Veel witte rook uit uitlaat
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD PRO 2008
Veel witte rook uit uitlaat
Er komt sinds dat ik geprobeerd heb een nieuwe 21mm carb te monteren en dat niet goed ging met afstellen en toen weer de originele 17,5 erop gezet heel veel witte rook uit m'n uitlaat.
Nu weet ik bijna 99,9% zeker dat het kvs is maar zou even niet weten wat ik fout zou hebben gedaan.
Verder niet de cil aangeraakt of iets mee gedaan, enkel 1x de bougie eruit om te kijken of deze nog vonkte.
Toen ik bezig was met de 21mm was er wel kvs in de carb gekomen (vlotter zat er vol mee), dit leeg gemaakt en opnieuw gemonteerd en brommer startte gewoon.
Nu dat die 17,5 er weer op zit komt er veel witte rook uit. Dit vooral bij het starten en na een stukje te hebben gereden en dat hij stationair loopt.
De originele carb heeft 2 nippeltjes waar voorheen 2 slangetjes op aangesloten zaten, 1 kwam uit de cil kop en de andere direct uit de kvs tank.
Zou het kunnen dat ik deze 2 verkeerd om hem gemonteerd of maakt dit niet uit?
Brommer trekt nog altijd even goed door en rijdt ook nog top.
Iemand ideeen?
Nu weet ik bijna 99,9% zeker dat het kvs is maar zou even niet weten wat ik fout zou hebben gedaan.
Verder niet de cil aangeraakt of iets mee gedaan, enkel 1x de bougie eruit om te kijken of deze nog vonkte.
Toen ik bezig was met de 21mm was er wel kvs in de carb gekomen (vlotter zat er vol mee), dit leeg gemaakt en opnieuw gemonteerd en brommer startte gewoon.
Nu dat die 17,5 er weer op zit komt er veel witte rook uit. Dit vooral bij het starten en na een stukje te hebben gereden en dat hij stationair loopt.
De originele carb heeft 2 nippeltjes waar voorheen 2 slangetjes op aangesloten zaten, 1 kwam uit de cil kop en de andere direct uit de kvs tank.
Zou het kunnen dat ik deze 2 verkeerd om hem gemonteerd of maakt dit niet uit?
Brommer trekt nog altijd even goed door en rijdt ook nog top.
Iemand ideeen?
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15600
Re: Veel witte rook uit uitlaat
Witte rook duidt meestal op een lekke koppakking.
Wat betreft die slangetjes, probeer het gewoon even andersom. Merk je snel genoeg.
Wat betreft die slangetjes, probeer het gewoon even andersom. Merk je snel genoeg.
Always Strive And Prosper
-
- Beginnende Derbi fan
Ja ik las dus ook over die koppakking maar zeker weten dat dit niet het geval is.
Voorheen deed hij dit niet en heb daarna ook helemaal niet kunnen blazen en zo'n koppakking springt alleen volgensmij bij hoge toeren ect toch?
Kan het nog zijn dat er nog beetje kvs in het brandstof systeem zit en wat nog op moet verbranden en daarna dit voorbij zal zijn?
Voorheen deed hij dit niet en heb daarna ook helemaal niet kunnen blazen en zo'n koppakking springt alleen volgensmij bij hoge toeren ect toch?
Kan het nog zijn dat er nog beetje kvs in het brandstof systeem zit en wat nog op moet verbranden en daarna dit voorbij zal zijn?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Suzuki ltr 450 (sold)
Suzuki 85 (sold)
Ktm 125sx (sold)
Aprillia sr ( sold )
Tomos
Derbi drd 2003
Derbi drd pro - Locatie: hellevoetsluis
Of je haalt je cilinder eraf en kijk wat probleem is
Mischien staat je blok wel vol met kvs
Mischien staat je blok wel vol met kvs
vincent97 schreef:metrakit pro race limited edition, staat ook nog op , only for competition use
-
- Beginnende Derbi fan
Sowieso als het blok warm is, ging laasts ff tanken en was erg aan roken uit de uitlaat.
En eigenlijk ook wel bij het starten en gewoon stationair laten draaien.
Stel dat er kvs in het blok zit. Is dit kan geen kwestie van gewoon door knallen en vanzelf wordt het allemaal verbrandt?
En eigenlijk ook wel bij het starten en gewoon stationair laten draaien.
Stel dat er kvs in het blok zit. Is dit kan geen kwestie van gewoon door knallen en vanzelf wordt het allemaal verbrandt?
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme Special Edition 2010(sold)
want als t niet je koppaking is bij mij was het aan het begin een beetje rook maar als het blok warm is dat het dan belachelijk veel gaat roken dan kan je krukas keering lek zijn komt er ook nattigheid uit je uitlaat?

