Over naar 70cc

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
DerbiDRD08
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 aug 2011, 18:28
Vervoersmiddel: DRD

Over naar 70cc

Ongelezen bericht door DerbiDRD08 »

Naar uitgeken op 50cc, wil ik nu een 70cc.
Ik zat te denken aan een metra kit 70, Ik wil graag mijn Scr corse eronder houden kost al genoeg :P
nu is mijn vraag: bij de 50 MK moet je een verhogingsplaat tussen je cilinder (krukas slag), Past dit zo op een std krukas?

Zoniet welke pastzo?
Welke cilinder zijn aanraders, moet wel een degelijke cilinder zijn (elke dag 70km mee rijden).


Danku :box:
nappie
Tuner
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 03 apr 2011, 13:07
Locatie: net buiten ede

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door nappie »

top performance
Rikkert schreef:Ach ja, er leven hier zat moeilijk doeners op de wereld
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan22 »

elke dag 70km :blink:

neem dan een laagtoerige, dr70 ofzo?

slijten niet snel
#22
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan »

MHR Replica zijn mooie slijtvaste cilinders, TOP Performance 70 en DR 70 zijn ook mooi cilinders. Deze geven een leuk koppel.
DerbiDRD08
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 aug 2011, 18:28
Vervoersmiddel: DRD

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door DerbiDRD08 »

Oke, ja elke dag 70km ;p
Ik zat te denken aan 70mk, maar ik Zit met nog een problem namelijk de beruchte rollerbank, die eurobegrenzers werken voor geen meter, iemand een ander idee om de brommer goed te begrenzen met een 70cc?; p
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan22 »

op die ontsteking van mij zit een toerenbegrenzer functie

kost je wel een 250 euro :emo:

is trouwens de mvt premium
#22
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan »

Eurobegrenzers werken prima hoor. Ik reed er op mijn TEAM, MHR en Airsal mee en werkt gewoon perfect geen stotter niets.

Zo'n MVT premium is helemaal niks voor dagelijks gebruik.
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan22 »

ik ga er toch zo goed als elke dag mee rijden als het warmer is :emo:
#22
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan »

Lekker veel slijtage, maarja boeiend
nappie
Tuner
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 03 apr 2011, 13:07
Locatie: net buiten ede

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door nappie »

Daan schreef:MHR Replica zijn mooie slijtvaste cilinders, TOP Performance 70 en DR 70 zijn ook mooi cilinders. Deze geven een leuk koppel.
top en dr is toch hetzelfde? tenminste kheb gehoord dat het in dezelfde fabriek wordt gemaakt
Rikkert schreef:Ach ja, er leven hier zat moeilijk doeners op de wereld
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan »

Klopt maar zo zijn er veel meer merken die in dezelfde fabriek worden gemaakt.
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan22 »

Daan schreef:Lekker veel slijtage, maarja boeiend
moet niet ver naar school :emo:
#22
Gebruikersavatar
drunken org
Pro tuner
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (:
Locatie: Emmen, Rietlanden

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door drunken org »

als je veel moet rijden zou ik het gewoon op 50cc houden, 70cc slurpt nogal en dan kun je elke dag gaan tanken met jou aantal km's per dag :emo:
Zie mijn aanbod topic!

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan »

drunken org schreef:als je veel moet rijden zou ik het gewoon op 50cc houden, 70cc slurpt nogal en dan kun je elke dag gaan tanken met jou aantal km's per dag :emo:
Ik reed zuiniger met mijn 80cc als met 50cc :think: :yawn:
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan22 »

logisch toch , je hoeft niet zoveel toeren te beuken om vooruit te gaan :ugeek:
#22
Gebruikersavatar
drunken org
Pro tuner
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (:
Locatie: Emmen, Rietlanden

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door drunken org »

Daan schreef:
drunken org schreef:als je veel moet rijden zou ik het gewoon op 50cc houden, 70cc slurpt nogal en dan kun je elke dag gaan tanken met jou aantal km's per dag :emo:
Ik reed zuiniger met mijn 80cc als met 50cc :think: :yawn:
toch maar eens uitproberen dan ;) ik krijg binnenkort mk pro race 70cc er op :wub:
Zie mijn aanbod topic!

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan »

drunken org schreef:
Daan schreef:
drunken org schreef:als je veel moet rijden zou ik het gewoon op 50cc houden, 70cc slurpt nogal en dan kun je elke dag gaan tanken met jou aantal km's per dag :emo:
Ik reed zuiniger met mijn 80cc als met 50cc :think: :yawn:
toch maar eens uitproberen dan ;) ik krijg binnenkort mk pro race 70cc er op :wub:
Ja dat zuipt als een malloot. Je moet dan wel een cilinder met koppel onderin hebben anders zuipt het alleen maar meer. Pro Race is een van de hoogtoerigste cilinders die je kunt krijgen en geeft dus totaal geen vermogen af onderin de powerband maar geeft alles af in de powerband.

Ik raad je aan een DR of Top Performance 70 te halen. Of als je budget het toelaat een MHR Replica 80 of MHR 80. Die MHR cilinders heb ik zelf altijd als bijzonder prettig ervaren.
DerbiDRD08
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 aug 2011, 18:28
Vervoersmiddel: DRD

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door DerbiDRD08 »

Ik was wat druk met school enzo daarom dat ik niet reageerde.
Ik zat zo ff te kijke naar deze : http://schaafbromfietsen.nl/webwinkel/? ... d=00002613" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze lijkt me ook wel bruut en ook nog goedkoper http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6391" onclick="window.open(this.href);return false;
Word het weer een duur grapje omdat er een andere uitlaat onder moet, ik heb nu een scr Corse.
Dus de MK staat bovenaan(indien daar niet een andere krukas voor nodig is, je schijnt een plaat tussen de cil en carter pas te maken?).
En wat het met die 70dr/top perf is dat ik net zo goed deze cilinder kan houden, zoveel in snelheid scheelt dat niet
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Daan22 »

das de metrakit pro race, zoals daan erboven zei is dit 1 van de meest hoogtoerige cilinders :eerie:

dus in jouw geval niet geschikt , neem je ook best een ander krukas voor ;)
#22
Joep
Tuner
Berichten: 307
Lid geworden op: vr 15 okt 2010, 10:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Aprilia RS

Re: Over naar 70cc

Ongelezen bericht door Joep »

Een Metrakit Pro Race kun je op een "standaard" slag krukas monteren. Dus hoef je geen ophoogplaat te gebruiken
Alleen bij de Metrakit Pro Race 50cc moet je een ophoogplaat gebruiken als je een "standaard" slag krukas erin hebt zitten. Als je hierbij geen ophoogplaat wil moet je de bijpassende Metrakit Pro Race krukas kopen.
Verder als ik jou verhaaltje zo leest zou ik gewoon voor de Gilardoni gaan en volgens mij kan dat prima met je SCR Corse.
Verder raad ik je aan als je nog een standaard krukas hebt deze te vervangen door een fatsoenlijke krukas. Niet dat een originele krukas geen fatsoenlijke is, maar omdat je zelf aangeeft dat je per dag 70 kilometer rijd lijkt het mij verstandig om in een sterkere krukas te investeren zodat je er langer plezier van kunt hebben.
Plaats reactie