Derbi vertanding vraag
- ce3c
- Schakelrijder
- Berichten: 135
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 01:12
- Vervoersmiddel: Senda X-treme 2005
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7051
- Locatie: Oostakker (Gent) , België
Derbi vertanding vraag
Dag mede DF-ers,
Ik heb een vraagje, kheb net de FAQ van tandwielverhouding gelezen.
Ik rij nu 11-53 met een begrensde leovince v6. Ik rij 60 en dat is prima voor mij, maar de optrekkracht kan beter.
Ik dacht dus, prop nog wat meer uitboren en twv aanpassen, maar volgens mij rij ik al tamelijk met een trekvertanding, en een groter achtertandwiel kan ik niet vinden, of weten julie ergens een site waar ik tandwiel 55 ofzoiets zou kunnen krijgen? Of heeft er iemand een betere tandwielverhouding dan 11-55 of 56
Zou ik ook een andere ketting moeten kopen dan?
Alvast bedankt
Ik heb een vraagje, kheb net de FAQ van tandwielverhouding gelezen.
Ik rij nu 11-53 met een begrensde leovince v6. Ik rij 60 en dat is prima voor mij, maar de optrekkracht kan beter.
Ik dacht dus, prop nog wat meer uitboren en twv aanpassen, maar volgens mij rij ik al tamelijk met een trekvertanding, en een groter achtertandwiel kan ik niet vinden, of weten julie ergens een site waar ik tandwiel 55 ofzoiets zou kunnen krijgen? Of heeft er iemand een betere tandwielverhouding dan 11-55 of 56
Zou ik ook een andere ketting moeten kopen dan?
Alvast bedankt
2 Stroke Power


-
- Beginnende tuner
- Berichten: 216
- Lid geworden op: di 24 apr 2012, 16:35
- Vervoersmiddel: derbi drd evo
- Locatie: zundert
Re: Derbi vertanding vraag
neem anders achtertandwiel 71 en voor 16
dan rijd je het zelfde al met 53 en 10 maar tien bestaat niet
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... elen/Derbi" onclick="window.open(this.href);return false;
dan rijd je het zelfde al met 53 en 10 maar tien bestaat niet
http://www.schaafbromfietsen.nl/webwink ... elen/Derbi" onclick="window.open(this.href);return false;
like a bawzzz
- ce3c
- Schakelrijder
- Berichten: 135
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 01:12
- Vervoersmiddel: Senda X-treme 2005
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7051
- Locatie: Oostakker (Gent) , België
Re: Derbi vertanding vraag
71-16, is dat geen ongelooflijk rare vertanding?
Misschien wat meer reacties? Hoe kan ik m'n brommer sneller laten optrekken?
Ga trouwens ook eens kijken of de carburateurbegrenzing er nog opzit. Zal dit veel schelen?
Misschien wat meer reacties? Hoe kan ik m'n brommer sneller laten optrekken?
Ga trouwens ook eens kijken of de carburateurbegrenzing er nog opzit. Zal dit veel schelen?
2 Stroke Power


-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: Derbi vertanding vraag
Is idd een ongelooflijk rare vertanding ja.ce3c schreef:71-16, is dat geen ongelooflijk rare vertanding?
Misschien wat meer reacties? Hoe kan ik m'n brommer sneller laten optrekken?
Ga trouwens ook eens kijken of de carburateurbegrenzing er nog opzit. Zal dit veel schelen?
Rij gewoon met 11-56 ofzo. 3 tandjes achter erbij, is hetzelfde als voor 1 tandje eraf.
Niet ineens vtw 16 gaan halen..
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
- ce3c
- Schakelrijder
- Berichten: 135
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 01:12
- Vervoersmiddel: Senda X-treme 2005
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7051
- Locatie: Oostakker (Gent) , België
Re: Derbi vertanding vraag
Probleem is dat ik nergens een tandwiel 56 of iets dergelijks vind.
Dank voor de reacties!
Dank voor de reacties!
2 Stroke Power