-
- Beginnende Derbi fan
Nou niet overdreven veel.
Er komt wat prut uit maar dit was voorheen ook al.
Onthoud, dit is begonnen nadat ik enkel een 21mm carb erop heb gezet en daarna terug veranderd naar 17,5.
Thanks voor de reacties.
Er komt wat prut uit maar dit was voorheen ook al.
Onthoud, dit is begonnen nadat ik enkel een 21mm carb erop heb gezet en daarna terug veranderd naar 17,5.
Thanks voor de reacties.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Extreme 2011
Tomos A35 bouwjaar onbekend - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15527
misschien de carburateur nog eens helemaal schoonmaken?
Four wheels move the body, Two wheels move the soul
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Kan wel zijn dat je met die andere carb slecht afgesteld hebt gereden en je koppakking er tussen weg gefikt is.
Rechterkrukas keerring is een optie, maar dan heb je doorgaans meer blauwe rook (olie).
Rechterkrukas keerring is een optie, maar dan heb je doorgaans meer blauwe rook (olie).
-
- Beginnende Derbi fan
Met die andere carb heb ik niet eens 1km gereden.
Hij kwam amper vooruit en bouwde niet eens toeren.
Ik kreeg hem ook niet afgesteld dus daarom toen weer die 17,5 eronder gezet.
Ik denk dat dit speculeren blijft en ik er sowieso toch niet zo uit zal komen dan gewoon te gaan rijden.
Sowieso gaat hij aankomende week naar de garage om daar die 21mm eronder te zetten.
Ik had echt meerdere sproeiers geprobeerd maar kwam er niet uit.
Daar zullen ze het wel zo zien maar mijn gevoel zegt dat het niet iets is met een koppakking.
Ik laat jullie wel weten wat het is
Hij kwam amper vooruit en bouwde niet eens toeren.
Ik kreeg hem ook niet afgesteld dus daarom toen weer die 17,5 eronder gezet.
Ik denk dat dit speculeren blijft en ik er sowieso toch niet zo uit zal komen dan gewoon te gaan rijden.
Sowieso gaat hij aankomende week naar de garage om daar die 21mm eronder te zetten.
Ik had echt meerdere sproeiers geprobeerd maar kwam er niet uit.
Daar zullen ze het wel zo zien maar mijn gevoel zegt dat het niet iets is met een koppakking.
Ik laat jullie wel weten wat het is

-
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Oke dus de koppakking kunnen we om mij niet heldere redenen uitsluiten. Het klinkt alsof je dus sowieso veel te arm hebt gereden -> te veel hitte -> koppakking kan weg fikken.
Wat is de rest van je setup dat je een 21mm wil?
Na je verhaal nog eens gelezen te hebben denk ik dat ik het weet.
Je hebt de 2 verwarmingsslangetjes op de 21 mm aangesloten, te weten op de overloopjes!
Hiermee heb je je vlotter kamer vol gepompt, daarna je carter, dus je krukas en je lagers draaien nu in de kvs.
Ik denk dat ik je niet hoef te vertellen dat dat behoorlijk schadelijk kan zijn.
Dit verklaart en waarom je carb niet afgesteld kreeg en het rook probleem.
Wat is de rest van je setup dat je een 21mm wil?
Na je verhaal nog eens gelezen te hebben denk ik dat ik het weet.
Je hebt de 2 verwarmingsslangetjes op de 21 mm aangesloten, te weten op de overloopjes!
Hiermee heb je je vlotter kamer vol gepompt, daarna je carter, dus je krukas en je lagers draaien nu in de kvs.
Ik denk dat ik je niet hoef te vertellen dat dat behoorlijk schadelijk kan zijn.
Dit verklaart en waarom je carb niet afgesteld kreeg en het rook probleem.
-
- Beginnende Derbi fan
Hi Erwin,
Dank voor je reactie. Klinkt heel logisch en denk ook dat dit is wat er gebeurd is.
Heb net ff open geblazen en reed prima en trekt nog altijd lekker door.
Ook komt er nu geen rook meer uit de uitlaat, niet tijdens het rijden en niet bij het stationair draaien. Denk dat inmiddels alle kvs verbrandt is
Inderdaad ging bij de 21mm het een en ander fout, precies wat je zegt. Vlotter zat vol met kvs. Verder heb ik er niet mee gereden, nog geen 100m en enkel stationair laten draaien.
Het is verder wel normaal toch dat de kvs slangen super heet worden en je deze niet kunt aanraken omdat je anders je klauwen brandt?
M'n setup is 70cc airsal en metrakit thrower. Denk dat een 21mm hier heerlijk op zal rijden
Dank voor je reactie. Klinkt heel logisch en denk ook dat dit is wat er gebeurd is.
Heb net ff open geblazen en reed prima en trekt nog altijd lekker door.
Ook komt er nu geen rook meer uit de uitlaat, niet tijdens het rijden en niet bij het stationair draaien. Denk dat inmiddels alle kvs verbrandt is

