PerOngeluk schreef:Mijn plan is eigenlijk ook om iets te hebben wat bunker snel rijd maar ook op (hoge) snelheid dus uberhaupt boven de 50kmph een wheelie kan doen!? Is de conti/enduro daar geschikt voor of moet ik dan echt al op 70cc overgaan? En wat zou ik allemaal aan MN Standaart blok moeten vervangen voor een 70cctje?
Zoals sytzevdh al aangeeft moet je dan aan een 80cc gaan denken.
Houdt in dat je een andere krukas, koppelingsplaten, cilinder uitlaat, carburateur, luchtfilter en eventueel membraam moet hebben en dit kan aardig in de kosten lopen.
Als je iets minder geld te besteden hebt en je standaard krukas of je vervangingskrukas (van een degelijk merk) heeft nog niet meer gelopen dan 10.000-15.000 kilometer kun je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld een 70cc airsal te gaan rijden. Dit kan met je gianelli uitlaat en eventueel met een 17.5 mm carburateur het enige wat vervangen moet worden zijn de koppelingsplaten.
Je kan dan je carburateur, uitlaat, membraam, luchtfilter naar eigen inzien vervangen voor iets anders waardoor je wat harder gaat of sneller optrekt.