close
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15600
Re: help! prop beetje uitgevijld
Als hij harder rijdt als je de choke open hebt, moet je een grotere sproeier. Als je een te kleine sproeier hebt krijgen je cilinder en zuiger eigenlijk te weinig olie, wat slijtage vergroot.
Je kunt prima morgen nog 10 km rijden, ook zonder choke. Te lang rijden met een te kleine sproeier is niet aan te raden.
Op choke rijden kan sowieso prima, alleen kan het dan zijn dat hij niet helemaal lekker stationair loopt.
Je kunt prima morgen nog 10 km rijden, ook zonder choke. Te lang rijden met een te kleine sproeier is niet aan te raden.
Op choke rijden kan sowieso prima, alleen kan het dan zijn dat hij niet helemaal lekker stationair loopt.
Always Strive And Prosper
He Wouter, thanks voor je reactie! Kan ik dus tijdelijk (want propje gaat er weer op denk ik) met choke openrijden zonder dat dit gevolgen heeft?DerbiSendaWouter schreef:Als hij harder rijdt als je de choke open hebt, moet je een grotere sproeier. Als je een te kleine sproeier hebt krijgen je cilinder en zuiger eigenlijk te weinig olie, wat slijtage vergroot.
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
-
Robertje
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Mercedes
Ik zou wel de choke beetje open houden of gewoon niet vol gas gaan rijden. Als mengsel te arm is gaat het heel heet branden en kan warmloper geven. Smering is niet grootste probleem. Maar die grotere sproeier moet er echt in.
Morgen naar school gewoon 50-55 gaan rijden is er niets aan de hand maar niet hele stuk vol gas!
Morgen naar school gewoon 50-55 gaan rijden is er niets aan de hand maar niet hele stuk vol gas!
Het is pas echt crises als het bier op is!
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
Dit maakt niets uit als hij gewoon op de choke gaat rijden, 50-55 rijden is nergens voor nodig.Robertje schreef:Ik zou wel de choke beetje open houden of gewoon niet vol gas gaan rijden. Als mengsel te arm is gaat het heel heet branden en kan warmloper geven. Smering is niet grootste probleem. Maar die grotere sproeier moet er echt in.
Always Strive And Prosper