Hallo
Ik heb sinds gister een nieuwe cilinder op me brommer gezet een airsal 50cc.
Nu is mijn vraag of ik mijn brommer onder het inrijden kan afstellen of na het inrijden.
Ik heb al wel een grotere sproeier er in gedaan maar ik weet niet zeker of die tegroot of teklein is.
M.v.g joran
afstellen nieuwe cilinder
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15432
Re: afstellen nieuwe cilinder
Volgens mij kan dat onder het inrijden, dit weet ik echter niet zeker.
Lijkt mij juist alleen maar beter, minder kans op een vastloper. Wel goed met een grote sproeier maat beginnen en langzaam afbouwen. Dan zou je veilig moeten zitten.

Lijkt mij juist alleen maar beter, minder kans op een vastloper. Wel goed met een grote sproeier maat beginnen en langzaam afbouwen. Dan zou je veilig moeten zitten.
Gpr 50 Giannelli street
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda black edition
Oke ik had eerst sproeier 96 er in zitten en nu 102 maar ik kan hem nog niet goed door trekken en ik weet dus niet zeker of de sproeier te klein of te groot is
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15432
Je kan het horen en zien aan de bougie kleur. Als de bougie te zwart is heeft hij een te grote sproeier en als hij echt wit is dan een te kleine. En hoor je een "bwaaappp" geluid dan is de sproeier te klein. Als je een beetje gepruttel hoort en hij komt slecht op toeren, dan is of de motor nog te koud of je hebt een te grote sproeier. Als een van deze problemen alleen zijn van 0 tot 1/4 of 1/3 gas. Dan ligt het aan je gasnaald
Gpr 50 Giannelli street
-
- Schakelrijder
ik ben er al achter dat de sproeier te groot is maar ik kon niet zien aan de bougie dat hij te rijk stond dus dat vond ik een beetje raar.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
bougie kleur is slechts een grove indicatie en richtlijn. Nooit volledig op je bougie vertrouwen.
-
- Schakelrijder
Ik heb nog een vraagje bij de cilinder zat nog een papiertje waar op stond dat ik de ontsteking 5° moest verdraaien maar welke kant moet ik hem opdraaien en hoe weet ik dat de ontsteking goed staan. Want ik heb 2 grondplaten maar daar staan de streepjes niet op de zelfde plek