Malossi 80cc team zijn 1 van de meest slijtvaste cilinders die er zijn ... (die ik ken)
Ik rijdt al 6 seizoen endurance met een malossi 80 team ( 2 x 1.5 uur) 7e komt er nu aan ,
mijn cilinder heeft er ongeveer 75000 km op zitten en ziet er nog steeds als nieuw uit .
Om de 3000 km zuiger veren checke en vervangen , en om de 10000km een nieuwe + veren , naaldlager .
Ik rijd met castrol a747 olie 3% en 9% octaan booster van putoline , nog nooit vast gelopen of problemen gehad .
Heb er ooit eens op 120° temperatuur mee gereden toen mijn waterpomp defect was , gelukkig op tijd gezien en binnengereden zonder enige gevolgen voor de crome of piston .
Wat betreft het hoogtoerige wil ik ook effe wat kwijt , een team 80 kan je niet echt hootoerig noemen en diegene die dat komt beweren verdient een pets tegen zijn kop want die kletst uit zijn nek ...
Het max koppel van malossi 80 ligt op 12000rpm , en hij draaid max 13200 rpm ...
De cilinder pakt zeer goed aan op 6500 a 7000 toeren en gaat helemaal door tot 13200 toeren .
Dus zeer brede powerband , wat hem ook ideaal maakt voor op straat mee te rijden , als je hem netjes afsteld in het ondergebied ( gasnaald - midden sproeier) .
Nog ff setup vermelden , want andere bv kortere uitlaat kan wel maken dat je cilinder meer toeren draaid , maar dan zal hij ook weinig / minder pk's geven .
Ik raad iedereen aan om altijd voor 1 merk te kiezen en niet beginnen te mengelen van merken krukas , cilinder en uitlaat ...
Carburatie en ontsteking mag je wel zelf kiezen ...
Krukassen zijn uitgebalanceert op een cilinder / slag zwaaimoment ...
Uiteraard zijn uitlaten dan weer berekent op cilinder timing .
Koop dus altijd het complete packet van 1 merk , cilinder / krukas / uitlaat .
mijn setup van de proto 80cc
derbi ebs motorblok
------------------------
Malossi 80cc team
Malossi krukas
Malossi gp 80 uitlaat
conti crx koppeling + malossi veertjes (bijgelevrd bij cilinder)
conti crx spruitstuk + reedvalven 2007
Keihin 28mm carbu
Polini airbox
PVL FIRESTORM onsteking
voorheen altijd met
metrakit pro race 70cc gereden : uitlaat cilinder krukas hiermee haal je makkelijk 15000 rpm
hebo manston 70cc 15300 rpm : uitlaat krukas cilinder
airsal 70cc (hometuned ) goed voor tot 17000
De malossi cilinder heeft nu genoeg km erop zitten dus gaat hij nu dienen als test cilinder voor poortmap / tuning en er komt een nieuwe std malossi team 80 op de racer voor op circuit .
Greets Davy
mhr team 80cc
Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Terug naar “Opvoeren en tuning”
Ga naar
- Techniek
- ↳ General
- ↳ Beginners forum
- ↳ Elektra forum
- ↳ Uiterlijk forum
- ↳ Opvoeren en tuning
- ↳ Gegevens
- ↳ How-to
- ↳ How-to's
- ↳ How-to reageer forum