Derbi drd evo opvoeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
RtenBroek
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 okt 2021, 11:10
Vervoersmiddel: Derbi drd evo limited edition 2009

Derbi drd evo opvoeren

Ongelezen bericht door RtenBroek »

Hallo,

Ik heb een derbi evo uit 2009 en die wil ik graag een beetje harder laten lopen. (Loopt nu 70 teller zonder prop)

Ik heb nu voor zover ik weet een standaard blok en standaard uitlaat. Ik heb vorige week een xfight gekocht en die wilde ik erop zetten, toen kwam ik erachter dat deze uitlaat net van de cilinder af kan, de bouten die de cilinder ingaan zijn vastgelast. Ik was boos natuurlijk want ik heb nu een nieuwe xfight liggen zonder prop en nog niks harder of iets mooier geluid.

Ik zit nu eigenlijk een beetje te kijken naar een andere cilinder maar wat is dan het beste, ik wil rond de 80 90 gaan. Wat is dan de beste setup, en kan ik deze xfight daarvoor gebruiken?

Rik
Purr0168
Schakelrijder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 21:45
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2020
Locatie: Klundert

Re: Derbi drd evo opvoeren

Ongelezen bericht door Purr0168 »

Kijk even rond op het forum zijn al echt veel forums over. Zijn veel aspecten die erbij komen kijken. Maar 1 ding wat ik je nu al kan vertellen is gezien de leeftijd van je brommer zal je hoogstwaarschijnlijk ook je orginele krukas moeten vervangen op het moment dat je een krachtigere cilinder gaat monteren.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Derbi drd evo opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Met een x fight moet je de 85 kunnen halen als alles goed is afgesteld.
Misschien een iets snellere cilinder dan de ori, een Dopler Vortex bijv.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi drd evo opvoeren

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Als je lekker 80/90 wilt rijden zou ik gewoon lekker die x-fight houden, dan ben je al klaar. Niks geen gezeur, dan is alles goed, even opnieuw afstellen en klaar. Die boutjes die vastgelast zijn kan je gewoon loshalen tot h?
RtenBroek
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 okt 2021, 11:10
Vervoersmiddel: Derbi drd evo limited edition 2009

Re: Derbi drd evo opvoeren

Ongelezen bericht door RtenBroek »

Ik heb vannavond die boutjes losgekregen na wat gedoe met een boor enz, bleek die xfight een rechtsom te zijn. Ik heb een linkse nodig. Beetje dom van zezelf, zomaar wat gekocht. Ik kan niet die rechtse erop zetten door het luchtfilter aan te passen ofwel
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi drd evo opvoeren

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Als de voorbocht past, kan je evt met eens schuim filter rijden
Plaats reactie