Nieuwe uitlaat kiezen.
-
- Banden plakker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: do 25 mar 2021, 21:46
- Vervoersmiddel: Derbi Senda xtreme 2005
Nieuwe uitlaat kiezen.
Beste forumleden,
Ik heb een derbi senda top performance 50cc
Met een leovince V6 onderlangs uitlaat.
Hij rijd 96 kmu
Nou wil ik mn brommer graag nog een tijdje houden en is 96 me een beetje te hard aangezien er veel popo rijd bij ons in de buurt.
Ik wou weer switchen naar een bovenlangs echter geen idee welke.
Kan iemand mij vertellen wat het grootste verschil is tussen boven en onderlangs? Ik had vernomen dan onderlangs hogere top snelheid en bovenlangs meer torque/sneller optrekken? Klopt dat?
Ook had ik ren technigas bovenlangs uitlaat op het oog. Wat is jullie ervaring hiermee? Volgens mij is het een techigas E-nox ofz.
Ik hoor het graag!
Mvg,
Noud Zeldenrijk
Ik heb een derbi senda top performance 50cc
Met een leovince V6 onderlangs uitlaat.
Hij rijd 96 kmu
Nou wil ik mn brommer graag nog een tijdje houden en is 96 me een beetje te hard aangezien er veel popo rijd bij ons in de buurt.
Ik wou weer switchen naar een bovenlangs echter geen idee welke.
Kan iemand mij vertellen wat het grootste verschil is tussen boven en onderlangs? Ik had vernomen dan onderlangs hogere top snelheid en bovenlangs meer torque/sneller optrekken? Klopt dat?
Ook had ik ren technigas bovenlangs uitlaat op het oog. Wat is jullie ervaring hiermee? Volgens mij is het een techigas E-nox ofz.
Ik hoor het graag!
Mvg,
Noud Zeldenrijk
Pull the clutch,
drop the gear
And dissapear!
drop the gear
And dissapear!
-
- Banden plakker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: do 25 mar 2021, 21:46
- Vervoersmiddel: Derbi Senda xtreme 2005
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
Ik was namelijk een beetje op zoek die rond de 80 loopt met veel low end power, zodat je hem zegmaar snel op zn achterwiel trekt. Meer power zegmaar.
Pull the clutch,
drop the gear
And dissapear!
drop the gear
And dissapear!
-
- Derbi fan
- Berichten: 54
- Lid geworden op: do 01 okt 2020, 12:41
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Pro 2015
Tomos quadro 65cc
Kawasaki KSF 250
Puch Maxi
Ex: Suzuki RM 125
Ex: Spartamet 1991
Ex: Suzuki TSX 70cc
Ex: Kawasaki KX80
Ex: Honda MTX 80cc
Ex: Suzuki LT 160
Ex: Loncin 110cc
Ex: Eton Viper 90cc
Ex: Minibike
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
Met standaard uitlaat heb je het meeste power onderin, maar daar ga je niet snel wheelies mee trekken.
Ik heb ook een tijdje met technigas e-nox gereden, heeft weinig power onderin maar als ie eenmaal in zn powerband komt gaat ie als een speer.
Ik heb ook een tijdje met technigas e-nox gereden, heeft weinig power onderin maar als ie eenmaal in zn powerband komt gaat ie als een speer.
-
- Banden plakker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: do 25 mar 2021, 21:46
- Vervoersmiddel: Derbi Senda xtreme 2005
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
Oke wat is dan aan te raden voor veel low end power?
Pull the clutch,
drop the gear
And dissapear!
drop the gear
And dissapear!
-
- Derbi fan
- Berichten: 54
- Lid geworden op: do 01 okt 2020, 12:41
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Pro 2015
Tomos quadro 65cc
Kawasaki KSF 250
Puch Maxi
Ex: Suzuki RM 125
Ex: Spartamet 1991
Ex: Suzuki TSX 70cc
Ex: Kawasaki KX80
Ex: Honda MTX 80cc
Ex: Suzuki LT 160
Ex: Loncin 110cc
Ex: Eton Viper 90cc
Ex: Minibike
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
De meeste aftermarket uitlaten zijn hoogtoerig, wat jij niet wil dus. De leovince is wat laagtoeriger maar die heb je al. Dan blijft over standaard uitlaat. Of meer cc's als je echt meer power wil
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 3963
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Aprilia RS4
- Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
Moet een gestroomlijnd en perfect afgesteld brommertje zijn als je 96 doet met een V6, mooi man
Wat Jouke zegt, de V6 is al een laagtoerige uitlaat, de ori nog net iets laagtoeriger.
