Hallo,
Mijn setup:
-D50B0
-Origineel 50cc
-Gianelli Conti
-13-53
-Origineel luchtfilter
-Origineel membraan
Ik ben het rijden van standaard cilinder zat.
Ik wou graag een DR70, maar Rikkert heeft mij verteld dat dit er niet is voor NT blok.
Hij heeft mij een alternatief van DMP gegeven, die kost 130,-
Na een beetje zoeken ben ik op Airsal 70cc gekomen, die kost me 140,-
En dit is ook nog eens een aluminium cilinder, die DMP is gietijzer.
Is een Gianelli Conti compatibel met een Airsal 70 ?
Dit lijkt me wel een leuk cilindertje, alleen veel mensen vervangen de krukas icm. deze cilinder.
Is het echt nodig om de krukas te vervangen, ik meng met Castrol TTS + dopje bij de tank.
En ik rijd hem altijd netjes warm.
Heeft iemand ervaring of tips voor mij?
Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?
- mikeyy94
- Schakelrijder
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 25 jan 2012, 09:52
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6218
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?
Als je krukas niet teveel heeft gelopen kan je gewoon standaard gebruiken.
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

- mikeyy94
- Schakelrijder
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 25 jan 2012, 09:52
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6218
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?
11.000 km met originele uitlaat @ 65 km/hBassekuh schreef:Als je krukas niet teveel heeft gelopen kan je gewoon standaard gebruiken.
~ 400km met Gianelli Conti
Dus slijtage is niet hoog geweest denk ik.
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?
Ik denk dat gewoon kan, is geen extreme setup.mikeyy94 schreef:11.000 km met originele uitlaat @ 65 km/hBassekuh schreef:Als je krukas niet teveel heeft gelopen kan je gewoon standaard gebruiken.
~ 400km met Gianelli Conti
Dus slijtage is niet hoog geweest denk ik.
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

- marvin65
- Pro tuner
- Berichten: 689
- Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
- Locatie: Oss
Re: Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?
Moet gewoon kunnen zoals bas al zegt, een airsal 70 is geen
echte toerenbeuker.
echte toerenbeuker.
Gas erop !
- mikeyy94
- Schakelrijder
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 25 jan 2012, 09:52
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6218
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Airsal 70cc NT blok, krukas vervangen?
Mmmhh... oke oke, Gianelli Conti is wel een toerenbeuker....marvin65 schreef:Moet gewoon kunnen zoals bas al zegt, een airsal 70 is geen
echte toerenbeuker.
Gaat dat wel samen? conti+airsal 70
- marvin65
- Pro tuner
- Berichten: 689
- Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
- Locatie: Oss