Airsal 70cc dagelijks gebruik

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Chatman313
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi drd senda racing sm 2009

Airsal 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Chatman313 »

Hallo allemaal,
op dit moment is mijn setup:
std cilinder en krukass
17.5mm carb ontgrenst
yasuni spr3 in de vakantie en standaard ontgrenst doordeweeks ivm politie
14-53

Ik vind de snelheid en trekkracht echt goed van mijn spr3 maar dan valt het toch altijd tegen om terug te gaan naar de standaard uitlaat omdat er dan scooters zijn die mij eruit rijden. Nu was mijn vraag, kan ik een airsal 70cc voor dagelijks gebruik nemen met standaard uitlaat zonder dat het al teveel opvalt? Word het geluid meer met airsal 70? Moet ik dan een 19 of 21mm carb? en of ik in de vakantie mijn spr3 eronder kan doen op de ori krukas? Ik weet dat het niet aangeraden word maar met standaard uitlaat moet wel lukken dacht ik maar spr3 weet ik niet. Heb je ervaring met 70cc airsal en een spr3 of iets vergelijkbaars is het ook welkom. En mijn laatste vraag, hoe rijd een spr3 met een 70cc airsal (sputteren voor powerband etc)?

sorry voor dit lange verhaal maar alvast bedankt voor de tijd en moeite,

mvg. Chatman313
Boyd
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi xtreme 2005 80cc
Derbi Senda Xrace 2008 70cc

Re: Airsal 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Boyd »

Hallo, je kan zeker met een airsal 70 en een standaard uitlaat gaan rijden zonder dat je het echt gaat merken, je zal meer koppel hebben als je standaard 50 cc cilinder natuurlijk maar je topsnelheid zal niet echt heel veel hoger worden. Ik heb zelf ook een airsal 70 met een scr corse hm50/70 staan op de std krukas en dat gaat to zo ver ( zit er nu al bijna een jaar onder ) gewoon goed. Het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel km dat er al gereden is met die krukas en of je blok al een keer gereviseerd is de ja of de nee. En op de laatste vraag over het sputteren en je standaard carburateur. Ja je kan prima met een 17,5 carb rijden op een airsal 70 en als je hem goed afstelt heb je nergens geen last van sputters en stotteren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als er iets onduidelijk is zie ik het wel!
Chatman313
Beginnende Derbi fan

Heel erg bedankt voor het uitgebreide en duidelijke antwoord, nog 1 laatste vraagje is. Merk je het verschil tussen een 17,5 en 21 mm carb als je met een standaard uitlaat rijd? Anders kan ik voor de carburateur nog even door sparen maar wel alvast de cilinder erop zetten. Owja en welke sproeier moet ik aan denken met 17.5 mm standaard uitlaat en 21mm yasuni spr3?
NorbertKB43
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2012

Ongelezen bericht door NorbertKB43 »

Ik heb sinds een week ook een airsal 70 op mijn derbi, ik rij met een leovince xfight.

Xfight is te vergelijken met originele uitlaat, en heb echt heel veel koppel alleen is mijn top niet veel hoger dan met mijn std cilinder. Ik heb trouwens ook 17,5 mm carb, alleen wil nog wel een 19mm of meer, want dan heeft hij nog meer koppel :happy:

Voor dagelijks gebruik is het prima!
Afbeelding
Chatman313
Beginnende Derbi fan

Ok top dan weet ik wat ik kan gaan doen, welke sproeier heb je trouwens want dan ga ik vanaf daar afbouwen.
NorbertKB43
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2012

Ongelezen bericht door NorbertKB43 »

Ik heb sproeier 116 erin. Maar elke brommer is weer anders, dus gewoon heel groot beginnen en dan steeds afbouwen tot hij goed rijdt!

Zit er speling op je krukas? Als dit wel zo is, zou ik er een andere in zetten!
Afbeelding
Chatman313
Beginnende Derbi fan

Ok top dan weet ik alles wat ik nodig heb, harstikke bedankt !
Rinkeeee96
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007

Ongelezen bericht door Rinkeeee96 »

Ik heb een Airsal 70 gereden op Conti en Ori uitlaat. Top bleef het zelfde bij beide uitlaten. Trekkracht ging wel flink omhoog bij de conti maar viel mij tegen met ori uitlaat. Als je airsal 70 zou kopen met ori uitlaat en niks anders is het weggegooid geld vindt ik zelf. Je Merkt er wel wat van, maar niet veel. Met 17.5mm Carb heb ik gereden. Als je zoals jou een andere uitlaat hebt voor thet weekend zou het prima kunnen. Wissel zelf namelijk ook wekelijks ivm school. Kga morgen een 21mm monteren, ik zal je laten weten hoe dat rijdt op airsal 70 en ori uitlaat.
Plaats reactie