kristof schreef:had erover gelezen dat je 47 at had, 1 tandje voor zijn 3 tandjes achter, jij hebt nu 11-47, dat is hetzelfde als 13-53
ik ree met een pro race uitlaat op verder standaard set-up en 13-53 en ik maakte geen overtoeren dus normaal zou jij ook geen overtoeren moeten maken, maar als je het niet vertrouwt koop je een voortandwiel met 1/2 tandje(s) groter
Zal dan toch maar gewoon mij voorste tandwiel vergroten. Vriendelijk bedankt voor je uitleg!
bij mijn tandwiel ga ik ook een ketting bestellen. Er zijn er van verschillende prijsklassen, is er veel verschil in kwaliteit?
Hier heb je een link: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... &catId=293" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg Bram.
Heey,
Ik had ook een vraagje over vertanding, want alleen en met dit topic kom ik er niet uit.
Mijn Yamaha DT50R heeft een 13/52 vertanding met top snelheid ±80. Wanneer ik een 12/52 of zelfs een 11/52 er op gooi, kan iemand dan de gevolgen bedenken? Weet iemand bijvoorbeeld met hoeveel mijn top snelheid af neemt en of het schadelijk is I.v.m. vermogen niet goed kwijt kunnen?
M.v.g
Ruben
best,
mijn brommer heeft een tandwielverhouding van 12/62 hij trekt goed maar rijdt niet snel genoeg voor een 80 cc te zijn hij rijdt maar 75 per uur. ik zou mijn tandwielverhouding willen veranderen wat raden jullie mij aan?
alvast bedankt :p
Ik vroeg me af hoe hard ik zou gaan met een Airsal 70, Dell'ortho 19mm, MHR SuperMoto en Pollini 5 plaats met een TWV van 13-53, zit nu 11-53 op en gaat ong 85.
Ik heb net is geteld en zit nu op 13-53, trekt heel goed op maar vlieg door men 5 vittessen, ik denk dat ik dan die 14 tand ga bestellen en misschien ook een 15 of is dat net teveel van het goede?
Ik heb nog een (bijna) standaard derbi senda 2009. Loopt 65 weet zo niet wat er is aan veranderd waardoor die 65 loopt, ik wil graag een felle optrek hebben, top mag maximaal 80 zijn wat is hier de beste set-up en tandwielverhouding voor?