Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Giel29
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 20:21
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing ( white-blue )

Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Giel29 »

hello,

Ik denk dat het beste is dat ik een nieuwe uitlaat koop voor mijn Derbi DRD '08
Afbeelding
Ik wil wel een bovenlangse uitlaat, dus niet 1tje die langs onder bijna over de straat schuurt :)

Gewoon een uitlaat die max. 60 gaat ( of max 65, maar echt niet sneller -> mag niet van ouders :lol: ), en die dus niet meer begrenst moet worden of iets van dat. Hopelijk dat ik hier een nieuwe uitlaat vind ..

Liefst een maximum prijs van €150, maar als het echt niet lukt om hem onder die prijs te houden ; achja, dat maakt niet zoveel uit :D
DRDRico
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 13:15
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing #85 Blauwe velgen.

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door DRDRico »

Giel29 schreef:hello,

Ik denk dat het beste is dat ik een nieuwe uitlaat koop voor mijn Derbi DRD '08
Afbeelding
Ik wil wel een bovenlangse uitlaat, dus niet 1tje die langs onder bijna over de straat schuurt :)

Gewoon een uitlaat die max. 60 gaat ( of max 65, maar echt niet sneller -> mag niet van ouders :lol: ), en die dus niet meer begrenst moet worden of iets van dat. Hopelijk dat ik hier een nieuwe uitlaat vind ..

Liefst een maximum prijs van €150, maar als het echt niet lukt om hem onder die prijs te houden ; achja, dat maakt niet zoveel uit :D
Hoi Giel,
Beste wat je kan doen is de originele ontgrenzen(prop deruit en buisje afknijpen/deraf slijpen en dichtlassen)
Dan gaat hij ongeveer 70/75..

Als je echt een andere uitlaat wilt neem dann een Leovince en doe daar een prop in en boor die uit tot de gewenste snelheid ;)

succes
Giel29
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 20:21
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing ( white-blue )

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Giel29 »

Ik wil liefst gewoon een nieuwe uitlaat, niet omdat deze te traag gaat, maar omdat deze gewoon volledig verroest is enzovoort..

Ik ga er ook geen tijd in steken om hem terug op te maken ( die uitlaat ), ik koop het liefst gewoon een nieuwe :)

Maar als ik zo'n leovince koop, moet ik dan ook nieuwe sproeiers plaatsen ?
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Boeki »

Ik denk dat er van de origienel uitlaat nog wel wat te maken is, is niet volledig verroest.

Stuur hem op naar Amonah en dan heb je een nieuwe uitlaat voor €47,50. ;)

Uiteraard moet je een nieuwe sproeier hebben als je sneller gaat.
Open the Throttle and Smile
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Boeki »

Yeah! Ik heb het 1111e bericht in het Opvoeren en Tuning topic geplaatst!! :lol:
Open the Throttle and Smile
Giel29
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 20:21
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing ( white-blue )

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Giel29 »

Boeki schreef:Ik denk dat er van de origienel uitlaat nog wel wat te maken is, is niet volledig verroest.

Stuur hem op naar Amonah en dan heb je een nieuwe uitlaat voor €47,50. ;)

Uiteraard moet je een nieuwe sproeier hebben als je sneller gaat.
Is het ook mogelijk als ik eerst met een staalborstel over de uitlaat ga en daarna overspuit met een andere kleur ? Zwart, chroomkleur van die dingen ?
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Boeki »

Natuurlijk is dat mogelijk, maar je zegt een paar berichten terug dat je daar geen tijd voor hebt, daarom kan je het LATEN doen..
Open the Throttle and Smile
Giel29
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 20:21
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing ( white-blue )

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Giel29 »

Ja inderdaad, maar een paar berichten terug dacht ik er nog aan om hem HELEMAAL roestvrij te maken, dat kost waarschijnlijk teveel werk ..

Als ik nu gewoon het grootste deel van de roest eraf haal m.b.v. een staalborstel, en hem dan overspuit ( nuja, dat spuiten zal mijn pa wss doen :lol: )
Of moet ik nog eerst iets anders doen voordat ik hem kan overspuiten ?

Ik besef juist dat als ik een andere uitlaat koop, ik waarschijnlijk ook andere sproeiers moet kopen/plaatsen en dan nog afstellen met die prop etc.. Dan kan ik beter deze een deel roestvrij maken en overspuiten :)
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Boeki »

Als je toch de uitlaat eraf hebt om er met de staalborstel overheen te gaan, doe dan meteen alles, want zo verroest is hij niet.
Na het schuren ontvetten met bijvoorbeeld ammoniak, en dan met hittebestendige blanke/zwarte lak overspuiten.
Open the Throttle and Smile
Giel29
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 20:21
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing ( white-blue )

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Giel29 »

Boeki schreef:Als je toch de uitlaat eraf hebt om er met de staalborstel overheen te gaan, doe dan meteen alles, want zo verroest is hij niet.
Na het schuren ontvetten met bijvoorbeeld ammoniak, en dan met hittebestendige blanke/zwarte lak overspuiten.
De uitlaat is helemaal losgemaakt, was vastgekoppeld met 3 schroeven/bouten en deze zijn nu alle 3 los en verwijderd. Nu het volgende probleem .. :

De pijp vanachter zelf is nog met 3 kleine boutjes vastgemaakt aan die lange ijzeren staaf, dit moet eraf anders geraakt de uitlaat er niet in 1x uit. Nu lukt het niet om die 3 boutjes eraf te halen. Vanbinnen zijn ze zo hard verroest dat het niet meer lukt om ze er uit te draaien. Met een tang lukt het ook niet meer om ze los te trekken/draaien :( :(
DRDRico
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 13:15
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing #85 Blauwe velgen.

