70cc std setup
-
- Pro tuner
- Berichten: 595
- Lid geworden op: di 23 okt 2012, 00:34
- Vervoersmiddel: Suzuki ltr 450 (sold)
Suzuki 85 (sold)
Ktm 125sx (sold)
Aprillia sr ( sold )
Tomos
Derbi drd 2003
Derbi drd pro - Locatie: hellevoetsluis
Re: 70cc std setup
Zou ik eerder voor een leuke 80cc gaan, als je de standaard uitlaat wilt houden
Mhr 80 of airsal 80 met std uitlaat heeft wel een leuke koppel
Of als je 70cc wilt dan zou ik de airsal 70 nemen met een leuke carburateur 21mm bijvoorbeeld
Mhr 80 of airsal 80 met std uitlaat heeft wel een leuke koppel
Of als je 70cc wilt dan zou ik de airsal 70 nemen met een leuke carburateur 21mm bijvoorbeeld
vincent97 schreef:metrakit pro race limited edition, staat ook nog op , only for competition use
-
- Pro tuner
- Berichten: 550
- Lid geworden op: wo 12 sep 2012, 15:51
- Vervoersmiddel: Skyteam Dax (Sold)
MotorHispania RYZ Pro SM (Sold)
Derbi Senda DRD 2010 - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 02#p249102
- Locatie: Vlissingen / Woudenberg
Re: 70cc std setup
Polini 80 schijnt hier ook erg goed voor te zijn.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 33
- Lid geworden op: di 25 feb 2014, 15:53
- Vervoersmiddel: Derbi senda X-race 2008
Re: 70cc std setup
gewoon alles van mallossi 80cc, 28mm vlakschuif carburateurtje dr op, een nieuwe krukas, ontsteking, luchtfilter en koeling en dan blazen met dat ding, excuus ik bedoelde natuurlijk 28 hahah
Laatst gewijzigd door Baltjuh op wo 05 mar 2014, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Locatie: Alphen a/d rijn
- Contacteer:
Re: 70cc std setup
128mm carburateur
ik vind een koso 32mm carb al heel fors.
Een dr70 is een laagtoerige 70cc cillinder die i.c.m de originele uitlaat erg goede koppel levert.
en koppel is erg handig als je wheelies wilt proberen, power wheelies kan met een MHR 80 wel gemakkelijker.
je originele uitlaat is neem ik aan wel helemaal ontgrenst?

Een dr70 is een laagtoerige 70cc cillinder die i.c.m de originele uitlaat erg goede koppel levert.
en koppel is erg handig als je wheelies wilt proberen, power wheelies kan met een MHR 80 wel gemakkelijker.
je originele uitlaat is neem ik aan wel helemaal ontgrenst?
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Locatie: Alphen a/d rijn
- Contacteer:
Re: 70cc std setup
Wou jij een traagschuim kussen filter op die carburateur?Baltjuh schreef: 128mm vlakschuif carburateurtje dr op, en blazen met dat ding

door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
-
- Tuner
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 15 dec 2012, 11:58
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing Limited,
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12071
- Locatie: Nijverdal
Re: 70cc std setup
ik zou dan voor een tp 70 gaan
badboy1252 schreef:velglintje op de banden doen?
jony schreef:Banden zou ik niet doen, doe maar op de velgen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: di 22 mar 2011, 17:21
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2565
- Locatie: Alphen a/d rijn
- Contacteer:
Re: 70cc std setup
DMP is een twijfelgevalletje, levert niet altijd top producten.
Ik dacht dat de DR70 gewoon op ot en nt paste.
Ik kan je inderdaad adviseren om je oliepompje te demonteren en af te sluiten en op mengsmering te gaan rijden, gewoon om geen risico te lopen van een oliepomp die niet meer werkt.
De laagtoerige cillinders zijn meestal van gietijzer (goedkoop) deze moet je 100-250km inrijden.
Warm laten draaien, en dan gaan rijden wisselend van toerengebied niet constant op 1 toerental.
BTW er goed dat je echt je hele uitlaat hebt ontgrenst, dit ivm de hitte die nog wel eens wilt ontstaan in begrensde uitlaten.
Ik dacht dat de DR70 gewoon op ot en nt paste.
Ik kan je inderdaad adviseren om je oliepompje te demonteren en af te sluiten en op mengsmering te gaan rijden, gewoon om geen risico te lopen van een oliepomp die niet meer werkt.
De laagtoerige cillinders zijn meestal van gietijzer (goedkoop) deze moet je 100-250km inrijden.
Warm laten draaien, en dan gaan rijden wisselend van toerengebied niet constant op 1 toerental.
BTW er goed dat je echt je hele uitlaat hebt ontgrenst, dit ivm de hitte die nog wel eens wilt ontstaan in begrensde uitlaten.
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle
door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
Re: 70cc std setup
OT en NT cilinders zijn niet uitwisselbaar en DR bestaat helaas enkel voor OT.
Je moet,zoals de persoon hierboven al zegt,zoeken naar een gietijzeren cilinder omdat die laagtoerig zijn.
Polini maakt een 80cc gietijzeren cilinder,misschien eens in hum gamma kijken of er ook een 70cc variant van is??
Trouwens duid,bij gelijk welke cilinder,de bijhorende zuiger erop of ze ook laagtoerig(er) zijn.Een zuiger met 2 zuigerveren geeft namelijk meer koppel+slijtvast tov zuigers met 1 veer.
Je moet,zoals de persoon hierboven al zegt,zoeken naar een gietijzeren cilinder omdat die laagtoerig zijn.
Polini maakt een 80cc gietijzeren cilinder,misschien eens in hum gamma kijken of er ook een 70cc variant van is??
Trouwens duid,bij gelijk welke cilinder,de bijhorende zuiger erop of ze ook laagtoerig(er) zijn.Een zuiger met 2 zuigerveren geeft namelijk meer koppel+slijtvast tov zuigers met 1 veer.
Re: 70cc std setup
Hoeveel km's heeft je krukas eropzitten?Ze zijn namelijk sterker dan de meeste mensen denken,een lage 80er kunnen ze zeker en vast aan hoor 