Inderdaad ging bij de 21mm het een en ander fout, precies wat je zegt. Vlotter zat vol met kvs. Verder heb ik er niet mee gereden, nog geen 100m en enkel stationair laten draaien.
Het is verder wel normaal toch dat de kvs slangen super heet worden en je deze niet kunt aanraken omdat je anders je klauwen brandt?
M'n setup is 70cc airsal en metrakit thrower. Denk dat een 21mm hier heerlijk op zal rijden

-
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
70 graden gaat je thermostaat open dus zal ong 70 graden zijn.
Maar vul je het wel even bij? er is nu natuurlijk kvs weg.
21mm is niet gek. Je kunt het gewoon even zonder carb verwarming proberen, die 2 dunne slangetjes dus even afdoppen en kijken wat er gebeurd. Het is natuurlijk niet gek dat je hem niet afgesteld krijgt met koelvloeistof in het verbrandingstraject...
Met een beetje pech kan het ook nog zijn dat je de benzine uit je vlotterkamer door gepompt hebt je kvs systeem in.
T spul kost bijna niks dus vervang maar even.
Maar vul je het wel even bij? er is nu natuurlijk kvs weg.
21mm is niet gek. Je kunt het gewoon even zonder carb verwarming proberen, die 2 dunne slangetjes dus even afdoppen en kijken wat er gebeurd. Het is natuurlijk niet gek dat je hem niet afgesteld krijgt met koelvloeistof in het verbrandingstraject...
Met een beetje pech kan het ook nog zijn dat je de benzine uit je vlotterkamer door gepompt hebt je kvs systeem in.
T spul kost bijna niks dus vervang maar even.
-
- Beginnende Derbi fan
Heb net nogmaals ff gereden. Heb em echt op z'n staart trapt! Zelfs nog eens toen ik 80 reed schoot hij ook nog zomaar in een tussen versnelling en KNALDE hij in de toeren en bleef nog heel
Als kvs systeem het zou hebben begeven dan zou hij allang een warm loper moeten hebben gehad denk ik?
Kvs staat nu ongeveer op min streepje, beetje aanvullen met water kan toch?

Als kvs systeem het zou hebben begeven dan zou hij allang een warm loper moeten hebben gehad denk ik?
Kvs staat nu ongeveer op min streepje, beetje aanvullen met water kan toch?
-
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Ja kan opzich wel.
Gaat er meer om dat er misschien benzine met je kvs vermengd zit. Sommige chemicaliën als benzine en additieven aan kvs willen nogal eens raar op elkaar reageren (klonteren na verloop van tijd enz). Ik zou zeggen verwissel je kvs even. Kost je 3 euro ofzo voor een grote bus bij de action, gewoon prima spul.
Wel je krukas lagers in de gaten houden. Die houden niet van vocht in de zin van water of kvs...
Gaat er meer om dat er misschien benzine met je kvs vermengd zit. Sommige chemicaliën als benzine en additieven aan kvs willen nogal eens raar op elkaar reageren (klonteren na verloop van tijd enz). Ik zou zeggen verwissel je kvs even. Kost je 3 euro ofzo voor een grote bus bij de action, gewoon prima spul.
Wel je krukas lagers in de gaten houden. Die houden niet van vocht in de zin van water of kvs...
-
- Beginnende Derbi fan
Vriendelijk bedankt voor je goede en duidelijke reacties Erwin.
Ik ga de tank ff vullen met nieuw vers kvs
Ik ga de tank ff vullen met nieuw vers kvs

-
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Fijn om te horen dat het gewaardeerd wordt