Derbi gpr met 17.5 carb en v6 uitlaat gaat maar 50km/u?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
SilverStryfe

Derbi gpr met 17.5 carb en v6 uitlaat gaat maar 50km/u?

Ongelezen bericht door SilverStryfe »

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een Derbi GPR nude 50cc gekocht en vandaag een testritje gemaakt.
Hij trekt redelijk goed op vanaf 8k toeren op de teller maar vanaf ongeveeer de 3de versnelling krijg ik hem niet boven de 50 km/u??
alle andere versnellingen maakt hij lagere toeren en gaat hij zelfs naar 45km/u...

Is die nog ergens begrenst of..?

Ik heb het voglende:

std 50cc cilinder
17.5 carb
leovince v6 handmate uitlaat
11-53 tandwielverhouding.
SilverStryfe

Re: Derbi gpr met 17.5 carb en v6 uitlaat gaat maar 50km/u?

Volgens de verkoper is er een begrenzing aan de carb. iets met de gaskabel?
Oreo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Tomos A35 (snor)
Tomos 4TL (2 keer)
Derbi Senda DRD X-treme
Honda MTX-SH
Volkswagen Golf 1.8 Milestone

Ongelezen bericht door Oreo »

Kijk ff aan de bovenkant van de carb waar de gaskabel erin gaat. Wellicht zitten er ringetjes die ervoor zorgen dat de gaskabel de gasschuif niet helemaal omhoog kan trekken? Hoort iig wel sneller te gaan dan dit met die setup! Denk tegen de 70
No free rides, gas or ass!
SilverStryfe

Dat zou perfect zijn. Meer hoef ik niet.

IK ben wel een leek op dit gebied nog allemaal dus is dit makkelijk te doen zonder er verstand van te hebben?
En moet er dan nog afgesteld worden?
SilverStryfe

Er zat inderdaad een rubber darmpje bij de gaskabel en die is er nu uit.

Echter.. Hij rijdt nog steeds 50 km/u en er gebeurde iets. Hoorde een geluid, motor viel uit, en kon hem niet meer starten..
Heeft iemand een idee hoe het komt dat ik gewoon niet sneller dan 50km/u kan gaan? En waarom hij nu niet meer start..?
SilverStryfe

Ik heb nu hij afagekoeld is nog eens proberen starten en met wat gas geven startte hij...?

Krijgt hij niet genoeg koeling? Is er niet genoeg koelvloeistof in de reservoir? Vuil in de benzine?.. iemand?...
Oreo
Schakelrijder
Tomos 4TL (2 keer)
Derbi Senda DRD X-treme
Honda MTX-SH

Ik zou de afstelling van de carburateur eens nakijken. En ff controleren of je choke niet aan staat.
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... p?t=470574
SilverStryfe

Dat denkt een kennis van mij ook, dat het aan de carburateur ligt en ook de bougie vervangen.
Ook raad hij mij aan om een andere luchtfilter te installeren? De powerfilter die ik nu heb is niet echt goed?

De choke staat helemaal naar boven, dat is uit, toch?

Die topic had ik inderdaad open staan en zal ik doorlezen, ik hoop dat ik het dan begrijp :crazy:
Oreo
Schakelrijder
Tomos 4TL (2 keer)
Derbi Senda DRD X-treme
Honda MTX-SH

Nieuw bougietje kan nooit geen kwaad, maar vervang m dan nadat hij afgesteld is dan heb je een mooie nieuwe schone. Check ff de kleur van de onderkant van de bougie, deze moet koffie met melk kleur zijn. Zo niet dan moet je af gaan stellen.
Een powerfilter maakt het afstellen net wat lastiger, en is ook gevoeliger voor weersomstandigheden. Ze leveren ook geen prestatiewinst op, alleen iets meer geluid en verbruik. Zou er een normaal filter op doen dus.
Choke helemaal naar boven, dan staat ie erop. Dat is dus enkel om te starten, tijdens het rijden hoort deze naar beneden te staan. Wellicht dat je problemen een stuk minder worden als de choke dus uitzet. Succes :thumbup:
SilverStryfe

Wow... Dan stond die dus inderdaad de hele tijd aan! Ik had hem zo gekocht en dacht dus dat ie zo uit was. Heb er dus 2 a 3 keer mee gereden en stond de hele tijd open :blink: Hoop dat dat niet te veel schade heeft aangebracht. Verklaart misschien ook de serieuze lekkage bij de uitlaat? Of is dat wat anders. Of is dat gewoon zo bij een V6 uitlaat?

De bougie was eerst wit, dus oververhitting? Na de laatste rit heb ik hem er nog eens uitgehaald en nu is die volledig zwart. Dus te rijk? Door de choke ?

