Beta rr50

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

42 schreef: do 11 mei 2023, 23:26 Geen idee, verschilt per brommerboer denk ik, maar andere uitlaat zien ze idd gelijk.
En als er dan later een mankement is gaan ze daar vast over zeuren ja.
Ah oke. Maar het is natuurlijk wel zo dat als ze onthouden hoe hard ze hem hebben ontgrensd. Als hij dan in een keer 50 gaat dan gaan ze wel ff kijken, maar ik verwacht dat niet als er geen gekke geluiden etc zijn. Want rijden ze er een rondje op na een beurt?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Ik denk na een beurt niet, niet echt reden toe..maar ook dat zal per brommerboer verschillen, ik weet uiteraard niet hoe elke brommerboer precies werkt.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

42 schreef: vr 12 mei 2023, 08:17 Ik denk na een beurt niet, niet echt reden toe..maar ook dat zal per brommerboer verschillen, ik weet uiteraard niet hoe elke brommerboer precies werkt.
Wordt je brommer eigenlijk in beslag genomen als hij rond de 75 loopt?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Nee, alleen wok en bekeuring.
Wel bij een derde keer een wok dacht ik.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

42 schreef: zo 14 mei 2023, 22:57 Nee, alleen wok en bekeuring.
Wel bij een derde keer een wok dacht ik.
Oke top, en weet je ook hoe het zit met dempers. Kan een demper op meerdere soorten uitlaten. Of kan een demper alleen bij hetzelfde merk uitlaat? Ik zie bij veel sites namelijk niet echt afmetingen bij die dingen staan.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

Kan je een langere tijd rond de 75-80 rijden terwijl hij onbegrensd rond de 90-95 zou kunnen maar alsnog begrensd is op 75-80? Of is dat slecht voor de brommer?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Als je met een prop begrensd en carb afsteld dan kan t niet veel kwaad.
Maar waarom zou je dat doen ?
Je kunt ook een laagtoerige uitlaat nemen dan heb je meer koppel.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

42 schreef: za 03 jun 2023, 01:10 Als je met een prop begrensd en carb afsteld dan kan t niet veel kwaad.
Maar waarom zou je dat doen ?
Je kunt ook een laagtoerige uitlaat nemen dan heb je meer koppel.
Ja ik vroeg het mij meer gewoon af. Hoe stel je een carb uberhaupt af? En is het het waard om een andere demper op je brommer te zetten of veranderd dat niet veel?
Mortens
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Mortens »

Een demper is puur voor het geluid qua prestaties gezien maakt dat als het goed is niets uit. Carb afstellen: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=2048
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

Mortens schreef: za 03 jun 2023, 12:22 Een demper is puur voor het geluid qua prestaties gezien maakt dat als het goed is niets uit. Carb afstellen: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=2048
Ik dacht dat een voorbocht het belangrijkst voor het geluid was?
Mortens
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 23:28
Vervoersmiddel: APRILIA SX50 2007

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Mortens »

Voorbocht is inderdaad ook wel belangrijk geloof ik waarschijnlijk het belangrijkste, maar betere prestaties op je brommer krijg je niet door een andere demper maar door een andere voorbocht.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Het expansie gedeelte vooral, die bepaalt snelheid en geluid voor het grootste deel, de demper dempt het geluid eigenlijk alleen maar.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

42 schreef: za 03 jun 2023, 18:00 Het expansie gedeelte vooral, die bepaalt snelheid en geluid voor het grootste deel, de demper dempt het geluid eigenlijk alleen maar.
Ah oke. Ik heb namelijk alleen een andere voorbocht. Kan iemand mij ook uitleggen hoe het zit met LED verlichting.
De zaak waar ik mijn beta heb gehaald vertelde mij dat dat niet kon omdat de brommer geen accu heeft en daardoor niet genoeg vermogen. Maar ik zie toch soms videos voorbij komen van betas met een angels eye lamp en als ik dat ding wil bestellen staat er ook gewoon bij dat hij voor de beta is als je de juiste adapter hebt.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Das elektra en daar weet ik niet veel van, Kata of GPR50 weten dat misschien.
Maar dat het niet kan omdat je geen accu hebt lijkt me vreemd, koplamp zit niet op accu, gaat pas aan als je motor draait dus ik zou zo niet weten wat de accu daar mee te maken heeft.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