-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: Derbi vertanding vraag
http://www.scootparts.nl/Achtertandwiel ... uct/62243/ce3c schreef:Probleem is dat ik nergens een tandwiel 56 of iets dergelijks vind.
Dank voor de reacties!
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
-
- Pro tuner
- Berichten: 774
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: Derbi vertanding vraag
ik heb alleen ervaring met am6 maar dat is praktisch gelijk aan derbi.
maar te ligt vertanden ga je niet harder van optrekken. je gaat te snel door de versnellingen heen waardoor je langer bezig bent met schakelen dan met optrekken.
10 op 50 was bij mij std te ligt en was langsamer bij het optrekken dan 11 op 50.
dat was std ontgrensd.
over de grote tandwielen:
je kan beter een wat groter voortandwiel en achtertandwiel hebben.
dan maakt je ketting een minder scherpe hoek en zal de boel wat minder snel slijten/eraf lopen.
wel heb je met een dusdanig groot achtertandwiel snel zand enz erop.
maar te ligt vertanden ga je niet harder van optrekken. je gaat te snel door de versnellingen heen waardoor je langer bezig bent met schakelen dan met optrekken.
10 op 50 was bij mij std te ligt en was langsamer bij het optrekken dan 11 op 50.
dat was std ontgrensd.
over de grote tandwielen:
je kan beter een wat groter voortandwiel en achtertandwiel hebben.
dan maakt je ketting een minder scherpe hoek en zal de boel wat minder snel slijten/eraf lopen.
wel heb je met een dusdanig groot achtertandwiel snel zand enz erop.
- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: Derbi vertanding vraag
standaard is am6 blok niet te vergelijken met standaard derbi blok.Erwin P schreef:ik heb alleen ervaring met am6 maar dat is praktisch gelijk aan derbi.
maar te ligt vertanden ga je niet harder van optrekken. je gaat te snel door de versnellingen heen waardoor je langer bezig bent met schakelen dan met optrekken.
10 op 50 was bij mij std te ligt en was langsamer bij het optrekken dan 11 op 50.
dat was std ontgrensd.
over de grote tandwielen:
je kan beter een wat groter voortandwiel en achtertandwiel hebben.
dan maakt je ketting een minder scherpe hoek en zal de boel wat minder snel slijten/eraf lopen.
wel heb je met een dusdanig groot achtertandwiel snel zand enz erop.
als je egt harder wilt trekken zonder te moeten schakelen als een malle zou je volgens mij een grotere carb moeten steken als je voor de rest alles origineel wilt houden
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Pro tuner
- Berichten: 774
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: Derbi vertanding vraag
std am6 en std derbi is zeer goed te vergelijken. zeker kwa tandwiel verhoudingen. scheelt mekaar praktisch niks (voor en achtertandwiel dan, versnellingen is wat anders)kristof schreef:standaard is am6 blok niet te vergelijken met standaard derbi blok.Erwin P schreef:ik heb alleen ervaring met am6 maar dat is praktisch gelijk aan derbi.
maar te ligt vertanden ga je niet harder van optrekken. je gaat te snel door de versnellingen heen waardoor je langer bezig bent met schakelen dan met optrekken.
10 op 50 was bij mij std te ligt en was langsamer bij het optrekken dan 11 op 50.
dat was std ontgrensd.
over de grote tandwielen:
je kan beter een wat groter voortandwiel en achtertandwiel hebben.
dan maakt je ketting een minder scherpe hoek en zal de boel wat minder snel slijten/eraf lopen.
wel heb je met een dusdanig groot achtertandwiel snel zand enz erop.
als je egt harder wilt trekken zonder te moeten schakelen als een malle zou je volgens mij een grotere carb moeten steken als je voor de rest alles origineel wilt houden
ik meen dat er op derbi std een 17.5 mm zit?
dit is al meer dan genoeg op een geknepen std 50 cc'tje. een grotere zullen de prestaties niet beter van worden.