HELP! GPR50 wil niet meer starten.

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
reneg
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi GPR50 Racing Malossi 2007

Re: HELP! GPR50 wil niet meer starten.

Ongelezen bericht door reneg »

ok, bedankt, heb ik van de week weer wat te doen. :emo: :emo:
reneg
Beginnende Derbi fan

ik ben weer een stukje verder. heb nu een sproeier 74 erin (met een dof grijze bougie) en hij start nu goed. prop is weer aangebracht en de brommer loopt nu zo' n 60 km/uur. ben nu bezig met afstellen maar dat lukt nog niet helemaal. ik gebruik de howto van het forum, maar het volgende probleem blijft: hij trekt nog niet goed op, is wat traag en schiet dan weg en bij de hoge versnellingen smoort de motor bij > 6000 toeren. als ik lang het gas open houd, loopt de snelheid wat terug. met de luchtstelschroef kan ik niets meer wijzigen, dus ik denk dat ik aan de gasnaald moet beginnen. voordat ik alles weer van slag breng, is de vraag moet de gasnaald omhoog of omlaag??
daniel95
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi gpr di meglio replica (2009)

Ongelezen bericht door daniel95 »

Als je het clipje van de gasnaald omhoog doet (dus gasnaald verder naar beneden) dan loopt ie armer, als je het clipje naar beneden doet (dus gasnaald verder omhoog) dan loopt ie rijker. Maar volgens mij regel je hier alleen tot 3/4 gas mee.

Mvg Daniël
Gprfreak
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: GPR 50

Ongelezen bericht door Gprfreak »

Hee rene,

Je moet als eerste de goede sproeier maat te pakken krijgen. Als de bougie dof grijs is, is hij net wat te klein. Dit kan resulteren in een vast loper. Dat wil je absoluut niet hebben. Wat ik zou doen is sproeier 70 tot en met 80 kopen en bij de grootste beginnen, 80 dus. Waarschijnlijk verzuipt hij dan helemaal. Afbouwen totdat hij ongeveer goed loop. Vooral bovenin en met vol gas goed. Ook moet de bougie koffie bruin zijn. Daarna kan je spelen met de gasnaald. Zoals Daniël al zei is het clipje van de naald omhoog armer, en omlaag rijker. Dit is vooral met half tot 3/4 gas en lage toeren. Als laatste even met de luchtschroef spelen voor gas reactie. Daarna zou hij goed moeten lopen!
Veel succes nog :thumbup:
Gpr 50 Giannelli street
reneg
Beginnende Derbi fan

ga ik proberen. heb de gasnaald nu teruggezet naar de standaard stand, dus in het midden. nog een gewetensvraag: zit de borgring van de gasnaald in of onder het witte plastic kapje. naar mijn idee er onder, anders wordt de naald niet naar beneden geduwd.
Gprfreak
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: GPR 50

Ongelezen bericht door Gprfreak »

Volgens mij zit hij inderdaad onder het witte plastic kapje. Ik doe het nu ook uit gedachte dus kan het fout hebben. Maar ik dacht inderdaad onder.
Gpr 50 Giannelli street
wouter..
Tuner
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw

Ongelezen bericht door wouter.. »

Gprfreak schreef:Volgens mij zit hij inderdaad onder het witte plastic kapje. Ik doe het nu ook uit gedachte dus kan het fout hebben. Maar ik dacht inderdaad onder.
Ja ringetjes zit onder het zitte kapje. stel de brommer eerst met sproeiers af
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
reneg
Beginnende Derbi fan

nu een sproeier 78 erin gezet en ik denk dat dit goed is, ik heb een foto bijgevoegd. brommer loopt redelijk, optrekken veel gas geven en tussen de 6000 en 8000 toeren moet ik een beetje spelen met het gas. graag jullie mening over de bougie, dan weet ik of ik verder moet afstellen of een andere sproeier moet gebruiken. met tegenwind haal ik 55 en met wind mee 72 km/uur https://www.dropbox.com/s/94xgh8do42kw1 ... .05.35.jpg
reneg
Beginnende Derbi fan

brommer loopt redelijk goed nu, nog een grotere sproeier gemonteerd (82). probleem blijft dat hij niet wil starten met de startknop, en dat het starten met aanlopen ook lastig blijft.
kevrie
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06

Ongelezen bericht door kevrie »

Krijgt de startmotor wel voldoende stroom?
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
reneg
Beginnende Derbi fan

ik ben er nu achter dat als ik de inlaat van de luchtfilterkast dichthoudt dat de motor beter loopt.
het lijkt dus of hij teveel lucht krijgt, wat ook verklaart dat de luchtschroef bijna helemaal ingedraaid is.
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Doe er dan maar een 10 maten grotere sproeier in.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
reneg
Beginnende Derbi fan

zat een 78 in heb nu een 92 geprobeerd en hij start gelijk. loopt nu iets te rijk dus in het weekend een 86 erin en weer proberen. morgen komt het nieuwe membraan en dan heb ik denk ik alles wel geprobeerd wat er te proberen valt.
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

derbi-ftw schreef:Doe er dan maar een 10 maten grotere sproeier in.
reneg schreef:zat een 78 in heb nu een 92 geprobeerd en hij start gelijk. loopt nu iets te rijk dus in het weekend een 86 erin en weer proberen. morgen komt het nieuwe membraan en dan heb ik denk ik alles wel geprobeerd wat er te proberen valt.
88 :dry:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
reneg
Beginnende Derbi fan

ben weer terug bij een 74 sproeier. heb nu 1 gaatje afgeplakt van het luchtfilterhuis en de brommer loopt nu goed. trekt redelijk op en hij draait 65. enige probleem dat blijft dat is het starten en dat was beter met de grotere sproeier. als ik de grotere sproeier erop heb dan trekt die heel slecht in in het middengebied. voorlopig eerst maar weer even ermee rijden. starten lukt wel met aanlopen, dan heb ik maar 2 meter nodig. voor mijn gevoel krijgt hij veel teveel lucht, los ik dat op met een 19 mm carburateur??
wouter..
Tuner
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw

Ongelezen bericht door wouter.. »

Dat los je niet met een 19mm op je afstelling is nog niet goed dan. lucht kun je het best 1.5 slag uit draaien. dus helemaal naar binnen en dan 1.5 slag los. start ie met shoke ook niet goed?
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
reneg
Beginnende Derbi fan

luchtschroef staat nu op ongeveer een halve tot hele slag. bij gebruik van de choke smoort de brommer. hij start nu redelijk zonder choke, maar soms moet ik hem aanduwen. kan het te maken hebben met een zwakke accu. ik ben nu 5 weken bezig en de accu krijgt wel op z'n donder zo.
Plaats reactie