Hallo allemaal,
Ik heb de laatste tijd een paar vastlopers gehad met mijn Beta RR 50 (AM6), en ik ben daarom op zoek naar een nieuwe snelle 50cc cilinder. Ik wil iets dat goed presteert, betrouwbaar is, en past bij mijn originele krukas (die inmiddels zo’n 10.000 km heeft gelopen).
De belangrijkste reden dat ik wil overstappen, is dat mijn huidige cilinder oververhitte en daardoor vastliep. Daarom wil ik een aluminium cilinder, want die voert de warmte veel beter af dan gietijzer. Ook vind ik het belangrijk dat de zuiger 2 ringen heeft, zodat hij langer meegaat en ik niet om de haverklap alles hoef te vervangen.
Daarnaast wil ik graag een cilinderkop met aansluitingen voor koelvloeistof richting de carburateur, zodat ik de carb-verwarming aangesloten kan houden. De Stage6 MK2 valt dus al af, omdat die dat niet heeft.
Mijn huidige setup:
Volledig ontgrensd
50/70 Voca-uitlaat
16 mm carburateur (wil ik gebruiken als bottlenek zodat mn krukas het minder zwaar heeft)
Originele ontsteking
Originele krukas (10.000 km)
Wat ik zoek:
Aluminium cilinder
2-rings zuiger
Koelvloeistofaansluitingen op de kop
Veel vermogen, maar nog wel geschikt voor dagelijks rijden
Prijs onder de €280
Plug en play op het AM6-blok, dus zonder freeswerk of krukaswissel
Op dit moment twijfel ik vooral tussen de Doppler Vortex 50cc en de Italkit 50cc (Ø40,3 mm). Beide lijken me interessant, maar ik hoor verschillende verhalen over de prestaties en betrouwbaarheid. Een Airsal-cilinder lijkt me ook geen slechte optie, zolang die aan mijn eisen voldoet.
kunnen jullie mij tips geven over wat een goede cilinder is en of mijn krukas zon italkit of doppler vortex aan kan?
snelle 50cc cilinder
-
badflippertje
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: snelle 50cc cilinder
Elke 50 cc kan op je krukas.
Een warmloper krijg je meestal door verkeerde carb afstelling, niet omdat een cilinder van gietijzer of alu is.
Ik heb altijd met gietijzer gereden en nooit een warmloper gehad, ook niet met een 75cc.
Een carb als bottleneck gebruiken raad ik je sterk af en is niet nodig, je krukas kan het prima aan.
Een warmloper krijg je meestal door verkeerde carb afstelling, niet omdat een cilinder van gietijzer of alu is.
Ik heb altijd met gietijzer gereden en nooit een warmloper gehad, ook niet met een 75cc.
Een carb als bottleneck gebruiken raad ik je sterk af en is niet nodig, je krukas kan het prima aan.