De filter ga ik inderdaad veranderen, heb er vandaag veel over gelezen en ik ga voor een schuimfilter van twin air of polini.
Zou een 34mm diameter moeten zijn.

had deze in gedachte:

http://www.easyparts.be/Luchtfilter-TNT ... 19366.html
http://www.easyparts.be/Luchtfilter-POL ... 02900.html
OF een veel goedkopere, geen idee of die hetzelfde doet.. : http://www.easyparts.be/Luchtfilter-TNT ... 19366.html
SilverStryfe

Hmm.. Ik denk toch echt dat bij een derbi gpr nude de stuurchoke naar boven uit is?

Heb een paar youtube filmpjes bekeken en de choke staat naar boven. Kan me niet voorstellen dat iedereen met de choke open aan het rijden was?
SilverStryfe

Nieuwe bougie zit er in, start nog steeds niet..?
Oreo
Schakelrijder
Tomos 4TL (2 keer)
Derbi Senda DRD X-treme
Honda MTX-SH

Zwarte hendel op je carb naar boven is choke uit. Zal weinig schade aangericht hebben, dat rijden met choke aan. Beetje prut uit je demper is gewoon normaal. Een witte bougie is een te arm mengsel, moet grotere sproeier in dan. Een zwarte is rijk mengsel, dan zou er een kleinere in moeten. Uiteraard moet je afstellen op een gesloten choke (zwart hendeltje naar beneden ofwel horizontaal dan staat ie uit). Een choke bediening op je stuur moet dus naar rechts op mijn senda, dan staat de kabel slap en is de choke uit. Ook zou ik er gewoon een origineel luchtfilter indoen. En die bougie had je moeten doen na het afstellen, dan had je een mooie schone gehad nu is deze ook vies :box: Maar geen ramp hoor

Probeer de brom nog eens te starten met choke, als die start doe je na een paar tellen de choke uit en dan kun je gaan rijden. Na een goed aantal km zet je m uit en check je de kleur van de bougie, op basis daarvan ga je afstellen. Dit moet uiteraard pas nadat het luchtfilter is veranderd. Een te rijke afstelling zorgt voor te veel warmte, wat slecht is voor je cilinder. Let ook op de mengverhouding van je benzine, als die verkeerd is kan je brom ook beschadigen. Meng juiste hoeveelheden, of check het oliereservoir als je een oliepompje hebt. Als die echt niet wil starten zou ik kijken of de bougie nog wel vonkt, en kijken of de carb nog wel benzine krijgt en eventueel schoonmaken. En ff een hele flauwe: staat je contact wel aan? :woot:

Ik hoop dat je wat aan het bovenstaande warrige verhaal heb (A)
SilverStryfe

Hoi,

Ik heb geen choke aan de carburateur. Ik heb alleen een hendeltje aan men stuur die naar boven kan of horizontaal naar beneden.
Deze stond de hele tijd naar boven. Maar starten doet hij nog steeds niet.

Ik heb een aparte oliereservoir dus ik hoef niet te mengen. Er zit overigens nog genoeg olie in.

De bougie is nog niet vuil, vreemd genoeg.. Ik denk dat hij dus geen benzine krijgt. De eerste keer toen ik de bougie er uit deed was hij dus wit en zoals je zegt te arm. de tweede keer dat ik de bougie er uit deed was toen ik de gaskabel vergrendeling er uit had gehaald, en dan heb ik wel veel aan m'n gashendel geweest en veel gas gegeven om de gasnaald te testen. Dus misschien was die daarom zwart? Maar de echte "lezing" of "bougie-kleur" is dus de witte? Een te arme afstelling.

Starten met choke aan of uit hoe het ook zit op men stuur, heeft geen effect, hij start gewoon niet. Heb ook al aangeduwd in 1ste en 2de versnelling maar hij wil echt niet starten. Is wel een ander geluid dan als ik hem probeer te starten met elektrisch.

De bougie hebben we getest, de kop er nog op en tegen metaal gehouden. Die vonkt gewoon goed. Heb er ook een shock van gekregen :wall:
Ja hoor, het contact staat aan en de killswitch is uit haha :lol:

Bedankt voor je reacties Oreo, zijn er niet veel die reageren :thumbdown:
Laatst gewijzigd door SilverStryfe op do 23 jul 2015, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
SilverStryfe

In de eerste versnelling gaat alles goed, maar eens hij in toeren komt vanaf de 2de of 3de versnelling en je geeft vol gas, dan voel je dat hij moeilijk begint te doen. Gaat lager in toeren en je voelt/hoort dat als je gas blijf geven dat hij gewoon uit zal vallen. ( dit is ovrigens altijd bij de "topsnelheid" die hij momenteel heeft rond de 50 km/u.. Wat ook HEEL raar is..) Wanneer hij dat doet dan slipt het achterwiel en valt hij gewoon uit. Je kan hem wel terug starten als je aanloopt.

Soortgelijk probleem hier :
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=3&t=18104

Zou het de cilinder zijn?
Laatst gewijzigd door SilverStryfe op vr 24 jul 2015, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
SilverStryfe

Het probleem was inderdaad de cilinder. De piston was er veel erger aan toe :blink:
Inmiddels een DR50 aan het roderen..
Plaats reactie