cilinder voor mk pro race uitlaat

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
llennardd
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 19:26
Vervoersmiddel: derbi senda x-race

cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door llennardd »

hallo,

ik heb net een metrakit pro race uitlaat gekocht...
nu is mijn vraag welke cilinder kan ik dan het beste er bij kopen...
is een airsal 70c ook goed of kan je toch beter voor de mk cilinder gaan?
hij moet wel lekker trekken en lekker hard lopen...
wat voor een carburateur moet ik en moet ik ook nog ander membraam??
mijn derbi senda x-race heb nu 10000 km gelopen...

kan iemand mij helpen??

groetjes
fx259b2
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 19:35
Vervoersmiddel: Yamaha tzr
Locatie: Oosterhout (nb)

Re: cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door fx259b2 »

aisal 70, metrakit pro race, mhr80, mhr team 80, gilardoni 74cc, hebo manston, hebo tomahawk, athena 70cc (race), etc..

als je koppel wilt zou ik voor de mhr80 of mhr team 80 gaan. voor top snelheid een pro race of hebo manston. als je niet meteen gek wilt doen airsal 70 of gilardonni 74cc.
llennardd
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 19:26
Vervoersmiddel: derbi senda x-race

Re: cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door llennardd »

oke bedankt voor je reactie...

dan doe ik denk een mhr 80...
zit er veel verschil in als je een replica neemt??
en hoe hard zal mijn brommer dan ong lopen??
met 26mm delorto??
ral4life
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 21:32

Re: cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door ral4life »

volgensmij is en echte mhr sneller.
maar het is beide goede kwaliteit.
Topsnelheid licht ook aan je tanwiel verhouding ( zit denk ik rond de 100 met 13/53 14/53)
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door Daan »

MHR80 met Pro Race = geen koppel.
Gebruikersavatar
fruity
Beginnende tuner
Berichten: 228
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 11:43
Vervoersmiddel: rieju mrt 50 pro
Locatie: beurm

Re: cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door fruity »

elke hoogtoerige 70 cc en 80 cc kan je een prorace op zetten , MHR 80 is eigenlijk middeltoerig ...
een brommer rijdt nooit snel genoeg ...
llennardd
Derbi fan
Berichten: 86
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 19:26
Vervoersmiddel: derbi senda x-race

Re: cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door llennardd »

okej maar als ik bijvoorbeel een 70cc prorace cilinder er opzet met prorace uitlaat wordt die dan niet te hoogtoerig??
ik hoef er niet elke dag mee te riijden is gewoon voor de hobby dus...
en welke carburateur moet ik dan hebben??
en moet ik andere aanpassingen doen??
brommer heeft 11000 km gelopen...
fx259b2
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 19:35
Vervoersmiddel: Yamaha tzr
Locatie: Oosterhout (nb)

Re: cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door fx259b2 »

llennardd schreef:okej maar als ik bijvoorbeel een 70cc prorace cilinder er opzet met prorace uitlaat wordt die dan niet te hoogtoerig??
ik hoef er niet elke dag mee te riijden is gewoon voor de hobby dus...
en welke carburateur moet ik dan hebben??
en moet ik andere aanpassingen doen??
brommer heeft 11000 km gelopen...
pro race heeft een powerband van 8,5-9k tot zon 15k toeren. flink hoogtoerig dus ja. onderin heeft ie weinig kracht maar in de powerband gaat ie wel als een speer. andere krukas is dus gewoon een must. ook je ori ontsteking aanpassen. ik heb nu pro race uitlaat en cilinder op mn tzr icm met ori ontsteking en hij kapt er bij 13k/13,5k toeren mee omdat de ontsteking niet meer kan hebben.

