Zware koppeling makkelijker maken?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Cpi_sm_2004
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 02 jun 2022, 22:31
Vervoersmiddel: Cpi sm 50 (70cc AM6) 2004

Zware koppeling makkelijker maken?

Ongelezen bericht door Cpi_sm_2004 »

Mijn koppeling gaat al vanaf het begin erg zwaar en ik wil dit nu toch maar eens veranderen aangezien de brommer toch helemaal uit mekaar ligt. Ik heb niet meer de standaart AM6 koppelingsplaten maar 1 of andere "aftermarket" platen dus dat zou wel goed zijn. De koppelingskabel is in perfecte staat en is goed ingevet. Hoe kan ik de koppeling makkelijker maken? Ik krijg elke x tijdens het rijden kramp in mijn hand.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Zware koppeling makkelijker maken?

Ongelezen bericht door 42 »

Krachttraining gaan doen :thumbup: :lol:
Jammer dat je niet weet welke platen er nu in zitten, misschien heeft die aftermarket wel hele sterke veren, een iets minder sterke veer zou dan oplossing bieden.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Zware koppeling makkelijker maken?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Cpi_sm_2004 schreef: di 31 jan 2023, 16:27 Mijn koppeling gaat al vanaf het begin erg zwaar en ik wil dit nu toch maar eens veranderen aangezien de brommer toch helemaal uit mekaar ligt. Ik heb niet meer de standaart AM6 koppelingsplaten maar 1 of andere "aftermarket" platen dus dat zou wel goed zijn. De koppelingskabel is in perfecte staat en is goed ingevet. Hoe kan ik de koppeling makkelijker maken? Ik krijg elke x tijdens het rijden kramp in mijn hand.

Alvast bedankt!
Beetje trainen kan nooit kwaad :box:
Maar waarschijnlijk zitten er hele zware veren in, ik heb ook wel eens van een easy pull clutch of stunt koppelingshendel gehoord die de koppeling ook een stuk lichter zou moeten maken, maar heb hier zelf geen ervaring mee.
Plaats reactie