ben van plan om een snel optrekkende uitlaat te kopen..
ik zie vaak namelijk van die filmpjes dat ze binnen 2 seconden weer moeten schakelen van 2 naar 3 bijvoorbeeld.
bij mij kan dat dus echt niet...
zag dat de leovince v6 een mooie powerband had van 6000.
als ik die erop zet en de prop eruit sloop + tandwiel verhouding 12-53 ofzo iets krijg ik hem dan rond de 70 en gewoon snel optrekkend?
of moet ik andere tandwiel verhouding hebben? wil namelijk heel snel optrekken maar qua top rond de 70 zitten.. tips?
ik heb met prop er uit 73 op de teller en 11/53 maar al weer veranderd want je schakelt veeel te snel en de powerband is heel explosief dan maar veel te kort. Als je sneller wil schakelen moet je gewoon korter vertanden. 12/53 is waarschijnlijk al een stuk fijner met een leovince en top zal rond de 78 liggen of zo en lekker trekken. is de meest speelse vertanding voor leovince denk ik.
Huug schreef:ik heb met prop er uit 73 op de teller en 11/53 maar al weer veranderd want je schakelt veeel te snel en de powerband is heel explosief dan maar veel te kort. Als je sneller wil schakelen moet je gewoon korter vertanden. 12/53 is waarschijnlijk al een stuk fijner met een leovince en top zal rond de 78 liggen of zo en lekker trekken. is de meest speelse vertanding voor leovince denk ik.
probleem is dat ik hem rond de 70 echt wil hebben.. vooral omdat er super veel politie in maarssen rijd. en vanaf de 75 krijg je via de officier van justitie een boete (heb daar geen zin in ) welk tandwiel set zou ik nodig hebben en rijd dat dan nog sexy?
als je onder de 70 wil hebben zou ik 11/53 rijden en leovince ontgrenzen, rijd erg fel maar echt relaxed lang rijden is lastig. volgas kan niet op top dan maakt hij te veel toeren. 12/53 ga je over de 75 heen ontgrenst dus een volledig ontgrensde uitlaat gaat hem niet worden dan. Ik zou een v6 of orgineel nemen en daar dan een ringetje tussen de clinder en uitlaat doen.
tja het probleem is dat ik een uitlaat wilt die lekker snel optrekt.. maar die niet harder gaat dan 70..
en hoordde dat die leovince v6 vanaf de 6500 al in powerband komt.. of andere uitlaten anders nog of tips?
De v6 is een eigenlijk meer een vervanging uitlaat voor origineel. Trekt wel beter op en heeft een lekkere powerband . Maar met een ander uitlaat zou je nog sneller gaan. Dus in jouw geval is het beste denk ik gewoon een v6 met een ringetje er in.
everyone can pis on the floor be a hero and shit on the ceiling
r-guchte schreef:De v6 is een eigenlijk meer een vervanging uitlaat voor origineel. Trekt wel beter op en heeft een lekkere powerband . Maar met een ander uitlaat zou je nog sneller gaan. Dus in jouw geval is het beste denk ik gewoon een v6 met een ringetje er in.
wat bedoel je met ringetje?
zat net op het internet te kijken naar uitlaten en kwam deze tegen..
Ik ben laatste tijd een beetje aan het pielen geweest en heb effe de diameter van de uitlaatpoort en zo gemeten en wat ringetjes gehaald. effe gepast en heb er toen een ringetje tussen de clinder en uitlaat gedaan. Ding liep voor geen meter, miss 30 km per uur op top dus de boormachine in gezet en al snel liep hij beter. heb hem nu net te ver geboord dus (zit op 72 dus kan net zo goed geen ringetje dan trekt hij harder maar bijna zelfde top). Ik heb hem ook op 68 gehad en dat liep best aardig maar niet te vergelijken met zonder prop. wereld van verschil
Huug schreef:Ik ben laatste tijd een beetje aan het pielen geweest en heb effe de diameter van de uitlaatpoort en zo gemeten en wat ringetjes gehaald. effe gepast en heb er toen een ringetje tussen de clinder en uitlaat gedaan. Ding liep voor geen meter, miss 30 km per uur op top dus de boormachine in gezet en al snel liep hij beter. heb hem nu net te ver geboord dus (zit op 72 dus kan net zo goed geen ringetje dan trekt hij harder maar bijna zelfde top). Ik heb hem ook op 68 gehad en dat liep best aardig maar niet te vergelijken met zonder prop. wereld van verschil
NinoMatu schreef:rijd dat dan wel lekker? want is de demper/uitlaat die ik nu heb nog goed of is die leovince beter?
leovince of origineel, andere uitlaten zijn hoogtoeriger en al helemaal niks. Ik zou gewoon effe kijken met 11/53 en als je dat bevalt (rijd heel explosief in de powerband maar kort dus snel doorschakelen en je zit nog steeds in de powerband ) dan houd je het zo maar vind je het overtoeren niks knal je er een ringetje in. pb me maar als je een foto wil. ik kan eventueel de diameter ongeveer wel geven maar komt heel precies. suc6
DaanS schreef:Nino, Je hebt volgens mij een Metrakit Thrower met een ander dempertje, aan de bocht te zien.
Dat is geen standaard uitlaat
Hoe hard rijdt je nu dan? Want dit moet opzich wel aardig hard blazen...
Uhm , ja ik heb er 2 proppen inzitten
1tje in me bocht en 1tje in me verlengstuk van me pijp..
hij blaast hem nu naar de 65-70 (km teller kapot)
maar opzich trekt hij best hard vanaf de 6500-9000 trekt ie hem door (daarna moet ik schakelen anders overtoeren)
is het beetje mooi ding wat ik er onder heb dan?
want toen ik die prop uit me bocht alleen al haalde ging hij 83.. laat staan als ik hem ook uit die pijp haal.