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door DRDRico »

Giel29 schreef:
Boeki schreef:Als je toch de uitlaat eraf hebt om er met de staalborstel overheen te gaan, doe dan meteen alles, want zo verroest is hij niet.
Na het schuren ontvetten met bijvoorbeeld ammoniak, en dan met hittebestendige blanke/zwarte lak overspuiten.
De uitlaat is helemaal losgemaakt, was vastgekoppeld met 3 schroeven/bouten en deze zijn nu alle 3 los en verwijderd. Nu het volgende probleem .. :

De pijp vanachter zelf is nog met 3 kleine boutjes vastgemaakt aan die lange ijzeren staaf, dit moet eraf anders geraakt de uitlaat er niet in 1x uit. Nu lukt het niet om die 3 boutjes eraf te halen. Vanbinnen zijn ze zo hard verroest dat het niet meer lukt om ze er uit te draaien. Met een tang lukt het ook niet meer om ze los te trekken/draaien :( :(
uitboren.
Giel29
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 20:21
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing ( white-blue )

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Giel29 »

DRDRico schreef:
uitboren.
Wat bedoel je juist met uiboren ?

En nog maar even voor de zekerheid : is het goed als ik gewoon :

- met een staalborstel over de uitlaat ga en zo de roest eraf haal ( voor zover ik er alles afkrijg met een staalborste )
- dan de uitlaat invet met ammoniak of iets dergerlijks ( zoals ik hier ergens had gelezen ? )
- hem daarna gewoon met zwart ( hittebestendig ) over te spuiten
- .. nog iets ?

En zou het mooi zijn als ik de uitlaat zwart spuit ? ( het laatste stuk vanachter kan ik wel gewoon laten ? )

Dit is m'n derbi :

Afbeelding
Gebruikersavatar
wippo
Tuner
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
Locatie: Waardenburg

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door wippo »

Als je niet alle roest er af haalt maar slechts een beetje is de roest zo weer door je verse verflaag heen. Voor de rest heb je het goed denk ik.
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
Giel29
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 20:21
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing ( white-blue )

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Giel29 »

Oké, maar uhmn ..

Ik ben vandaag al met een staalborstel over m'n remschrijven gegaan. Was verwonderd dat er zoveel roest afging eigenlijk, maar er bleef toch nog wel wat opzitten. Hoe moet ik dit dan bij m'n uitlaat doen ? als ik niet alle roest er af krijg met een staalborstel, hoe krijg ik de rest er dan wel af ?
Gebruikersavatar
wippo
Tuner
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
Locatie: Waardenburg

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door wippo »

Schuren. Of een staalborstel kopen voor op de slijptol, gaat ook als een trein.

/edit: Daarbij doe je er wel goed aan een bril op te zetten en een lange broek aan te doen.
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
EVO
Beginnende tuner
Berichten: 274
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 00:57

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door EVO »

ik zou sowieso niet die uitlaat zwart gaan spuiten man!
Echt zonde..
Het beste is om je uitlaat eraf te halen en schuurpapier te kopen, vanaf korrel 400 tot 1200 (waterproof) en dan steeds lichtere korrel pakken. Dan met aluminium poets of belgom eroverheen en de uitlaat is helemaal nieuw! :D
Dit kost even werk, maar dat is niet anders.
Als je daar geen zin in hebt zou ik m voor 47.50 opsturen, want voor zwarte lak ben je sowieso 10-15 euro kwijt + tijd op te spuiten.
Giel29
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 20:21
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing ( white-blue )

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Giel29 »

EVO schreef:ik zou sowieso niet die uitlaat zwart gaan spuiten man!
Echt zonde..
Het beste is om je uitlaat eraf te halen en schuurpapier te kopen, vanaf korrel 400 tot 1200 (waterproof) en dan steeds lichtere korrel pakken. Dan met aluminium poets of belgom eroverheen en de uitlaat is helemaal nieuw! :D
Dit kost even werk, maar dat is niet anders.
Als je daar geen zin in hebt zou ik m voor 47.50 opsturen, want voor zwarte lak ben je sowieso 10-15 euro kwijt + tijd op te spuiten.
Ik ben nog aan 't twijfelen :?

Ik krijg de uitlaat er momenteel ECHT NIET uit. Zo hard vastgeroest, niet normaal. Krijg de schroeven er niet vanaf : kruipolie, beetje verwarmd, vanalles wat geprobeerd :(

Hij hangt wel los, maar krijg em er niet uit. Ik kan em ook zo proberen te schuren. Heb al schuurpapier korrel 600, kan hier al mee beginnen. Binnenkort korrel 1300 halen, want deze vond ik niet in de winkel.

Als het dan 'geschuurd' is, en ik ben niet van plan om hem daarna te spuiten, wat moet ik dan doen zodat hij terug mooi 'blinkt' ? Of blinkt hij sowieso al nadat ik met korrel 1300 geschuurd heb ? :D
Gebruikersavatar
wippo
Tuner
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
Locatie: Waardenburg

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door wippo »

Zoals EVO zegt met Belgom poetsen.
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
Giel29
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 20:21
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing ( white-blue )

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Giel29 »

Nog 1 vraagje :

Zoals je op de foto in de beginpost kan zien, zijn er enkel een paar plekken die 'zwaar' verroest zijn. Is het goed als ik enkel die delen schuur, of moet ik ineens alles schuren ?
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Nieuwe uitlaat Derbi DrD Racing

Ongelezen bericht door Boeki »

Nee hoor, als de roest maar weg is.

Na het poetsen met Belgom Alu is het voor jou wel een must om de uitlaat met hittebestendige blanke lak in te spuiten, zodat hij niet na een week weer vol met roest zit.
Open the Throttle and Smile
Plaats reactie