2007 E2 Senda Cilinderkeus met Technigas E-nox

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
tommie
Schakelrijder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 03 dec 2010, 16:20
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme
Locatie: Twente

Re: 2007 E2 Senda Cilinderkeus met Technigas E-nox

Ongelezen bericht door tommie »

Ruben'94 schreef:Als je de tandwielverhouding niet veranderd zal je topsnelheid er nauwelijks op vooruit gaan met een cilinder die even veel toeren maakt. je gaat alleen harder omdat je dan een zwaardere vertanding kan nemen terwijl je er op acceleratie niets op in levert.
Dus je kan prima een redelijk laagtoerige 80CC nemen en dan een top van 90 behouden, en dan zal je ook retesnel optrekken!
nou ik ging anders vlink veel harder met een mhr 80 zonder dat hij meer toeren draaide dat mijn airsal 50. scheelde op top toch zo'n 20km/h. zou wat zijn als je met een grotere cilinder niet veel harder gaat :P
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: 2007 E2 Senda Cilinderkeus met Technigas E-nox

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

Dan lijkt het mij toch dat je alsnog meer toeren maakt. je kan niet met dezelfde aantal omwentelingen en dezelfde twv opeens harder gaan. dan moet er toch iets veranderd zijn;) maar jullie hebben opzich wel een punt. als je een 13k max uitlaat hebt en je gaat daar 90 mee en je cilinder kan niets aan die max toerental toevoegen dan ga je dus niet harder.

wat je wel gaat krijgen is dat je motor moeiteloos naar dat maximale toerental gaat waardoor je dus overtoeren krijgt. Daarom beperk ik liever op een cilinder/uitlaat dan op de twv. dit is alleen te doen als je echt wilt crossen :ugeek:

maar kan ik dus een airsal80/mhr80 nog steeds begrenzen door een ori uitlaat te vernauwen? klein propje erin laten lassen en ver uitboren?
Plaats reactie