GPR blok op DRD Racing 2006?
-
- Derbi fan
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 10:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
- Locatie: Krakow
GPR blok op DRD Racing 2006?
Ik had een nieuwe cilinder en krukas besteld voor mijn DRD Racing uit 2006. Toen ik ze binnen had bleken ze niet te passen. Heb toen naar het type nummer gekeken op het blok en hier stond EBS050. Ik had een beetje rondgezocht op dat typenummer en kom overal GPR tegen.. Heeft de vorige eigenaar er nu dus een GPR blok onder gelegd? Zo ja, heeft dit nog nadelige gevolgen?
Laatst gewijzigd door DerbiKrakow op za 10 mei 2014, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
cilinder zou gewoon moeten passen hoor. heb je misschien foto's
krukas past idd niet. het krukastandwiel is anders.
het voordeel van gpr is dat er een balansas in zit en electrische start op zit of zat.
alleen het nadeel van gpr blok onder een senda is dat je andersom moet schakelen
krukas past idd niet. het krukastandwiel is anders.
het voordeel van gpr is dat er een balansas in zit en electrische start op zit of zat.
alleen het nadeel van gpr blok onder een senda is dat je andersom moet schakelen
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Derbi fan
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 10:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
- Locatie: Krakow
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Dan denk ik dat ze me de verkeerde cilinder hebben gestuurd, wellicht voor het nieuwe type blok?
Ik had wat fotos gemaakt, had alleen nog geen tijd gehad om ze te uploaden. Heb alleen geen foto van de originele cilinder die erop zat, die ligt op dit moment bij de garage. Kan dus ook verder even geen foto's maken van het blok mocht het nodig zijn. Dit zal moeten wachten tot maandag.
Blok:
Nieuwe cilinderkop, deze hadden we tegen de oude aangelegd en de 4 punten komen niet overeen.
Originele krukas die in het blok zat:
Nieuwe krukas:
Ik had wat fotos gemaakt, had alleen nog geen tijd gehad om ze te uploaden. Heb alleen geen foto van de originele cilinder die erop zat, die ligt op dit moment bij de garage. Kan dus ook verder even geen foto's maken van het blok mocht het nodig zijn. Dit zal moeten wachten tot maandag.
Blok:
Nieuwe cilinderkop, deze hadden we tegen de oude aangelegd en de 4 punten komen niet overeen.
Originele krukas die in het blok zat:
Nieuwe krukas:
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Jup GPR, je ziet bij de oude krukas dat waar het krukastandwiel er op gaat het niet conisch is, en bij de nieuwe wel.
Welke cilinder heb je gekocht, voor ot of nt blok?
En je blok, loopt kvs buitenom of door carter?
Welke cilinder heb je gekocht, voor ot of nt blok?
En je blok, loopt kvs buitenom of door carter?
spijker95 schreef:Heerlijk strak
-
- Derbi fan
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 10:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
- Locatie: Krakow
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Heb de cilinder gekocht voor het OT blok, kan zijn dat ze me de verkeerde cilinder hebben opgestuurd. Kvs loopt via de rechterkant van het blok. Op de foto hieronder is het niet echt duidelijk maar het loopt aan de linkerkant van de uitlaatbocht.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Piaggio cilinderkop?? i.p.v OT Derbi.
Als de tapeind gaten niet overheen komen..
Als de tapeind gaten niet overheen komen..
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Derbi fan
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 10:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
- Locatie: Krakow
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Ik weet het niet, de vorige eigenaar heeft in ieder geval flink liggen kloten met de brommer.. ik zal deze cilinder hoe dan ook terug moeten sturen en een nieuwe bestellen, maar welke?
En je zei dat op het gpr blok het schakelen andersom gaat maar hij schakelt hetzelfde als de pro van een vriend van me. Omhoog voor versnelling omhoog en omlaag voor versnelling naar beneden. Hij gaat ook in zn vrij door vanaf de 1 een klein beetje omhoog te doen.
En je zei dat op het gpr blok het schakelen andersom gaat maar hij schakelt hetzelfde als de pro van een vriend van me. Omhoog voor versnelling omhoog en omlaag voor versnelling naar beneden. Hij gaat ook in zn vrij door vanaf de 1 een klein beetje omhoog te doen.
Laatst gewijzigd door DerbiKrakow op za 10 mei 2014, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Laat eens een foto zien met de 2 cilinder koppen.
En meet de hart tot hart afstand eventueel op.
En meet de hart tot hart afstand eventueel op.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 230
- Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15557
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Dat is een airsal cilinderkop of zie ik dat verkeerd??
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Heeft je blok elek. start?DerbiKrakow schreef:Ik weet het niet, de vorige eigenaar heeft in ieder geval flink liggen kloten met de brommer.. ik zal deze cilinder hoe dan ook terug moeten sturen en een nieuwe bestellen, maar welke?
En je zei dat op het gpr blok het schakelen andersom gaat maar hij schakelt hetzelfde als de pro van een vriend van me. Omhoog voor versnelling omhoog en omlaag voor versnelling naar beneden. Hij gaat ook in zn vrij door vanaf de 1 een klein beetje omhoog te doen.
Lijkt me geen GRP blok aangezien je kickstarter hebt, tenzij er ander deksel op gezet is met kickstart mechanisme.
Tevens door het normale schakelen, dan zou de schakelwals al verwisseld zijn.
Gaat je cilinder wel op de tapeinden? En je kan direct zien of je juiste cilinder hebt door hoe de koeling loopt..
Je kan die krukas wel monteren mits het een oud type krukas is, moet je alleen wel conisch krukastandwiel hebben
spijker95 schreef:Heerlijk strak
-
- Derbi fan
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 10:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
- Locatie: Krakow
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Is een airsal cilinder die ik gekocht heb ja.
