Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
of gewoon dicht knijpen met een goede tang
het mooiste is als je hem er af slijpt, dicht bij de uitlaat. een plaatje er op last en dan vervolgens het pijpje er weer op last. zo kan niemand zien dat je hem ontgrensd hebt en helemaal met de nieuwe regeling qua inbeslagname van onderdelen is dat een mooie oplossing
het mooiste is als je hem er af slijpt, dicht bij de uitlaat. een plaatje er op last en dan vervolgens het pijpje er weer op last. zo kan niemand zien dat je hem ontgrensd hebt en helemaal met de nieuwe regeling qua inbeslagname van onderdelen is dat een mooie oplossing
-
- Schakelrijder
- Berichten: 160
- Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:58
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Hallo,
ik heb dus pas een derbi gekocht, en had al een proefritje gemaakt enzo, maar weet nog niet precies wat er allemaal aan gedaan is.. Dat kon de vorige eigenaar mij ook niet vertellen omdat alles door de dealer is gedaan..
Hij loopt rond de 80.. heb de 85 gehaald maar dat was met een beetje wind mee, zonder die wind haalt ie dat niet.
Ik heb dus gekeken en het luchtfilter is nog begrensd, de carberateur is ook nog begrensd.
Alleen zie ik dus net dat er voor een tandwiel van 14 op zit en achter van 53. En als ik goed gelezen heb is voor normaal 11?
Ik ga er van uit dat de prop uit de uitlaat is gehaald maar dat weet ik niet zeker...
Misschien is proberen om mijn uitlaat er af te halen...
Zou dit kunnen kloppen dat ik hiermee de 80 haal?
twv 14/53 en dan waarschijnlijk ontgrensde uitlaat?
ik heb dus pas een derbi gekocht, en had al een proefritje gemaakt enzo, maar weet nog niet precies wat er allemaal aan gedaan is.. Dat kon de vorige eigenaar mij ook niet vertellen omdat alles door de dealer is gedaan..
Hij loopt rond de 80.. heb de 85 gehaald maar dat was met een beetje wind mee, zonder die wind haalt ie dat niet.
Ik heb dus gekeken en het luchtfilter is nog begrensd, de carberateur is ook nog begrensd.
Alleen zie ik dus net dat er voor een tandwiel van 14 op zit en achter van 53. En als ik goed gelezen heb is voor normaal 11?
Ik ga er van uit dat de prop uit de uitlaat is gehaald maar dat weet ik niet zeker...
Misschien is proberen om mijn uitlaat er af te halen...
Zou dit kunnen kloppen dat ik hiermee de 80 haal?
twv 14/53 en dan waarschijnlijk ontgrensde uitlaat?
- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
ja dat kan prima op de teller
-
- Schakelrijder
- Berichten: 160
- Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:58
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Oke bedankt!
Wat ik me eigenlijk afvraag, ik hoor mensen over de gps snelheid..
Scheelt die zoveel met je teller dan? Omdat jij nu ook zegt dat het prima kan op je teller!
En hoe meten veel de GPS? Met een tomtom ofzeu?
Wat ik me eigenlijk afvraag, ik hoor mensen over de gps snelheid..
Scheelt die zoveel met je teller dan? Omdat jij nu ook zegt dat het prima kan op je teller!
En hoe meten veel de GPS? Met een tomtom ofzeu?
- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Dat kan redelijk wat schelen maar dat ligt er aan of je een digitale teller hebt of analoog. digitaal is vaak wat nauwkeuriger maar kan nog heel veel afwijken. Dat scheelt echt van brommer tot brommer.lorenzo572 schreef:Oke bedankt!
Wat ik me eigenlijk afvraag, ik hoor mensen over de gps snelheid..
Scheelt die zoveel met je teller dan? Omdat jij nu ook zegt dat het prima kan op je teller!
En hoe meten veel de GPS? Met een tomtom ofzeu?
je kunt het meten met een tom tom of een gps waar je bijvoorbeeld mee op coordinaten gaat lopen maar het makkelijkste is even met de gps van je telefoon doen en een gemiddelde pakken over een lange afstand op top.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 14 feb 2012, 01:55
- Vervoersmiddel: derbi gpr 50 bj 2011
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Ow haha even terug komen op eerder, ja ik had echt ziek veel toeren, m'n digitale teller spacede hem xd en dat lampje van de temperatuur begon ook te branden dus daarna ook maar meteen uitgezet
Maar moest ff proberen hoe hard die kon ^^
Maar moest ff proberen hoe hard die kon ^^
gpr 2011 ;D
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 14 feb 2012, 01:55
- Vervoersmiddel: derbi gpr 50 bj 2011
- djmikey6795
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 14:53
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 50 SM 2011
- Locatie: Amsterdam
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Klopt t dat er ook een membraam begrenzing in t nieuwste derbi blok zit?
check me youtube kanaal, http://www.youtube.com/user/djmikey6795?feature=mhee" onclick="window.open(this.href);return false;, voor me video's en laat een berichtje en een like achter.
- Senseoftouch
- Banden plakker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 07 jan 2013, 02:34
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Evo Limited Edition
- Locatie: The Hague
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Carburateur begrenzing
Allereerst moet je de carburateur van je spruitstuk af halen. Draai de slangenklem los, haal de luchtslang van de carburateur af en haal de carburateur van het spruitstuk af. Als je nu naar de luchtinlaat van de carburateur kijkt zie je een bronzen plaatje met gaten zitten. Dit is de carburateur begrenzer. Deze kun je er zo uit halen.
