Beta RR 50 opvoeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Merlijn O
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 jun 2024, 16:27
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Enduro Factory

Beta RR 50 opvoeren

Ongelezen bericht door Merlijn O »

Hallo ik wil graag mijn beta RR 50 enduro opvoeren. Ik wil wel de standaard cilinder behouden.
Mijn setup nu is helemaal standaard, dus.
-50cc ori cilinder
-ori uitlaat zonder prop
-14/62 twvh
-16mm carb
-ik weet niet zeker of de prop in het luchtfilter er ook uit is, kan ik nog checken
Hij loopt nu max 74 op de teller, dat is ong 68kmpu en dan ben ik echt aan het toerenbeuken. Wat kan ik allemaal doen om hem nog iets harder te laten lopen, of iets comfortabeler op deze snelheid te laten lopen. zoals andere carb, uitlaat, luchtfilter (ook al maakt dit vgm niet veel uit qua snelheid), of nog een iets groter voortandwiel. Graag hoor ik het van jullie.

Merlijn.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3837
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta RR 50 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Andere uitlaat en groter voortandwiel.
Afhankelijk van hoe snel je wilt of juist meer voor koppel wilt gaan.
Leovince X fight is een fijne uitlaat, ga je 10 a 15 km/h harder mee en je hebt nog steeds leuk koppel.
Nog snellere uitlaat kan ook maar dan heb je onderin minder koppel.
Merlijn O
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 jun 2024, 16:27
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Enduro Factory

Re: Beta RR 50 opvoeren

Ongelezen bericht door Merlijn O »

Hoi, bedankt voor uw reactie. ik ga binnenkort op vakantie met de brommer, dus ik wilde hem net iets harder laten lopen zodat ik comfortabel 60/65 kan rijden. Zou dan meer koppel of meer top beter zijn? En wat zou anders een goeie snellere uitlaat zijn?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3837
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta RR 50 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Met de x fight kun je 80-85 halen zelfs en dus voor die snelheid moet je zeker geen hoogtoerige uitlaat nemen maar een laagtoerige zoals de x fight.
Die geeft veel koppel, de powerband begint al heel vroeg en dat rijdt gewoon veel lekkerder vind ik, anders moet je constant toeren beuken.
Voor dagelijks verkeer en zeker ook vakantie is veel koppel het fijnst rijden.
Ik zou wel een tandje groter gaan van voor anders ga je te veel toeren maken op top.

Maar eigenlijk is een andere uitlaat niet echt nodig als je niet harder wilt dan 70, je zou bijv eerst dat grotere tandwiel kunnen proberen dan maak je wat minder toeren.

Heb je de carb trouwens al opnieuw afgesteld toen de begrenzers eraf gingen of was dat al gedaan ?
Merlijn O
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 jun 2024, 16:27
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Enduro Factory

Re: Beta RR 50 opvoeren

Ongelezen bericht door Merlijn O »

de carb was door de vorige eigenaar afgesteld bij een garage. ik zal beginnen met het grotere voortandwiel. Uit nieuwsgierigheid, hoe snel zou de brommer lopen met bijvoorbeeld een Voca of een Stage 6 uitlaat. ik heb op mijn derbi ook met een leovince gereden en dat liep inderdaad goed, ik denk dat ik deze zal halen. bedankt
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3837
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta RR 50 opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Dan ga je richting rond de 100, 100+ als alles goed afgesteld staat.
Plaats reactie