Derbi MHR setup
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Evo Limited Edition 2009
Derbi MHR setup
Hallo allemaal,
Ik zal mezelf eerst is voorstellen.
Ik ben Bob en heb een Senda DRD Racing (model 2014 dacht ik)
Nu rijdt ik al een tijdje volledig ontgrenst en heb ik zin om nog een stuk sneller te gaan, ik wil vooral een boel meer trekkracht. Ik dacht er dus aan om er een 80cc op te zetten die redelijk middeltoerig is, snel is en elke dag 20km mee gereden kan worden. Na een tijdje searchen kwam ik bij de Malossi cilinders, de MHR serie. Nou een MHR team is natuurlijk te veel voor 20km dagelijks dus dacht ik aan een gewone mhr 80 ( dus niet de replica ). Nu wil ik natuurlijk wel het meest uit deze cilinder halen door er de best mogelijk setup omheen te maken, maar aangezien het niet te veel benzine moet verbruiken (voor mijn eis )wou ik wel onder 24mm blijven bij de carb.
Dus nou is mijn vraag: Wat is de best/snelst mogelijke setup voor bij een MHR 80 bij een Senda DRD Racing.(gaat vooral om trekkracht, de top hoeft niet perse boven 110 ofzo) wheelie kunnen trekken puur op vermogen zou fijn zijn,
En zouden jullie een schatting kunnen maken wat mijn verbruik zal zijn?
Ik had zelf zoiets in gedachte: ( verbeter mij aub bij de vraagtekens of ergens anders waar ik fout zit )
MHR 80
SCR Corse HM 50/70 of MHR Supermoto?
dell'orto 21 of 24mm?
Dopller Endurance krukas
Polini 5 plaats met malossi veren
Malossi vl6 membraan?
twv?
+ benodigde afstelonderdelen natuurlijk (sproeiers etc.)
Ik zal mezelf eerst is voorstellen.
Ik ben Bob en heb een Senda DRD Racing (model 2014 dacht ik)
Nu rijdt ik al een tijdje volledig ontgrenst en heb ik zin om nog een stuk sneller te gaan, ik wil vooral een boel meer trekkracht. Ik dacht er dus aan om er een 80cc op te zetten die redelijk middeltoerig is, snel is en elke dag 20km mee gereden kan worden. Na een tijdje searchen kwam ik bij de Malossi cilinders, de MHR serie. Nou een MHR team is natuurlijk te veel voor 20km dagelijks dus dacht ik aan een gewone mhr 80 ( dus niet de replica ). Nu wil ik natuurlijk wel het meest uit deze cilinder halen door er de best mogelijk setup omheen te maken, maar aangezien het niet te veel benzine moet verbruiken (voor mijn eis )wou ik wel onder 24mm blijven bij de carb.
Dus nou is mijn vraag: Wat is de best/snelst mogelijke setup voor bij een MHR 80 bij een Senda DRD Racing.(gaat vooral om trekkracht, de top hoeft niet perse boven 110 ofzo) wheelie kunnen trekken puur op vermogen zou fijn zijn,
En zouden jullie een schatting kunnen maken wat mijn verbruik zal zijn?
Ik had zelf zoiets in gedachte: ( verbeter mij aub bij de vraagtekens of ergens anders waar ik fout zit )
MHR 80
SCR Corse HM 50/70 of MHR Supermoto?
dell'orto 21 of 24mm?
Dopller Endurance krukas
Malossi vl6 membraan?
twv?
+ benodigde afstelonderdelen natuurlijk (sproeiers etc.)
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
Re: Derbi MHR setup
MHR80
Supermoto (DUUR)
24mm PWK/vlakshuif, geen ronde schuif
Dopller kruk prima
Polini 5
VL6 ook prima.
Mijn setup:
MHR80 Replica
MK thrower (wordt supermoto)
Stage6 24mm PWK
Rito kruk
Polini 5 plaat
VL6
Rijdt leuk, was eerst te lui om effe goed af te stellen dus mijn verbruik lag letterlijk op 1 op 8,5. Na een paar keer tanken bedenk je je dan wel
Onthoudt dit, best mogelijke set-up zuipt.