Welke vertanding heb je nu ?
Voor meer koppel kun je idd een laagtoerige 70-80 nemen, scheelt best wat, alleen gaat je top ook iets omhoog.
Wat Jouke zegt, de V6 is al een laagtoerige uitlaat, de ori nog net iets laagtoeriger.
Welke vertanding heb je nu ?
Voor meer koppel kun je idd een laagtoerige 70-80 nemen, scheelt best wat, alleen gaat je top ook iets omhoog.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
Idd, maar dat zal teller snelheid zijn. Een 50cc gietijzer ga je zonder harde clutchdump niet op Z'n achterwiel krijgen. Als je wheelies wil doen moet je 80cc gaan rijden, wil je snel wegtrekken en maar 80 raad ik je een x fight aan
-
- Banden plakker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: do 25 mar 2021, 21:46
- Vervoersmiddel: Derbi Senda xtreme 2005
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
Oke dankje,
En die 96 was niet op teller, die heb ik namelijk niet. Was op gps
En die 96 was niet op teller, die heb ik namelijk niet. Was op gps
Pull the clutch,
drop the gear
And dissapear!
drop the gear
And dissapear!
-
- Banden plakker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: do 25 mar 2021, 21:46
- Vervoersmiddel: Derbi Senda xtreme 2005
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
En kon iemand nog het verschil tussen boven en onderlangs uitlaten uitleggen?
Pull the clutch,
drop the gear
And dissapear!
drop the gear
And dissapear!
-
- Banden plakker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: do 25 mar 2021, 21:46
- Vervoersmiddel: Derbi Senda xtreme 2005
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
En wat zou bvb die technigas uitlaat doen met mijn serup, zou ik dan alsnog een top van rond de 90 hebben of zal die al wel lager liggen? En is de power band dan smoother want mijn powerband is helemaal niet smooth hij kickt zegmaar ineen keer in in zn 1 en 2, is niet heel fijn rijden als je wat langere stukken moet rijden!
Pull the clutch,
drop the gear
And dissapear!
drop the gear
And dissapear!
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 216
- Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
- Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM - Gallery: viewtopic.php?f=10&t=23984
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
Lowend power en 50cc gaan niet samen. Maar een vraagje, wat voor verschil denk je dat het gaat maken als je brommer 80 loopt tov van 96? Met wat voor uitlaat dan ook, zonder met proppen klooien zal je derbi altijd makkelijk 15 km/u harder gaan dan de onzinnige 45 en maakt het geen hol uit hoeveel harder hij dan nog gaat. Tenzij je je geneigd voelt om altijd vol gas te rijden, dan maakt het misschien wel wat uit. Op de rollerbank moeten onze vrienden in het blauw officieel toch bij de 75 stoppen. Leovince v6 is overigens al een van de minst snelle uitlaten, op origineel na uiteraard. Als je meer vermogen onderin wil ga je een 70/80cc cilindertje nodig hebben.Noud Zeldenrijk schreef:Ik was namelijk een beetje op zoek die rond de 80 loopt met veel low end power, zodat je hem zegmaar snel op zn achterwiel trekt. Meer power zegmaar.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
Je kan ook je powerband zelf smoother maken, niet volgas, maar beetje gas terugnemen in de powerband
-
- Banden plakker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr 10 jul 2020, 11:53
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM 50 X-Treme
Re: Nieuwe uitlaat kiezen.
Goedemiddag Noud,
Ik reed eerst op een 50cc ori met technigas uitlaat met 13-62 vertanding (62 zat er nog origineel op), je zal in lage toeren langzaam vooruit komen tot de powerband dan kan je hem 1-2-3 meteen door vlammen. Ik heb 99 top gehaald met windje mee natuurlijk . Als je zat te denken aan meer trekkracht en powerwheelies zou ik gaan voor 70cc. Top van 97 km/u en mega veel power. Als je er een video van wilt zien kan je me dm'en op insta! @pieterchristiaanw
Ik reed eerst op een 50cc ori met technigas uitlaat met 13-62 vertanding (62 zat er nog origineel op), je zal in lage toeren langzaam vooruit komen tot de powerband dan kan je hem 1-2-3 meteen door vlammen. Ik heb 99 top gehaald met windje mee natuurlijk . Als je zat te denken aan meer trekkracht en powerwheelies zou ik gaan voor 70cc. Top van 97 km/u en mega veel power. Als je er een video van wilt zien kan je me dm'en op insta! @pieterchristiaanw