OT vs NT

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
DaanMulder94
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: aerox

OT vs NT

Ongelezen bericht door DaanMulder94 »

goeiedag,

ik ben al zon jaar met scooters bezig en heb daar nou ook genoeg ervaring in en heb ook al heel wat leuks in huis liggen (A) maar nou begint (wss zoals bij velen) het hele variogebeuren me de keel wel uit te hangen en aangezien ik volgend jaar naar school in stadskanaal moet (20km verderop) en mn scooter zon 1 op 10 rijd wil ik toch overstappen op een shakel.... en aangezien ik altijd helemaal verliefd was op de DRD limited sm van een kameraad van mij zou ik graag een derbi willen... dit staat dus ook op de planning en ben ik wat geld voor opzij aan het zetten (onderdelen verkopen).. nu heb ik mn zinnen gezet op een limited of een blauwe DRD.. (zoals hierboven)

MAAR nu kwam ik ook een '05 limited tegen.. maar dat is dus OT blok.. nou kon ik niet zo snel een mooi topic vinden met nou de verschillen tussen de 2 blokken.. zit er nou ook echt flink verschil in qua prestaties etc of...

dan wil ik ook alvast een leuke setup uitzoeken (A).. ik zat te denken aan MHR80 17,5/19 dellie, Yasr R2, polini 5 plaats en doppler as oid.. het lijkt mij dat als ik op de lange stukken naar school rij gewoon 80 oid in zn 6 rij dat het qua verbruik ook te doen zou zijn.. (1/15 , 1/20?) maar dat ik hem af en toe ook even heerlijk kan opentrekken..

alvast bedankt ;)
jell3456
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi senda sm extreme.

Re: OT vs NT

Ongelezen bericht door jell3456 »

Eindelijk verstandig geworden!

Maarja, de verschillen die ik weet is dat op een OT een 14mm carb zit en op NT een 17.5mm carb

En met dat verbruik met een emhaer zal ook wel richting de 1/10 worden denk :wub:
jony schreef:schrijf wel met watervaste stift malossi op mn std cilinder
Dick
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing

Ongelezen bericht door Dick »

Het verschil tussen Ot en Nt is dat OT de koelvloeistof via de zijkant van je cilinder rond wordt gepompt,

bij een Nieuw type blok gebeurt dit door middel van kvs-slang boven op je cilinderkop...
Je hebt dus altijd een anders soort cilinder nodig bij Ot als bij NT...

Verder je setup:
Ik rijd met: MHR 80 - 21mm Dellortho - Malossi VL15 - Malossi supermoto...
Lekker veel koppel, trekt lekker door, in mijn ogen de fijnst rijdende 80cc straat! setup...

Rijd 1-15 zuinig rijden, door trekken af en toe ga je wel richting de 1-10...

Was wel enorm zuinig met 17.5 dellortho..
Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3344.." onclick="window.open(this.href);return false;.
DaanMulder94
Beginnende Derbi fan

Maar ik dacht ook dat OT pia was met balansas en NT derbi.. En qua prestaties en qualiteit? Denk wel dat ik NT wil aangezien kameraad van mij ook al verstandig is geworden en hij ook een wat nieuwere
wil gaan kopen.. Dan is het natjuurlijk wel wat makkelijker

en het verbruik ten ozichte prestaties? Hoe ligt dat met mhr80 en 17,5? En met een 19?
Daan
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daan »

De balans as is er nog steeds, die zit echter alleen in een GPR blok.

Bij NT is de waterpomp groter, en ik vind de koppelingsas makkelijker werken. Verder zijn de tapeinde breedte en koeling veranderd.
DaanMulder94
Beginnende Derbi fan

okee dus het zijn dezelfde blokken alleen een aantal verbeteringen..?

en dan het verbuik van mhr80 met een 19? als ik rustig en zuinig rij natuurlijk.. ik zou voor het vrij lange stuk wat ik moet rijden toch wel iets waaarmee ik zon 1 op 15/1op 20 kan rijden als ik gewoon 80 in zn 6 rij dan
Beunhaas321
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80

Ongelezen bericht door Beunhaas321 »

De blokken hebben veel overeenkomsten, maar zijn allebei eigenlijk even goed.

Als je de brommer met mhr80 goed afstelt, dus niet alleen goed laat lopen, maar er ook echt tijd in steekt. Moet 1:18 wel haalbaar zijn als je rustig rijd.
Met één maatje te groot of te klein, zuipt hij een stuk meer, en koop vooral geen powerfilter en laat het darmpje op het luchtfilter zitten, dat scheelt al een hoop!
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
DaanMulder94
Beginnende Derbi fan

oke bedankt!

een powerfilter op een straatbrommer doe ik sowieso niet.. zuigt mij veel te veel rommel aan en het maakt ook een pokkeherrie... 1 op 18 met zuinig rijden vind ik prima! dan weet ik hoe het gaat gebeuren!! nog jubbega met scooter en dan te koop zetten!
Plaats reactie