Als je snel wilt optrekken doe je hem maar wat lichter vertanden.
Supermoto (DUUR)
24mm PWK/vlakshuif, geen ronde schuif
Dopller kruk prima
Polini 5

VL6 ook prima.
Mijn setup:
MHR80 Replica
MK thrower (wordt supermoto)
Stage6 24mm PWK
Rito kruk
Polini 5 plaat
VL6
Rijdt leuk, was eerst te lui om effe goed af te stellen dus mijn verbruik lag letterlijk op 1 op 8,5. Na een paar keer tanken bedenk je je dan wel

Onthoudt dit, best mogelijke set-up zuipt.
Als je snel wilt optrekken doe je hem maar wat lichter vertanden.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
-
- Beginnende Derbi fan
Nou deze setup wordt het dan naar alle waarschijnlijkheid:
MHR80
MHR Supermoto
Stage 6 PWK - 24 mm Vlakschuif
Dopller Endurance krukas
Polini 5 plaat met malossi veren
Malossi VL6 Membraan
En nog wat vraagjes
1. Wat zullen de prestaties zijn na goed afstellen , autowheelie bij achteroverhangen?
2. Wat zal het benzineverbuik ongeveer zijn na goed afstellen?
3. Wat moet ik nog meer voor afstelspullen of iets dergelijk halen op de setup hierboven na? Sproeiers en tandwieltjes weet ik maar wat nog meer?
4. Is deze wel geschikt voor 20km per dag of moet ik overwegen om de MHR 80 replica te nemen? Hoelang zal de cilinder meegaan? Wil de Derbi nog zeker 2 jaar lang dagelijks zo gebruiken ( op vakantie's na)
MHR80
MHR Supermoto
Dopller Endurance krukas
Polini 5 plaat met malossi veren
Malossi VL6 Membraan
En nog wat vraagjes
1. Wat zullen de prestaties zijn na goed afstellen , autowheelie bij achteroverhangen?
3. Wat moet ik nog meer voor afstelspullen of iets dergelijk halen op de setup hierboven na? Sproeiers en tandwieltjes weet ik maar wat nog meer?
4. Is deze wel geschikt voor 20km per dag of moet ik overwegen om de MHR 80 replica te nemen? Hoelang zal de cilinder meegaan? Wil de Derbi nog zeker 2 jaar lang dagelijks zo gebruiken ( op vakantie's na)
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Honda Dax, Honda cb50j, Honda xr250r
Als je nog 2 jaar verder wil touren op je brommert zonder problemen mag je wel vast 2 extra cilinder sets inslaan als je voor MHR 80 kiest lol.
-
- Beginnende Derbi fan
Dus jij zegt dat een mhr 80 na 8 maanden van 20km per dag vervangen moet worden?
8 maanden is 2/3 van een jaar, 2/3 van 365 is 243,3 dagen laten we het afronden op 244 dagen.
244x20= 4880 km
Dus een mhr 80 kan met deze setup geneens 5000 km aan?
8 maanden is 2/3 van een jaar, 2/3 van 365 is 243,3 dagen laten we het afronden op 244 dagen.
244x20= 4880 km
Dus een mhr 80 kan met deze setup geneens 5000 km aan?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
een cilinder heeft geen vaste levensduur dat heeft meer met je rij stijl te maken als jij denkt dat je continue heel snel gigantisch hoog in de toeren moet rijden dan gaat dat wel een keer kapot maar als jij gewoon normaal doet met een mhr kunnen ze heeel lang mee gaan
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Beginnende Derbi fan
Oke dankjewel voor je antwoord, ik denk dat ik met mijn rijstijl wel 12 maanden minimaal zal halen. (Meestal wel normaal rijgedrag en soms gewoon even vol blazen, hoort er ook bij natuurlijk)
Maar nu zijn er nog 3 andere vragen dus kan iemand deze aub beantwoorden?
Maar nu zijn er nog 3 andere vragen dus kan iemand deze aub beantwoorden?