42 schreef: za 03 jun 2023, 19:28 Das elektra en daar weet ik niet veel van, Kata of GPR50 weten dat misschien.
Maar dat het niet kan omdat je geen accu hebt lijkt me vreemd, koplamp zit niet op accu, gaat pas aan als je motor draait dus ik zou zo niet weten wat de accu daar mee te maken heeft.
Ja ik weet ook niet precies hoe dat zit. Ze zeiden dat de brommer daardoor niet genoeg vermogen had en dat ze al eerder een led hebben geprobeerd maar die werd gefrituurd.
Maarja het kan ook zijn dat dat een hele andere lamp was dan dat ik bedoelde.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Kan me indenken dat als je een led direct aansluit op de draden vd koplamp hij idd doorbrand, led gebruikt veel minder stroom maar daar is die adapter voor lijkt me.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ghost schreef: za 03 jun 2023, 18:50
42 schreef: za 03 jun 2023, 18:00 Het expansie gedeelte vooral, die bepaalt snelheid en geluid voor het grootste deel, de demper dempt het geluid eigenlijk alleen maar.
Ah oke. Ik heb namelijk alleen een andere voorbocht. Kan iemand mij ook uitleggen hoe het zit met LED verlichting.
De zaak waar ik mijn beta heb gehaald vertelde mij dat dat niet kon omdat de brommer geen accu heeft en daardoor niet genoeg vermogen. Maar ik zie toch soms videos voorbij komen van betas met een angels eye lamp en als ik dat ding wil bestellen staat er ook gewoon bij dat hij voor de beta is als je de juiste adapter hebt.
Dat je geen LED kan plaatsen ivm te weinig vermogen lijkt me een bizarre uitleg. Een LED neemt namelijk sowieso al minder (elektrisch) vermogen op tov een gewone lamp met vergelijkbare lichtopbrengst. Maar je moet er idd wel de juiste schakeling opzetten. Als je brommer geen accu heeft is er veel kans dat je geen gelijkstroom maar wisselstroom zal hebben om eea aan te sturen.
Sommige LED verlichting is daar al op voorzien en heeft de nodige elektronische componenten aanwezig om ervoor te zorgen dat je LED de juiste spanning/stroom aangeleverd krijgt om probleemloos te werken.

Is dat niet zo en heb je LED verlichting die 12V gelijkstoom vraagt (van een accu of zo) zal je dat zelf moeten voorzien. Als je de juiste info van je LED verlichting krijgt van de verkoper kan je aan de slag.
Je kan zelf eea uit rekenen maar beste is gewoon ff langs de elektronicaboer te gaan en je 'probleem' voorleggen. De meesten zullen bereid zijn om je verder te helpen en de nodige elektronica verkopen.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

Kata 2.0 schreef: zo 04 jun 2023, 18:34
Ghost schreef: za 03 jun 2023, 18:50
42 schreef: za 03 jun 2023, 18:00 Het expansie gedeelte vooral, die bepaalt snelheid en geluid voor het grootste deel, de demper dempt het geluid eigenlijk alleen maar.
Ah oke. Ik heb namelijk alleen een andere voorbocht. Kan iemand mij ook uitleggen hoe het zit met LED verlichting.
De zaak waar ik mijn beta heb gehaald vertelde mij dat dat niet kon omdat de brommer geen accu heeft en daardoor niet genoeg vermogen. Maar ik zie toch soms videos voorbij komen van betas met een angels eye lamp en als ik dat ding wil bestellen staat er ook gewoon bij dat hij voor de beta is als je de juiste adapter hebt.
Dat je geen LED kan plaatsen ivm te weinig vermogen lijkt me een bizarre uitleg. Een LED neemt namelijk sowieso al minder (elektrisch) vermogen op tov een gewone lamp met vergelijkbare lichtopbrengst. Maar je moet er idd wel de juiste schakeling opzetten. Als je brommer geen accu heeft is er veel kans dat je geen gelijkstroom maar wisselstroom zal hebben om eea aan te sturen.
Sommige LED verlichting is daar al op voorzien en heeft de nodige elektronische componenten aanwezig om ervoor te zorgen dat je LED de juiste spanning/stroom aangeleverd krijgt om probleemloos te werken.

Is dat niet zo en heb je LED verlichting die 12V gelijkstoom vraagt (van een accu of zo) zal je dat zelf moeten voorzien. Als je de juiste info van je LED verlichting krijgt van de verkoper kan je aan de slag.
Je kan zelf eea uit rekenen maar beste is gewoon ff langs de elektronicaboer te gaan en je 'probleem' voorleggen. De meesten zullen bereid zijn om je verder te helpen en de nodige elektronica verkopen.
Ah oke. Dus het kan zijn dat de zaak waar ik hem gekocht heeft eerder de lamp heeft gefrituurd doordat ze niet de goede aansluiting hebben gebruikt ofzo?
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

Weet ook iemand wat eigenlijk de allerbeste cilinder is? Ik dacht zelf aan een 86cc tpr maar vroeg mij nog af of er nog hogere cc cilinders zijn of dat ik een beetje rond de 80cc moet blijven hangen ivm met onderdelen, slijtage en prijs.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Allerbeste is moeilijk te zeggen, ligt aan je hele setup. Stage 6 77 is ook erg goed is met de juiste setup rond de 20pk uit te halen. 86 tpr is ook een erg goede cilinder. Polini/malossi loopt ook als een kanon. Maar alles boven de 80 (of erg hoogtoerig) zal slijtageslag wel erg toenemen. De "beste" cilinders zijn denk ik wel 2fast, maar daar betaal je ook wel voor
Plaats reactie