@daan, zomaar een vraag maar hoe komt het dat een mhr geen koppel heeft icm. pro race uitlaat?


volgends gearparts24 begint de powerband 1000 toeren eerder bij een 80cc cilinder (50mm boring) misschien ook wel leuk om te weten ( al weet ik niet of hun info zo correct is aangezien ze ook beweren dat de powerband al begint bij 7,5k toeren)
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door DaanS »

Prorace is hoogtoerig, MHR is laagtoerig.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
fx259b2
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 19:35
Vervoersmiddel: Yamaha tzr
Locatie: Oosterhout (nb)

Re: cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door fx259b2 »

mhr vind ik geen laagtoerige cilinder, de mhr draait zon 13k toeren op top? een pro race is inderdaad hoogtoerig maar als het klopt dat de powerband 1k toeren word verschoven zou het redelijk gunstig zijn. aangezien het max vermogen afgegeven word op 14k(en dan doorloopt tot 15k) dan 13k. al moet je hem dan wel echt doortrekken tot die 13k om dat te benutten.

dit filmpje laat zien dat het wel degelijk lekker loopt:
http://www.youtube.com/watch?v=DQhkBXWV ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

maar als je inderdaad er het maximale uit wilt halen moet je gewoon een pro race cilinder kopen. daar is de uitlaat tenslote voor gemaakt!

kwa carb. 24mm is groot zat ik rijd zelf met 21mm maar dan mis je wel wat vermogen. als je er toch weinig op rijd en het puur voor de fun is zou ik er een 28mm keihin op gooien en een mvt race ontsteking of iets in die richting.
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door Daan »

Zo'n Pro Race uitlaat maakt leuk veel toeren maar is kwa koppel gewoon een ramp (in laag toeren gebied). Dit was ook exact bij Jesse het geval. Reed voorheen een HM50/70 met lekker veel koppel, daarna een Pro Race, weg koppel wel een wat hogere top en vervolgens met een R3. Dat is toch wel een van de betere. Zorgt voor de middenweg, goed top vermogen en koppel. Persoonlijk zou ik gaan voor de Hm50/70, die sluit gewoon erg goed aan op de MHR80.

Een ori ontsteking kan overigens ook 15k toeren draaien hoor.

Verder loopt op een pro race elke hoogtoerige 70 of 80 goed. MHR TEAM 80, Hebo Rev 70, Pro Race 70 of Bidalot 70. Originele krukas houd het niet lang vol met die cilindertjes. Een Airsal 70 doet het er zelfs leuk op maar daar zit gewoon te weinig vermogen in.

Ik heb zelf met een Pro Race 70, SCR RL 70 en 28 Keihin s/n gereden. Had wel potentie. Persoonlijk zou ik voor een 24mm gaan (Mikuni vlakschuif). 28 is eigenlijk niet nodig op straat.

Verder zijn die waardes die GP24 opgeeft allemaal wel leuk, maar die zeggen helemaal niets.
fx259b2
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: di 14 aug 2012, 19:35
Vervoersmiddel: Yamaha tzr
Locatie: Oosterhout (nb)

Re: cilinder voor mk pro race uitlaat

Ongelezen bericht door fx259b2 »

Daan schreef:Zo'n Pro Race uitlaat maakt leuk veel toeren maar is kwa koppel gewoon een ramp (in laag toeren gebied). Dit was ook exact bij Jesse het geval. Reed voorheen een HM50/70 met lekker veel koppel, daarna een Pro Race, weg koppel wel een wat hogere top en vervolgens met een R3. Dat is toch wel een van de betere. Zorgt voor de middenweg, goed top vermogen en koppel. Persoonlijk zou ik gaan voor de Hm50/70, die sluit gewoon erg goed aan op de MHR80.

Een ori ontsteking kan overigens ook 15k toeren draaien hoor.

Verder loopt op een pro race elke hoogtoerige 70 of 80 goed. MHR TEAM 80, Hebo Rev 70, Pro Race 70 of Bidalot 70. Originele krukas houd het niet lang vol met die cilindertjes. Een Airsal 70 doet het er zelfs leuk op maar daar zit gewoon te weinig vermogen in.

Ik heb zelf met een Pro Race 70, SCR RL 70 en 28 Keihin s/n gereden. Had wel potentie. Persoonlijk zou ik voor een 24mm gaan (Mikuni vlakschuif). 28 is eigenlijk niet nodig op straat.

Verder zijn die waardes die GP24 opgeeft allemaal wel leuk, maar die zeggen helemaal niets.
die van mij slaat gewoon helemaal dood bij 13,5k toeren :wall: ? rijd dan wel met maar een 21mm maar dat lijkt mij gewoon te moeten kunnen...
Plaats reactie