-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: 70cc std setup
TP80, leuke koppelcilinder en is er voor NT!
http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... fonte.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.scootfast.net/store/moto/pie ... fonte.html" onclick="window.open(this.href);return false;
spijker95 schreef:Heerlijk strak

Re: 70cc std setup
Met 13k moet dat geen probleem zijn
De cilinder die Joram zegt is inderdaad een erg goede optie!!Ik had eigenlijk gedacht dat die ook een dubbele zuigerveer zou hebben
maargoed hij blijft laagtoerig.En geeneens zo duur,een nieuwe originele cilinder kost evenveel.
Wat je natuurlijk wel nog zal moeten aanpassen is je carbu,een 17.5(standaard) zal hem wat knijpen namelijk.24mm ofzo zal wel voldoen vermoed ik,aangezien je met std uitlaat blijft rijden.Maar dat is ook niet zo duur,kun je 2ehands wel voor een leuke prijs vinden.

De cilinder die Joram zegt is inderdaad een erg goede optie!!Ik had eigenlijk gedacht dat die ook een dubbele zuigerveer zou hebben

Wat je natuurlijk wel nog zal moeten aanpassen is je carbu,een 17.5(standaard) zal hem wat knijpen namelijk.24mm ofzo zal wel voldoen vermoed ik,aangezien je met std uitlaat blijft rijden.Maar dat is ook niet zo duur,kun je 2ehands wel voor een leuke prijs vinden.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: 70cc std setup
Mengsmering hoeft niet, eventueel zou je een dop olie op een tank erbij kunnen gooien.
Het is een gietijzeren cilinder dus paar honderd kilometer.
Het is een gietijzeren cilinder dus paar honderd kilometer.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: 70cc std setup
Neem geen laagtoerige 70, daar krijg je spijt van. Een vriend van me wilde exact hetzelfde en nam dus dus een dmp70, de kwaliteit van deze cilinder is trouwens prima. Hij trok wel redelijk op, maar met een race-uitlaat en een goede bestuurder kon je m makkelijk wegrijden. Ik nam later een airsal 70 en reed een stuk sneller dan hem, zowel acceleratie als top. Hij heeft er een leovince op moeten zetten om me enigzins bij te houden, en op top rijd ik m nog weg. Hij heeft wel meer koppel, maar dat merk je alleen als we een heuvel oprijden, dan kan hij in een lagere versnelling zitten.
Veel mensen denken dat veel koppel een goede acceleratie geeft maar dat heeft er vrijwel niets mee te maken. Gewoon een airsal 70 nemen dus. Ik heb wel es de 104 aangetikt met zowel 13-52 als 14-52, dat zal bij jou lager uitvallen ivm het feit dat ik een kuip heb en daarin ging liggen. Een dmp haalt net 80 met dezelfde vertandingen.
Veel mensen denken dat veel koppel een goede acceleratie geeft maar dat heeft er vrijwel niets mee te maken. Gewoon een airsal 70 nemen dus. Ik heb wel es de 104 aangetikt met zowel 13-52 als 14-52, dat zal bij jou lager uitvallen ivm het feit dat ik een kuip heb en daarin ging liggen. Een dmp haalt net 80 met dezelfde vertandingen.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: 70cc std setup
Jij gaat hier een Airsal 70cc vergelijken met een ''DMP 70cc'' ..
- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: 70cc std setup
waarom niet airsal 80? net wat goedkoper, veel koppel en een hogere top dan de replicaSjors365 schreef:Klopt! @aidsaap, mijn top maakt me niks uit, ik ga voor de koppel. Ik ga dus voor een MHR80cc Replica met 21mm carbu. Dat moet harder trekken dan een Airsal 70ccDerbiFanaatje schreef:Jij gaat hier een Airsal 70cc vergelijken met een ''DMP 70cc'' ..
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 33
- Lid geworden op: di 25 feb 2014, 15:53
- Vervoersmiddel: Derbi senda X-race 2008
Re: 70cc std setup
dat moet wel gaan, ff onder zn powerband laten zakken daarna vol op het gas! terwijl hij goed in zijn toeren komt gewicht naar achter en een rukje aan het stuur. op zijn dode punt stootjes gas geven! en nog een tip: hou je voet altijd bij je achterrem zodat je kan remmen als je te ver naar achter schiet