Hallo,
Ik rijd nu ongeveer twee weken met deze setup:
- Origineel 50cc
- TWV: 13 - 53
- Gianelli Enduro/Conti
- Dellortho 17,5
Topsnelheid: 90-100 \op de km teller/
Het begint onderhand te vervelen.
Ik kom uit het scooterwereldje, en daar staat DR70 bekent als een leuk straat cilindertje waarbij de topsnelheid ongeveer het zelfde blijft, maar trekkracht gaat er zeer op vooruit.
Nou heb ik testbankverslagen gezien van Derbi's met mijn setup waaruit blijkt dat mijn setup rond de 11,5-13,6 PK bevat.
Een DR70, op een Minarelli blok teminste, kan je rond de 12 PK mee halen.
Nu is mijn vraag: Hoe zit het met een DR70 in het Derbi wereldje, is het een behoorlijke vooruitgang tegenover standaard cilinder ?
En is DR70 compatibel met een Gianelli Conti uitlaat, mij lijkt de uitlaat te hoogtoerig.
Groetjes
DR70 vs. Ori setup + Conti
- mikeyy94
- Schakelrijder
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 25 jan 2012, 09:52
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6218
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: DR70 vs. Ori setup + Conti
Jij kan geen Dr70 op jouwne zetten.
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: DR70 vs. Ori setup + Conti
Inderdaad. DR/TP zijn voor OT blokken. Maar ik heb een cilinder gevonden die o de originele cilinder lijkt, maar het is een 70cc. Dat is dus ongeveer hetzelfde als een DR. laagtoerige 70, dus een bult koppel, voor aannemelijke prijs.
Gianelli conti kan dat makkelijk hebben. Ik rij met laagtoerige 80, met Conti, dat gaat ook als de brendweer
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4879" onclick="window.open(this.href);return false;
Gianelli conti kan dat makkelijk hebben. Ik rij met laagtoerige 80, met Conti, dat gaat ook als de brendweer

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4879" onclick="window.open(this.href);return false;

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: DR70 vs. Ori setup + Conti
Ik weet niet of je echt laagtoerig wilt en wat je budget is 

racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

- mikeyy94
- Schakelrijder
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 25 jan 2012, 09:52
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6218
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: DR70 vs. Ori setup + Conti
Weer wat geleerd !Rikkert schreef:Inderdaad. DR/TP zijn voor OT blokken. Maar ik heb een cilinder gevonden die o de originele cilinder lijkt, maar het is een 70cc. Dat is dus ongeveer hetzelfde als een DR. laagtoerige 70, dus een bult koppel, voor aannemelijke prijs.
Gianelli conti kan dat makkelijk hebben. Ik rij met laagtoerige 80, met Conti, dat gaat ook als de brendweer![]()
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=4879" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben niet zo kapot van DMP, maar ik vind het een mooi, compleet setje.
Ik denk als ik gewoon met Castrol TTS meng, plus een extra dopje bij de tank en netjes warm rijd, dat ik veel en lang rijplezier kan hebben van dat kitje.
Ja het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit.Bassekuh schreef:Ik weet niet of je echt laagtoerig wilt en wat je budget is
Laagtoerig is ideaal, omdat je je krukas niet hoeft te vervangen, daar gaat hij mij grotendeels om !
Mijn budget ligt rond de 100-200, maar het gaat er vooral om dat ik de krukas niet hoef te vervangen.
- mikeyy94
- Schakelrijder
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 25 jan 2012, 09:52
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6218
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: DR70 vs. Ori setup + Conti
Door alleen een 70cc cilindertje erop te zetten valt er opzicht veel winst/koppel te behalen, tegenover 50cc.
Ik ben niet van plan mijn carburateur te veranderen.
Ik stond er namelijk van te kijken hoeveel PK er uit zo'n standaard cilinder gehaald word, simpelweg door een Gianelli Conti/Enduro te monteren.
Natuurlijk vergt het een perfecte afstelling, om het aantal genoemde PK's te behalen.
De cilinder die ik op het oog heb, is een DMP setje.
DMP setje was een tip van Rikkert: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; ... uctId=4879
Ik ben niet van plan mijn carburateur te veranderen.
Ik stond er namelijk van te kijken hoeveel PK er uit zo'n standaard cilinder gehaald word, simpelweg door een Gianelli Conti/Enduro te monteren.
Natuurlijk vergt het een perfecte afstelling, om het aantal genoemde PK's te behalen.
De cilinder die ik op het oog heb, is een DMP setje.
DMP setje was een tip van Rikkert: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; ... uctId=4879
Laatst gewijzigd door mikeyy94 op ma 12 mar 2012, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: DR70 vs. Ori setup + Conti
Inderdaad. Gewoon extra dopje olie in de tank doen, 300km inrijden ofzo, en goan!mikeyy94 schreef:Dus opzicht valt er veel winst/koppel te behalen met een simpele 70cc kit, tegenover 50cc.

royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!