Derbi tuning OT blok.

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
DerbiFriesland
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 03 dec 2014, 23:41
Vervoersmiddel: Auto

Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door DerbiFriesland »

Hallo,

Ik ben bezig met een derbi blok (OT) klaar te maken voor een seizoen grasbaan racen in de brommer schakel special klasse.
Dat wil zeggen, het aantal cc's is onbepaald dus alles mag qua inhoud en slag en dergelijke.
Vorig jaar gereden met een 80cc airsal met std krukas lagers keerringen alles.
Altijd net om 3e -4e plek, dus je voelt hem al aankomen.. Het moet net iets sneller!
Nou zag ik de 88cc airsal Xtreme en daar even wat op verder gezocht en blijkt toch uit de forums dat de 80cc airsal meer koppel ( kracht onderin) heeft dan de 88xtreme.
Voor de grasbaan race heb ik toch wel koppel nodig dus ik zou graag de mening van een ander willen horen als het om de 88xtreme gaat.
Aanrader of niet?!
Graag zou ik ook horen of jullie andere optie's hebben voor goede cilinders en zoals ik al zei de inhoud maakt niks uit.
GEEN BIDALOT 94 RF, al achter aan geweest maar dat is geen optie. Niet qua bedrag maar die willen nog wel gauw vastlopen. ( standaard de squish niet goed vanaf fabriek?)

Ik hoor graag jullie meningen verder!
Alvast bedankt!

De groeten uit Friesland! :thumbup:
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door MikeR »

88 is erg hoogtoerig en je kan dan ook gelijk je hele blok gaan aanpassen voor de langere slag en de cilinder. In jouw geval zou ik bij de 80cc blijven en naar een team gaan kijken of iets in die richting.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Oreo
Schakelrijder
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 12:58
Vervoersmiddel: Tomos A35 (snor)
Tomos 4TL (2 keer)
Derbi Senda DRD X-treme
Honda MTX-SH
Volkswagen Golf 1.8 Milestone
Locatie: Ter Aar

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door Oreo »

MikeR schreef:88 is erg hoogtoerig en je kan dan ook gelijk je hele blok gaan aanpassen voor de langere slag en de cilinder. In jouw geval zou ik bij de 80cc blijven en naar een team gaan kijken of iets in die richting.
Bedoel je de malossi mhr team 80? Die is namelijk ook hoogtoerig. Mallosi heeft wel de mhr replica 80 (is geen replica), die is laagtoeriger.
No free rides, gas or ass!
rené
Pro tuner
Berichten: 1070
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door rené »

Oreo schreef:
MikeR schreef:88 is erg hoogtoerig en je kan dan ook gelijk je hele blok gaan aanpassen voor de langere slag en de cilinder. In jouw geval zou ik bij de 80cc blijven en naar een team gaan kijken of iets in die richting.
Bedoel je de malossi mhr team 80? Die is namelijk ook hoogtoerig. Mallosi heeft wel de mhr replica 80 (is geen replica), die is laagtoeriger.
de gewone mhr80 ga je zeker niet sneller dan met de airsal 80.. ik zou voor de mhr 80 team gaan, daar zit ook een hele bonk koppel in en gaat als een beest..
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Gebruikersavatar
Hansvs96
Banden plakker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 21:55
Vervoersmiddel: Volkswagen Golf MK1 Karmann
Yamaha YZF450 Supermoto

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door Hansvs96 »

Ik heb ook de oude type team en zal deze ook zeker aanraden, zeer veel koppel en loopt als vergif :wub:
DerbiFriesland
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 03 dec 2014, 23:41
Vervoersmiddel: Auto

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door DerbiFriesland »

Ik heb een filmpje op YouTube staan van mijn normale derbi 80 op dit moment.
Ook vrij hoogtoerig haha
Geen beeld maar wel even een indruk hoe die loopt.
Toets dit in bij youtube en ik hoor jullie mening graag.
Derbi Airsal SCR Corse RL HGS Sound AMT Tuning
Ezasta
Beginnende tuner
Berichten: 213
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc
Locatie: Hoogkarspel

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door Ezasta »

Miss een team met 43mm slag?
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door MikeR »

Nog hoogtoeriger :emo:
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
yvw
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda '05
Locatie: Zeeland omgeving Terneuzen

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door yvw »

Klinkt lekker heur.
Gebruikersavatar
Oreo
Schakelrijder
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 12:58
Vervoersmiddel: Tomos A35 (snor)
Tomos 4TL (2 keer)
Derbi Senda DRD X-treme
Honda MTX-SH
Volkswagen Golf 1.8 Milestone
Locatie: Ter Aar

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door Oreo »

Jullie komen allemaal aanzetten met hoogtoerige cilinders, dat is niet wat je wil op de grasbaan natuurlijk.
Zou eerder gaan voor een mhr 80 replica of een gegoten cilinder zoals een DR70.
Is veel beter dan het bovenstaande, in mijn nederige mening dan ;)
No free rides, gas or ass!
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door MikeR »

Replica heb je wel koppel, top is gewoon laag en je wilt echt wel kunnen jagen op zo'n grasbaan. Ik blijf bij de mhr team.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
yvw
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda '05
Locatie: Zeeland omgeving Terneuzen

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door yvw »

Oreo schreef:Jullie komen allemaal aanzetten met hoogtoerige cilinders, dat is niet wat je wil op de grasbaan natuurlijk.
Zou eerder gaan voor een mhr 80 replica of een gegoten cilinder zoals een DR70.
Is veel beter dan het bovenstaande, in mijn nederige mening dan ;)
Agreed.
basserd
Pro tuner
Berichten: 1245
Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc
Locatie: raalte

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door basserd »

ik zou gaan voor een BRK cilinder. 88cc ofzo. het is wel toeren draaien maar ze zijn concurrent met bidalot.
met zoiets heb je toch wel wat gaafs
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
DerbiFriesland
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 03 dec 2014, 23:41
Vervoersmiddel: Auto

Re: Derbi tuning OT blok.

Ongelezen bericht door DerbiFriesland »

Zat in dubio inderdaad met de brk88 en bidalot94.
Ben voor de bidalot gegaan omdat dat toch wel echt het neusje van de zalm is.
Iemand enig idee over de goeie squish afstelling?
Gehoord dat ze vanaf fabriek te krap staan?!
Graag meningen over de keuze en squish, alvast bedankt!
Plaats reactie