Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
mikeyy94
Schakelrijder
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 25 jan 2012, 09:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?

Ongelezen bericht door mikeyy94 »

Hallo,

Mijn setup:
-D50B0
-Origineel 50cc
-Gianelli Conti
-13-53
-Origineel luchtfilter
-Origineel membraan

Ik ben het rijden van standaard cilinder zat.
Ik wou graag een DR70, maar Rikkert heeft mij verteld dat dit er niet is voor NT blok.
Hij heeft mij een alternatief van DMP gegeven, die kost 130,-

Na een beetje zoeken ben ik op Airsal 70cc gekomen, die kost me 140,-
En dit is ook nog eens een aluminium cilinder, die DMP is gietijzer.
Is een Gianelli Conti compatibel met een Airsal 70 ?

Dit lijkt me wel een leuk cilindertje, alleen veel mensen vervangen de krukas icm. deze cilinder.
Is het echt nodig om de krukas te vervangen, ik meng met Castrol TTS + dopje bij de tank.
En ik rijd hem altijd netjes warm.

Heeft iemand ervaring of tips voor mij?
Gebruikersavatar
BasvO
Pro tuner
Berichten: 710
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?

Ongelezen bericht door BasvO »

Als je krukas niet teveel heeft gelopen kan je gewoon standaard gebruiken.
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
Gebruikersavatar
mikeyy94
Schakelrijder
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 25 jan 2012, 09:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?

Ongelezen bericht door mikeyy94 »

Bassekuh schreef:Als je krukas niet teveel heeft gelopen kan je gewoon standaard gebruiken.
11.000 km met originele uitlaat @ 65 km/h
~ 400km met Gianelli Conti

Dus slijtage is niet hoog geweest denk ik.
Gebruikersavatar
BasvO
Pro tuner
Berichten: 710
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?

Ongelezen bericht door BasvO »

mikeyy94 schreef:
Bassekuh schreef:Als je krukas niet teveel heeft gelopen kan je gewoon standaard gebruiken.
11.000 km met originele uitlaat @ 65 km/h
~ 400km met Gianelli Conti

Dus slijtage is niet hoog geweest denk ik.
Ik denk dat gewoon kan, is geen extreme setup.
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen :clap:

Afbeelding
Gebruikersavatar
marvin65
Pro tuner
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
Locatie: Oss

Re: Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?

Ongelezen bericht door marvin65 »

Moet gewoon kunnen zoals bas al zegt, een airsal 70 is geen
echte toerenbeuker.
Gas erop !
Gebruikersavatar
mikeyy94
Schakelrijder
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 25 jan 2012, 09:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?

Ongelezen bericht door mikeyy94 »

marvin65 schreef:Moet gewoon kunnen zoals bas al zegt, een airsal 70 is geen
echte toerenbeuker.
Mmmhh... oke oke, Gianelli Conti is wel een toerenbeuker....
Gaat dat wel samen? conti+airsal 70
Gebruikersavatar
marvin65
Pro tuner
Berichten: 689
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
Locatie: Oss

Re: Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?

Ongelezen bericht door marvin65 »

Volgens mij gaat dat best prima samen.
Gas erop !
Plaats reactie