Deze text valt niet duidelijk bij mij, zowel heb ik dan eenmaal het bronze plaat eraf gehaald maar hij loopt nu juist langzamer en stottert..
Ik heb een Derbi Senda Drd Evo Limit Edition met alleen prop deruit het ging 62/km,
om nu iets harder te laten rijden heb ik de carburateur begrenzer eraf gehaald nu haalt 55/km.
Bij jou foto was naast de bronze plaat een zilver plaat, dat heb ik niet kunnen vinden in mijn brommer.
Is dat plaat iets wat ik moet weghalen of hoort bij andere scooter/brommer ?
Volgens mij zit ik ergens fout, zou iemand willen vertellen waar ik fout zit ?
Ik bedank op de persoon met een duidelijk verhaal.
Allereerst moet je de carburateur van je spruitstuk af halen. Draai de slangenklem los, haal de luchtslang van de carburateur af en haal de carburateur van het spruitstuk af. Als je nu naar de luchtinlaat van de carburateur kijkt zie je een bronzen plaatje met gaten zitten. Dit is de carburateur begrenzer. Deze kun je er zo uit halen.
Deze text valt niet duidelijk bij mij, zowel heb ik dan eenmaal het bronze plaat eraf gehaald maar hij loopt nu juist langzamer en stottert..
Ik heb een Derbi Senda Drd Evo Limit Edition met alleen prop deruit het ging 62/km,
om nu iets harder te laten rijden heb ik de carburateur begrenzer eraf gehaald nu haalt 55/km.
Bij jou foto was naast de bronze plaat een zilver plaat, dat heb ik niet kunnen vinden in mijn brommer.
Is dat plaat iets wat ik moet weghalen of hoort bij andere scooter/brommer ?
Volgens mij zit ik ergens fout, zou iemand willen vertellen waar ik fout zit ?
Ik bedank op de persoon met een duidelijk verhaal.
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Berichten: 554
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
- Locatie: Arnhem
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Je moet wel afstellen ei!
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
- Senseoftouch
- Banden plakker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 07 jan 2013, 02:34
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Evo Limited Edition
- Locatie: The Hague
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
''Afstellen'' bedoel je a groter sproeier zetten ?
Heb de bronzer plaat weer terug gezet rijd weer lekker 62/km zonder te stottert.
Heb de bronzer plaat weer terug gezet rijd weer lekker 62/km zonder te stottert.
- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
als je die bronzen plaat eraf haalt moet je idd een grotere sproeier steken
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 41
- Lid geworden op: za 31 mar 2012, 22:38
- Vervoersmiddel: Derbi senda X-race
DRD Racing ltd 08 MHR80 - Locatie: Hengelo
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Helemaal van voor af aan beginnen met afstellen, heb je de prop er volledig uit?
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 21:14
- Vervoersmiddel: Derbi senda 50SM 2012
- Locatie: Belgie
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Kun je de luchtfilter begrenzing er zomaar af halen en terug op plaatsen?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Ja.Derbi2012 schreef:Kun je de luchtfilter begrenzing er zomaar af halen en terug op plaatsen?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- Huug
- Pro tuner
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 17:42
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
- Locatie: Driebergen
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
wel beetje priegelwerk en wat olie bij het er weer op zetten helpt
- ron
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 17:17
- Vervoersmiddel: Derbi X-race '08
- Locatie: Rijsbergen
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
of je breekt een been en ligt er 6 maanden uit en 3 operaties later mag je weer wa gaan hupplen. dus....royvi schreef:Freek schreef:Ja het is het veiligst om mensen eerst te laten wennen aan 45 km per uur want er zijn altijd van die stoere jongens die "wel kunnen rijden" En dan gaan ze stoer doen en vallen ze in de eerste bocht op hun muil omdat ze te snel/diep gingen maar als je gaat kijken naar wat het beste is voor je motorblok is het gelijkt de prop eruit.
En als ze vallen? Leren doe je met vallen en opstaan.
Zolang er geen gevaarlijke situaties voor anderen ontstaan laat ze mij maar lekker op hun bek gaan
Het vervelende is dat er vaak gevaarlijke situaties zijn..
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Helemaal ontgrenst en opnieuw goed afgesteld zal die 80-85 lopen.
-
- Banden plakker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 15:56
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD X-Treme 2011
Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen
Mijn Derbi heb ik vorige week gekocht.
Heb er nog niet echt naar gekeken, maar weet dat er een andere uitlaat oplicht, een Yasuni Cross.
Hij rijdt nu 80. in het begin met optrekken, doe ie wat rustig aan, maar kom ik iets onder het midden, trekt ie als een jekko!
Ik weet niet of alles is ontgrenst, maar dat maakt me niet uit. 80 is een mooie snelheid, gaat er niet al teveel aan kapot... Hoop ik
Wat mijn vraag dan is. Is het verstandig om dit toch te doen? Als ik aan slijtage end. denk?
Heb er nog niet echt naar gekeken, maar weet dat er een andere uitlaat oplicht, een Yasuni Cross.
Hij rijdt nu 80. in het begin met optrekken, doe ie wat rustig aan, maar kom ik iets onder het midden, trekt ie als een jekko!
Ik weet niet of alles is ontgrenst, maar dat maakt me niet uit. 80 is een mooie snelheid, gaat er niet al teveel aan kapot... Hoop ik
Wat mijn vraag dan is. Is het verstandig om dit toch te doen? Als ik aan slijtage end. denk?
Derbi, the great red power!