80cc
-
- Derbi fan
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 16:42
- Vervoersmiddel: Derbi senda sm-extreme 2006
- Locatie: Maasdam
80cc
Op mijn derbi zit nu een 80cc airsal, alleen nu is mijn vraag:
met welke twv rijden de meeste?
moet ik de ontsteking nog afstellen?
Sproeier maat is al goed.
Ik hoor het wel!
met welke twv rijden de meeste?
moet ik de ontsteking nog afstellen?
Sproeier maat is al goed.
Ik hoor het wel!
Laatst gewijzigd door boy-1993 op zo 27 okt 2013, 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Een racer is om mee te racen, een crosser is om mee te crossen, een scooter is om op te schijten.
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: 80cc
De meeste rijden met 14-53, misschien 15-53.
(Misschien kan je beter een HPI ontsteking overwegen daar haal je denk ik meer uit!?)
(Misschien kan je beter een HPI ontsteking overwegen daar haal je denk ik meer uit!?)
- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: 80cc
14-53 is bijna altijd goed, gewoon ori ontsteking houden, met hpi slijt alles sneller
ik denk dat je je ontsteking zo kan laten staan, ik weet het niet zeker
ik denk dat je je ontsteking zo kan laten staan, ik weet het niet zeker
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Derbi fan
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 16:42
- Vervoersmiddel: Derbi senda sm-extreme 2006
- Locatie: Maasdam
Re: 80cc
Oke, ja als ik een andere ontsteking neem is het een mvt, ik rijd nu als ik het goed had met 13-53
Een racer is om mee te racen, een crosser is om mee te crossen, een scooter is om op te schijten.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 39
- Lid geworden op: zo 20 mar 2011, 22:55
- Vervoersmiddel: Senda, heeft van ieder model wat.
Re: 80cc
Ik rijd met de barikit versie van die cilinder met standaard ontsteking en 14-53. Heb 15-53 ook een tijdje geprobeerd maar die hogere topsnelheid haalde ik er toch niet uit, sneller optrekken krijgt dan toch de voorkeur. Het verschil is overigens nihil, je merkt er maar weinig van.
- dennisvd1993
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 44
- Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 20:40
- Vervoersmiddel: brommer/auto
-
- Pro tuner
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
Re: 80cc
mvt raceontsteking is leuk erop, je zult heel weinig verschil in prestatie merken. Maar dat geluid joh
als je hem goed afstel verder is er weinig aan de hand.

pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: 80cc
mvt vervroegt niet meer hoog in de toeren, dus brand je een gat in je zuiger of smelt je uitlaatpoort.rené schreef:mvt raceontsteking is leuk erop, je zult heel weinig verschil in prestatie merken. Maar dat geluid johals je hem goed afstel verder is er weinig aan de hand.
voor over de weg zou ik gewoon lekker de orginele ontsteking houden met een ngk race hittegraad 9 of 10 bougie erin
alle twv's kunnen wel tot 15/50 maar je moet gewoon kijken wat je zelf wil, ga je voor top op ga je voor trekkracht
ik rij zelf met mn 88cc met 13/53 maar die trekkracht

DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 268
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 11:15
Re: 80cc
15/50 niet te zuinig, dat is omgerekend 16-53...
Dat lijkt mij niet prettig rijden.
15-53 is wel de max.
Ik zou 14-53 pakken.
Dat lijkt mij niet prettig rijden.
15-53 is wel de max.
Ik zou 14-53 pakken.
“Warning: objects seen in mirror are disappearing rapidly”
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: 80cc
Klopt is een zware vertanding, maar hij zou het wel kunnen trekken, t is alleen niet leuk rijden, omdat het gewoon voor geen meter optrekt
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Derbi fan
- Berichten: 76
- Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 16:42
- Vervoersmiddel: Derbi senda sm-extreme 2006
- Locatie: Maasdam
Re: 80cc
Dan ga ik denk ik de 14-53 proberen, ik heb nu 13-53 en hij gaat wel heel erg snel in toeren en topsnelheid mag wel wat hoger. Hoeveel hoger zal die zijn met voor 1 tandje meer?
Een racer is om mee te racen, een crosser is om mee te crossen, een scooter is om op te schijten.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: 80cc
dat verschil is heel er verschillend, gewoon proberen
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 704
- Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 15:07
- Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti - Locatie: Mierlo, Noord Brabant
Re: 80cc
Met standaard cilinder zo'n 7 km/h, wat t met een 80cc doet weet ik nietboy-1993 schreef:Dan ga ik denk ik de 14-53 proberen, ik heb nu 13-53 en hij gaat wel heel erg snel in toeren en topsnelheid mag wel wat hoger. Hoeveel hoger zal die zijn met voor 1 tandje meer?
"The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic"