uitlaat airsal extrem 88cc

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
landopyl
Schakelrijder
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 19:43
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme 2003

uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door landopyl »

ik vraag me af wat een goede uitlaat en eventueel carbu is voor de airsal extrem 88cc is
alvast bedankt
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door DaanS »

28mm en een Yasuni R4 misschien?

28mm heb ik voor je liggen :happy:
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Pieke »

yasuni r4, voca 90, brk r45, scr 90, most 90, prorace xl. carb is alles boven 24mm wel goed. minimaal 28 wordt aangeraden door airsal.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

30mm volgens de handleiding haha, en bovenstaande uitlaten.

Al zijn de Voca/ Most een vd beteren.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Daan »

Joram schreef:30mm volgens de handleiding haha, en bovenstaande uitlaten.

Al zijn de Voca/ Most een vd beteren.
Heb je dat getest?
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Er is onderlinge test gedaan op YT te zien. Yasuni R4 is een vergrote R3, expansie is niet echt dik te noemen.

En een Most is een verbeterde BRK45 versie. Neem ook bouwkwaliteit mee in keuze, brk is goedkoper maar tailpipe breekt dr makkelijk af.

Wil je alles goed vergelijken moet je alle pijpen kopen en kijken welke beste presteert, maar baserend op filmpjes, uitdraaien en kijkend hoe de pijpopbouw is kun je al wat vooraf bepalen.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Pieke »

En uit de curves kun je ook opmaken hoe ze op andere cilinders presteren.
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Daan »

Joram schreef:Er is onderlinge test gedaan op YT te zien. Yasuni R4 is een vergrote R3, expansie is niet echt dik te noemen.

En een Most is een verbeterde BRK45 versie. Neem ook bouwkwaliteit mee in keuze, brk is goedkoper maar tailpipe breekt dr makkelijk af.

Wil je alles goed vergelijken moet je alle pijpen kopen en kijken welke beste presteert, maar baserend op filmpjes, uitdraaien en kijkend hoe de pijpopbouw is kun je al wat vooraf bepalen.
Waar vind ik dat Youtube filmpje.

Dat Yasuni R4 verhaal ben ik het niet echt mee eens.
Timm
Tuner
Berichten: 380
Lid geworden op: wo 30 nov 2011, 19:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing en Aprilia SX50
Aprilia SX 2009 Bidalot RF
Locatie: Eefde / Enschede
Contacteer:

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Timm »

Ik denk dat Joram deze bedoeld:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t6lSxHnnn0s[/youtube]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Pieke »

Nog steeds niks over de Most en de Yasuni R4 hoor, als je dat filmpje kijkt ;)
Timm
Tuner
Berichten: 380
Lid geworden op: wo 30 nov 2011, 19:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing en Aprilia SX50
Aprilia SX 2009 Bidalot RF
Locatie: Eefde / Enschede
Contacteer:

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Timm »

Nee klopt, maar volgens mij is de R4 nog niet te koop. Trouwens vraag ik me af in hoeverre je op dit filmpje af kunt gaan, omdat de afstelling natuurlijk ook meespeelt.
Afbeelding
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Most is een iets aangepaste BRK, zou nog iets beter moeten presteren. Maar kan je zo geen uitdraai verschil geven.

Als ik mijne af heb komt ie op de testbank.

Maar vindt de R4 qua vorm meer in de richting van r3, en niet zo'n grote expansie zoals je bij de BRK, Voca, Most etc ziet.

Kan me vergissen natuurlijk als ie getest wordt, maargoed wachten dan tot iemand hem heeft :mrgreen:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Daan »

Zo'n expansie zegt niet alles. Verder is dat filmpje van de fabrikant van Voca Racing. Dus in hoeverre dat betrouwbaar is...

De R4 is samen ontwikkelt met MXS Racing. En er zijn resultaten waar 30pk mee is gehaald. Dus slecht wil ik de R4 zeker niet noemen. En het expansie al helemaal niet klein

Afbeelding

De Most 80-90 is btw ontwikkelt op een Bidalot 80cc 2011 cilinder kit
www.derbiteam.nl schreef:We bespreken als eerst de MOST 80-90cc uitlaat. De uitlaat is ontwikkelt op de Bidalot Racing Factory 80cc cilider. Heeft hetzelfde top vermogen maar meer acceleratie, meer koppel. MOST heeft geprobeerd de curve iets meer naar links op te schuiven. Dat wil dus zeggen dat er eerder vermogen word afgegeven. Uiteindelijk resulteerde dit in 0,3pk meer als het Bidalot uitlaatsysteem, met een vroeger koppel. Het top vermogen ligt tussen de 22 en 23pk @ 13200-13400 RPM. Max vermogen is gemeten op 12400 RPM.
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Daan »

Daan schreef:Zo'n expansie zegt niet alles. Verder is dat filmpje van de fabrikant van Voca Racing. Dus in hoeverre dat betrouwbaar is...

De R4 is samen ontwikkelt met MXS Racing. En er zijn resultaten waar 30pk mee is gehaald. Dus slecht wil ik de R4 zeker niet noemen. En het expansie al helemaal niet klein

Afbeelding

De Most 80-90 is btw ontwikkelt op een Bidalot 80cc 2011 cilinder kit
www.derbiteam.nl schreef:We bespreken als eerst de MOST 80-90cc uitlaat. De uitlaat is ontwikkelt op de Bidalot Racing Factory 80cc cilider. Heeft hetzelfde top vermogen maar meer acceleratie, meer koppel. MOST heeft geprobeerd de curve iets meer naar links op te schuiven. Dat wil dus zeggen dat er eerder vermogen word afgegeven. Uiteindelijk resulteerde dit in 0,3pk meer als het Bidalot uitlaatsysteem, met een vroeger koppel. Het top vermogen ligt tussen de 22 en 23pk @ 13200-13400 RPM. Max vermogen is gemeten op 12400 RPM.
Persoonlijk vind ik Bidalot een van de betere keuzes.
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Rikkert »

Tis net een gezwollen banaan die op ontploffen staat, die Yasuni.
Toch geen gezicht onder je brommer :emo:
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

:emo: !
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Hahaha mooie benaming voor onderlangse uitlaten.
Laat gewoon lekker een bovenlangse uitlaat maken, voor 300-400 euro wat een most uitlaat bijna kost heb je een zieke bovenlangse uitlaat die goed presteert van pstuning.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Joram »

Jij altijd met je bovenlangs fetisjisme :emo:

Net wat je wilt natuurlijk, voor op maat gemaakte pijp heb je meer werk met alles opmeten, brommer erheen voor pasmaken etc.
Dan is een kant en klare pijp makkelijker, en daar gaat het hier om :happy:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
Pieke
Moderator
Berichten: 3137
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
Vervoersmiddel: KTM
Locatie: Hoensbroek/Den Haag

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Pieke »

Zelf maken dan. Lassen is niet zo moeilijk :dry:
Gebruikersavatar
Venlonaer
Pro tuner
Berichten: 1889
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Re: uitlaat airsal extrem 88cc

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Joram schreef:Jij altijd met je bovenlangs fetisjisme :emo:

Net wat je wilt natuurlijk, voor op maat gemaakte pijp heb je meer werk met alles opmeten, brommer erheen voor pasmaken etc.
Dan is een kant en klare pijp makkelijker, en daar gaat het hier om :happy:
Brommer erheen brengen om hem pas te maken vind ik niet zoveel werk eigenlijk .... :emo:
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
Plaats reactie