comfortabel tuffen bij dmp 70cc
-
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
comfortabel tuffen bij dmp 70cc
Hallo Derbiforum,
ik heb nu al een langere tijd een derbi projectje in de schuur staan die even op on-hold staat. Heb ondertussen voor mn dagelijkse derbi even de technigas pijp geleent(lees onbepaalde tijd) en zat me nu af te vragen wat eigenlijk de ideaale pijp zou zijn om heerlijk rustig te kunnen rondrijden en een makkelijke powerband te hebben om bijvoorbeeld een dijk op te kunnen rijden en dergelijke. Ik heb op het moment een:
70cc import(DMP)
24mm R/T carb van stage 6
mallosi membraam setje
ori ontsteking
het idee is dus om een pijp te hebben die een beetje de originele pijp nadert. Maar valt die te gebruiken met 70cc? of zijn er andere mogelijkheden? of zou de perfecte pijp nog voor me gemaakt moetten worden en zou dit dan ongeveer in het budget vallen van bestaande nieuwe pijpen? (een pijp voor een puch kan je laten maken voor ongeveer 100 euro al)
ps snelheid interesseert me niet zo, gaat toch hobby brommer worden voor weinig kilometers per jaar dus wat harder is niet erg. Zachter ook niet zo 80-90 zou wel een mooie snelheid zijn
ik heb nu al een langere tijd een derbi projectje in de schuur staan die even op on-hold staat. Heb ondertussen voor mn dagelijkse derbi even de technigas pijp geleent(lees onbepaalde tijd) en zat me nu af te vragen wat eigenlijk de ideaale pijp zou zijn om heerlijk rustig te kunnen rondrijden en een makkelijke powerband te hebben om bijvoorbeeld een dijk op te kunnen rijden en dergelijke. Ik heb op het moment een:
70cc import(DMP)
24mm R/T carb van stage 6
mallosi membraam setje
ori ontsteking
het idee is dus om een pijp te hebben die een beetje de originele pijp nadert. Maar valt die te gebruiken met 70cc? of zijn er andere mogelijkheden? of zou de perfecte pijp nog voor me gemaakt moetten worden en zou dit dan ongeveer in het budget vallen van bestaande nieuwe pijpen? (een pijp voor een puch kan je laten maken voor ongeveer 100 euro al)
ps snelheid interesseert me niet zo, gaat toch hobby brommer worden voor weinig kilometers per jaar dus wat harder is niet erg. Zachter ook niet zo 80-90 zou wel een mooie snelheid zijn
- fruity
- Beginnende tuner
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
- Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
- Locatie: beurm
Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc
een technigas uitlaat gaat daar eigenlijk perfect op , had die ook op een giet cilinder en had een lange powerband en veel koppel .
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
-
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc
welke technigas heb je het dan over? ik heb zelf de E-nox op de standaard 50cc en die is dus enorm hoogtoerig met een felle 'lastige' powerband. bedoel je dan de E-box?
-
- Derbi fan
- Berichten: 64
- Lid geworden op: di 14 aug 2012, 19:35
- Vervoersmiddel: Yamaha tzr
- Locatie: Oosterhout (nb)
Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc
E-nox heeft een powerband van 8-12,5k toeren extreem hoogtoerig is dus wat overdreven. maatje van me reed met de e-nox op zn dr80 (am6) reed gewoon lekker alleen kan je beter een uitlaat nemen waarbij de powerband iets eerder begint zo benut je de cilinder beter.
- fruity
- Beginnende tuner
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
- Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
- Locatie: beurm
Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc
als je die uitlaat op een laagtoerige 70 zet heb je snel je powerband .
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
-
- Tuner
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2
Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc
ik vind dat je 8-12.5k toch wel hoogtoerig mag noemen het is geen pro-race setup maar voor normaal is het hoogtoerig Verder kan ik mij niet voorstellen dat een uitlaat mismatchen met de cilinder het meest relaxte rijresultaat gaat opleveren. Het mooiste is om je powerband zoveel mogelijk onderin in te zetten in plaats van een uitlaat monteren met een powerband waar de cilinder niet in mee kan komen
- fruity
- Beginnende tuner
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
- Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
- Locatie: beurm
Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc
een middeltoerige 70cc kan ook tot 12,5k gaan , ik sreek uit ervaring . enox rijd goed op een 70 cc . heb erna een yasuni r2 gestoken , rijd beter maar je powerband komt dan gewoon later ...
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
- SxStan
- Derbi fan
- Berichten: 80
- Lid geworden op: do 21 apr 2011, 19:51
- Vervoersmiddel: Aprilia sx 2007
- Locatie: Spankeren (Gld)
Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc
ik reed met die cilinder gwn met een originele pijp (zonder prop, piemel en katelysator). liep perfect!
-
- Derbi fan
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 30 sep 2012, 09:54
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Sm Extreme Edition 2
Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc
steek een leo v6, heb je een powerband van ong 6 tot 10k toeren
-
- Pro tuner
- Berichten: 590
- Lid geworden op: di 18 okt 2011, 20:16
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 431#p91431
- Locatie: Oosteind (100% woutvrij)
Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc
ik zou ook voor leo v6 gaan
the skullkid schreef:Opletten dat die koud is.Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
- fruity
- Beginnende tuner
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
- Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
- Locatie: beurm
Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc
leovince v6 gaat hetzelfde zijn als de technigas , ik zeg het je het is een uitlaat die perfect is . Andere uitlaten gaan afnijpen ...
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...