiji.
 
:')
 
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: do 01 dec 2011, 22:49
				door royvi
				n00n schreef:Precies, het blijft op zijn plaats, ook bij warmte.
Dus om corrosie te voorkomen en ervoor te zorgen dat je as er altijd makkelijk uit wil, kan je, imo, het beste kopervet gebruiken.
Ik gebruik het al jaren, zowel op assen, schroefdraad als remmerij. 
Nooit gezeur mee, ben er altijd zeer tevreden over. 

 
Kopervet is goed voor dingen te gebruiken maar het wil icm met bepaalde metalen wel gaan reageren. Met ijzer op aluminium bijvoorbeeld. En ik hoop niet dat je kopervet op het schroefdraad voor je bougie gebruikt?
Verder zou ik voor assen toch echt siliconenvet (eigenlijk hoeven die assen van de wielen niet in het vet) gebruiken, dit omdat kopervet meer plakt zegmaar. Maar voor schroefdraad van rvs bouten ofzo is het goed te gebruiken!
 
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: vr 02 dec 2011, 02:21
				door jens extreme sm
				ke ra misch vet
			 
			
					
				Re: How-To: Wiellagers vervangen
				Geplaatst: za 03 dec 2011, 18:22
				door royvi
				Dit gebruik ik 

Is op basis van siliconen, is geen keramisch vet maar speciaal voor lagers van de pro-link, balhoofd, assen enz.