How-to: Werking carburator en afstellen.

Hier kun je reageren.
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

How-to: Werking carburator en afstellen.

Ongelezen bericht door Daan »

Hier kun je je vragen/opmerkingen kwijt over de how-to: How-to: Werking carburator en afstellen.
teun4
Tuner
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 17:05

Re: How-to: Werking carburator en afstellen.

Ongelezen bericht door teun4 »

Ik maak altijd mijn carburator schoon met de compressor, gewoon alles een keer doorblazen.
Misschien een idee om toe te voegen?? Of werkt dit niet goed genoeg volgens jullie?

En jullie verstaan dit onder de Fijn afstelling:
''Met de fijneafstelling wordt de stand van de gasnaald en luchtschroef bedoeld.''
En dit onder Stationair afstelling:
''Als laatste stel je de stationair af.''

Maar jullie behandelen de luchtschroef bij de stationairsafstelling, dus eigenlijk hoort de luchtschroef niet bij de Fijnafstelling? En het stukje over de Stationairafstelling gaat toch voornamelijk over de luchtschroef afstelling?

TIP: Verder is het misschien handig om in het stuk van de Hoofdafstelling te vermelden dat je beter met een veels te grote sproeier kunt beginnen, omdat dat geen schade aan kan brengen. Een te kleine sproeier wel.
Dat een kleine sproeier schade aanbrengt staat er wel, maar niet dat je dan maar beter te groot kunt beginnen.

''Vervolgens zet je de gas naald in de aller onderste stand (clipje in de hoogste groef), ga weer rijden. Als het goed is kun je nu duidelijk verschil merken tijdens volgas, vooral als je veel toeren maakt in de een'.''
En hier kun je het beste zeggen in de eerste versnelling, is wat duidelijker. Maar nog belangrijker, je zegt wel dat je het waarschijnlijk kunt merken, maar je vertelt niet wat je dan merkt!! Gaat hij stotteren of valt hij weg? (en dan of hij bijvoorbeeld meer gaat stotteren bij een hogere stand van de gasnaald, dus in een lagere stand van het borgclipje).

En de luchtschroef, dus de kleine schroef, moet je die dus eigenlijk 4 halve ''pols'' slagen uit draaien?
Hier één pols slag (wel de verkeerde kant op, want nu draai je hem dicht, maar het gaat om het principe):
Afbeelding
Of verstaan jullie onder één slag helemaal rond, zodat het gleufje van de platte schroevendraaier weer precies op dezelfde plek komt?

''Als die nu nog niet beter is moet je gasnaald bij stellen. Zet de moter uit en laat hem even afkoelen ( +-10min), probeer nu de moter weer te starten. Het zal je nu op vallen dat hij moeilijk of niet start.''
Maar hoe komt dit dan? Is dit het gevolg van je handeling die je net gedaan hebt? Omdat door een andere stand van de gasnaald, je de luchtschroef ook weer moet bij stellen? Is het dan niet slimmer om er neer te zetten:
Het zal je nu op vallen dat hij moeilijk of niet start, vanwege de andere stand van de gasnaald.

Verder:
Je doet eerst je luchtschroef afstellen, en dan kun je kleine stotters eruit krijgen met de (grote) stationairsschroef, toch?
Waarvoor dient dan de:
Luchtschroef: ??
Stationairsschroef: (regelt stationair toerental?)

''Gasnaald afstellen voor half gas.''
Dus als de gasnaald goed afgesteld staat, loopt hij mooi constant met half gas? Of hoe zien jullie dit, wanneer staat de gasnaald goed afgestelt op half gas?

En onder luchtinlaat verstaan jullie het luchtfilter toch?

Sorry ben een ongeloofelijke noob op het gebied van afstellen :oops: :shifty:

Verder is het bij mijn weten motor, en geen moter, staat iets beter :roll:
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
senda extreme sm50
Schakelrijder
Berichten: 186
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 22:04
Vervoersmiddel: derbi senda extreme sm50

Re: How-to: Werking carburator en afstellen.

Ongelezen bericht door senda extreme sm50 »

gaat niemand hier antwoord opgeven???
hululululu
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: do 08 mar 2012, 16:49
Vervoersmiddel: derbi senda SM

Re: How-to: Werking carburator en afstellen.

Ongelezen bericht door hululululu »

Zou wel zo fijn zijn.
drdproking
Pro tuner
Berichten: 972
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 00:53
Vervoersmiddel: rieju rr sport limitid(verkocht)
derbi drd 2003 full prorace
derbi drd racing 2010 #85 blauw
Locatie: budel-dorplein

Re: How-to: Werking carburator en afstellen.

Ongelezen bericht door drdproking »

is simpel toch?
Xrace_supermotard schreef:Zit er een afneembaar stuk tussen bocht en demper :wtf: ?
:emo: :emo:
Plaats reactie