-
- Beginnende Derbi fan
Ik heb ook nog gehoord dat de replica meer trekkracht heeft? En aangezien het mij daar vooral om gaat, en gepaard met minder benzineverbruik en slijtage, lijkt mij dat een betere keuze of niet?
-
- Beginnende Derbi fan
Bump
-
- Pro tuner
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
ik heb wel gehoord dat die heel slijtvast zijn maar voor echt een mening moet stefanwinter maar even reactie toevoegen aangezien hij een van de weinige ( of enigste) actieve derbi forumer met een mhr is. ik weet wel dat hij dubbele zuigerveren heeft en geen vlinderpoorten waardoor hij een langere levensduur zou hebben
Laatst gewijzigd door D25 op ma 15 jun 2015, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Er zijn wel meer mensen nog steeds actief op DF lol..
De normale MHR heeft wat meer vermogen en top, de Replica heeft iets meer koppel en is slijtvaster.
Zijn beide leuke cilinders, maar als ik zou kiezen zou ik toch voor de normale gaan. (mijn mening)
De normale MHR heeft wat meer vermogen en top, de Replica heeft iets meer koppel en is slijtvaster.
Zijn beide leuke cilinders, maar als ik zou kiezen zou ik toch voor de normale gaan. (mijn mening)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Beginnende Derbi fan
Oke dankjewel. Weet iemand ook welke twv ik het beste kan halen? 12/13/14 op 47? En is die Regina ketting in me setup ook wat? En kan iemand mij vertellen welke sproeiers sets ik moet halen, en moet ik ook nog een spruitstuk ofzo halen?
Heb (nog) niet extreem veel verstand van al dit opvoeren namelijk, onderhoud al wel wat.
MHR80
MHR Supermoto
Dopller Endurance krukas
Malossi VL6 Membraan
Regina ketting Professional 420-134 ?
twv 12/13/14 op 47 ?
spoeiers ?
Heb (nog) niet extreem veel verstand van al dit opvoeren namelijk, onderhoud al wel wat.
MHR80
MHR Supermoto
Dopller Endurance krukas
Malossi VL6 Membraan
twv 12/13/14 op 47 ?
spoeiers ?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Ik zou gewoon 13/53 of 14/53 doen kwa twv. Inderdaad Regina.
Als je een 24mm carburateur neemt, moet je wel een ander spruitstuk (24mm spruitstuk)
Als je een 24mm carburateur neemt, moet je wel een ander spruitstuk (24mm spruitstuk)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Beginnende Derbi fan
Oke dankjewel en weet je ook waar ik dat spruitstuk en die carb kan halen en welke sproeier ik moet hebben?
---------------------------------------------------------------------
MHR80
MHR Supermoto
Spruitstuk 24mm
Dopller Endurance krukas
Malossi VL6 Membraan
twv 13/53 of 14/53 (koop beide voortandwielen wel)
---------------------------------------------------------------------
MHR80
MHR Supermoto
Spruitstuk 24mm
Dopller Endurance krukas
Malossi VL6 Membraan
twv 13/53 of 14/53 (koop beide voortandwielen wel)
-
- Pro tuner
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
ik bedoelde met een mhrderbi-ftw schreef:Er zijn wel meer mensen nog steeds actief op DF lol..

-
- Beginnende Derbi fan
Weten jullie ook waar ik dat spruitstuk en die carb kan halen en welke sproeier ik moet hebben?
-
- Pro tuner
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
-
- Beginnende Derbi fan
Oke tnx maar dit staat er ook bij: Inclsusief Stage 6 Inlaatspruitstuk voor S6 inlaatsysteem.
En ik heb geen S6 inlaatsysteem toch? Kan dit wel op wat ik nu heb, orgineel ?
En ik heb geen S6 inlaatsysteem toch? Kan dit wel op wat ik nu heb, orgineel ?
-
- Pro tuner
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
weet ik niet ik zocht op derbi onderdelen en toen stond deze daar ook bij
-
- Beginnende Derbi fan
Oke , nou stefanwinter jij raadde mij die carb aan dus weet jij of ik per se een stage6 inlaatsysteem moet hebben?