Er zit geen elektrische start op het blok voor zover ik weet.
Wat zijn de tapeinden? En hoe kan ik het precies zien dan?
De krukas die ik heb ontvangen is aan de ene kant iets korter dan de andere kant. Dit is bij de krukas die erin zat niet het geval. Ik heb niet heel erg veel verstand ervan vandaar dat ik het ook door een garage laat doen maar het middenstuk van de krukas is ook iets dikker dan de originele, dat gaven ze aan bij de garage.
Ik zal maandag van alles fotos maken en alle maten op laten meten.
Er zit geen elektrische start op het blok voor zover ik weet.
Wat zijn de tapeinden? En hoe kan ik het precies zien dan?
De krukas die ik heb ontvangen is aan de ene kant iets korter dan de andere kant. Dit is bij de krukas die erin zat niet het geval. Ik heb niet heel erg veel verstand ervan vandaar dat ik het ook door een garage laat doen maar het middenstuk van de krukas is ook iets dikker dan de originele, dat gaven ze aan bij de garage.
Ik zal maandag van alles fotos maken en alle maten op laten meten.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Tapeinden zijn de draadstangen waar je cilinder en kop over schuift, en moertjes erboven vastzet.
Je hebt dus een gewoon oud type blok, geen gpr blok. Wel apart dat er een gpr krukas in zat, je krukastandwiel die erop zat, was die conisch of recht?
Er zit verschil in lengte ja, is normaal.
Je hebt dus een gewoon oud type blok, geen gpr blok. Wel apart dat er een gpr krukas in zat, je krukastandwiel die erop zat, was die conisch of recht?
Er zit verschil in lengte ja, is normaal.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
-
- Derbi fan
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 10:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
- Locatie: Krakow
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
De cilinder gaat niet over de tapeinden heen in dat geval. De gaten die in de cilinder zitten daarvoor komen niet overeen met de gaten van cilinder die er op zat. De gaten van de cilinder die erop zat zitten iets verder uit elkaar.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Hoe ziet de cilinder eruit, hoe gaat kvs ?
spijker95 schreef:Heerlijk strak
- ramonl
- Pro tuner
- Berichten: 546
- Lid geworden op: do 25 jul 2013, 23:17
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing 2009
CPI Supermotard - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=13987
- Locatie: ijsselstein
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
krukas is NT gaat niet passen.
ramonl schreef:dan zullen we maar niet naar jou luisterenWiebevZ schreef:gewoon lekker luisteren wat je zelf mooi vind.
-
- Derbi fan
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 10:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
- Locatie: Krakow
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Zeker weten? Dan hebben ze me de verkeerde gestuurd. Dan zou het ook zomaar kunnen dat ze me de cilinder voor het NT blok hebben gestuurd..ramonl schreef:krukas is NT gaat niet passen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Nogmaals, hoe ziet de cilinder eruit?
NT cilinder heeft de kvs niet buitenom lopen maar heeft een sleuf voor de kvs achter de kleine spoelpoort.
NT cilinder heeft de kvs niet buitenom lopen maar heeft een sleuf voor de kvs achter de kleine spoelpoort.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
..... Dit is geen eens een NT cilinderkop.
Dit is een OT Derbi cilinderkop of een Piaggio cilinderkop.
Dit is een OT Derbi cilinderkop of een Piaggio cilinderkop.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Derbi fan
- Berichten: 95
- Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 10:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
- Locatie: Krakow
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Ik ga vanmiddag in mijn lunchpauze naar de garage toe en kan dan fotos van de originele cilinder maken. De nieuwe cilinder zit verder nog helemaal ingepakt en haal ik liever niet verder uit het plastic. Weet dus ook niet of ik een foto er van kan maken op deze manier en je nog steeds kan zien wat je nodig hebt om mijn vraag te kunnen beantwoorden.Joram schreef:Nogmaals, hoe ziet de cilinder eruit?
NT cilinder heeft de kvs niet buitenom lopen maar heeft een sleuf voor de kvs achter de kleine spoelpoort.
Hier een foto van de cilinder zoals hij op de website staat waar ik hem besteld heb.
EBS050 is een GPR en EBE050 is een Senda beide een OT blok toch?Joram schreef:Tapeinden zijn de draadstangen waar je cilinder en kop over schuift, en moertjes erboven vastzet.
Je hebt dus een gewoon oud type blok, geen gpr blok. Wel apart dat er een gpr krukas in zat, je krukastandwiel die erop zat, was die conisch of recht?
Er zit verschil in lengte ja, is normaal.
onderstaande quote komt uit:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... lit=EBS050
Met betrekking tot je eerdere vraag over het krukastandwiel, hoe kan ik dit zien? Dan zal ik daar ook meteen een foto van maken als ik bij de garage ben.Daan schreef:Je hebt 2 OT blokken. Een is Senda : EBE050 en een is GPR EBS050. Bij GPR (EBS050) zit er een andere kurkas in als bij Senda (EBE050). Hier moet je dus goed opletten.
Een GPR blok heeft een andere schakelwals en een balansas (zorgt voor minder trillingen). Door de balansas is er dus een andere krukas nodig.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: GPR blok op DRD Racing 2006?
Ja dat is een NT cilinder, logisch dat die niet past
Je krukastandwiel moet conisch aan de binnenkant zijn voor een normale krukas, bij een gpr krukas is dit gewoon normaal omdat die met een spie vastzit.
Je krukastandwiel moet conisch aan de binnenkant zijn voor een normale krukas, bij een gpr krukas is dit gewoon normaal omdat die met een spie vastzit.
spijker95 schreef:Heerlijk strak