Verstelbare uitlaat klep (prop)

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Ceaceles
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda x-Trem

Verstelbare uitlaat klep (prop)

Ongelezen bericht door Ceaceles »

Door een vriend van me kwam ik op een super idee. Om een soort smoor klep te maken in de uitlaat. Zoon klep heb je vaak ook in de hout kachel zitten. Dus toen ik thuis kwam direct maar begonnen had nog een 2e uitlaad thuis liggen dus die maar open geslepen en aangepast hier de foto's

Op het witte streepje heb ik hem door geslepen en de klep er in gemaakt.
Afbeelding

Direct dat ding wat in de uitlaad zit er uit gehaald.
Afbeelding

Toen een plaatje pas gemaakt tot die er mooi in valt en nog kan kantelen.
Afbeelding

Plaatje aangepast tot er een veer in kan welke het allemaal op druk houd tot die niet uit zich zelf open klapt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb hem net helemaal dicht gelast maar toen ik het laatste stukje wou lassen viel het klepje dicht in het smeltbad van het lassen nu ziet die vast en kan ik hem weer open slijpen :wall:

Als het helemaal goed werkt bouw ik het ook in me V6 uitlaat Alleen is de vraag zit er in de v6 uitlaat ook een 2e expansie zegmaar?

Hoop dat het goed werkt! Laat jullie het weten.
Laatst gewijzigd door Ceaceles op zo 19 jan 2014, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Glasparel / Speedblast Straalwerkzaamheden: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=15396" onclick="window.open(this.href);return false;
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Verstelbare uitlaat klep (prop)

Ongelezen bericht door royvi »

Leuk projectje! Ik ben benieuwd of het werkt, want hij loopt natuurlijk veel te rijk als je hem smoort.
En je gaat nu testen hoe hard hij loopt wanneer hij smoort, en daarna nog een aantal keer open slijpen? Want hoe weet je hoe groot de doorgang op die plek moet zijn?

Hoe ga je hem trouwens bedienen?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Ceaceles
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Senda x-Trem

Ongelezen bericht door Ceaceles »

Juist je heb helemaal gelijk ik ga hem nog een paar keer open slijpen om hem helemaal goed af te stellen en als die te rijk gaat lopen zoeken we daar weer een oplossing voor :dry:
Glasparel / Speedblast Straalwerkzaamheden: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=15396" onclick="window.open(this.href);return false;
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Ongelezen bericht door aidsaap »

Ik heb hetzelfde gedaan op een eenvoudigere manier, ik heb namelijk een kogelkraantje in mijn tailpipe gezet. Mijn tailpipe (rs50 standaard uitlaat) heeft een buitendiameter van 22 mm, precies de afmeting van een waterleiding. Heb bij de bouwmarkt zon kogelkraantje gehaald, mn tailpipe doormidden gezaagd en het kraantje ertussen gezet.

Daarna heb ik een gat in mijn underseat gemaakt, precies zodat het hendeltje erdoorheen steekt, en er een nieuw, langer hendeltje voor gemaakt, wat open staat bij 45° en dicht bij 135° wanneer je de voorkant als 0° neemt. Daar een veer aan bevestigd die naar achteren loopt en daar aan de underseat vastzit. Toen een draad aan het hendeltje vastgemaakt en die naar het stuur laten lopen. Daar heb ik een lus aan gemaakt en de lengte van de draad zo gemaakt dat het kraantje helemaal open staat wanneer ik de lus om een uitstekende bout bij mn balhoofd hang. Daarna nog een touwtje aan het hendeltje vastgemaakt en aan het blok vastgeknoopt, met een lengte dat het kraantje zover dicht kan dat ie 60 gaat en rustig optrekt.

Met 50cc werkte hij echt ideaal, stotterde nauwelijks en ging 55, nu met 70cc stottert hij iets meer maar rijdt alsnog keurig. Het kraantje zie je helemaal niet zitten, zelfs niet als je het weet. Heb hem gelukkig nog nooit hoeven gebruiken. Hoop dat jullie hier wat aan hebben, wilde er een how-to van maken maar het is er nooit van gekomen. Ik zal kijken of ik wat foto's kan maken.
basserd
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc

Ongelezen bericht door basserd »

je moet hem helemaal voor je expansie maken. anders brand je je bougie kapot.
of je doet gewoon een tiewrap om je luchtfilterslang :happy:
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Ongelezen bericht door aidsaap »

Bougie doet t nog prima xD rijd er ook nauwelijks mee, alleen als ergens een rollerbank staat. Je gebruikt m toch niet om veel mee te rijden, en in de tailpipe scheelt een hoop werk.
Plaats reactie