hallo,
ik heb een derbi drd racing.
ik ben van plan om 95cc stage 6 te doen met de volgende onderdelen/ tuning delen
*95cc tuning kit stage6
*metrakit carters
*mvt dd
*30mm carb inlaat stage6
* 80/90 bovenlangs stage6
*bidalot koppelings korf en plaaten/ standaard korf met 6 plaats stage6
*bidalot versnellings bak
*vertanding is: 15/53
is dit een goede samenstelling of moet ik wat aanpassen? en hoeveel pk's kan ik eruit halen?
geld speeld geen rol ik heb al wat ervaring en heb al een poos 88cc gereden
derbi blok
Re: derbi blok
Wat is je doel met de setup te gaan doen? Enkel het hoogste piekvermogen halen? Of ga je ermee crossen & heb je een brede powerband met koppel nodig? De 70cc's met 28mm behaalden al 20Pk+, ik vind 30mm op een 94cc nog klein. Membraan zal een grote rol spelen in de uiteindelijke afstelling.
Uitlaat zal bij tweetakt een berg schelen, dus zonder budget gaan testen met verscheidene welke op de bank het beste resultaat geeft.
Blok moet opgebouwd worden naar specificaties, RON95 of RON100 kunnen al andere compressieverhoudingen aan kunnen en de squish en voorontsteking moeten daarop aangepast worden bij max piekvermogen als doelstelling.
Maar genoemde setup op zich zal ongetwijfeld hard lopen en goed draaien, zo is het ook weer niet. Alleen als geld geen rol speelt; ga dan voor de cilinder + krukas en carters als basis met de versnellingsbak enz. En ga op de testbank je inlaat / uitlaat / ontsteking beheren. Een zwaarder vliegwiel kan juist de powerband soepeler laten verlopen ipv dat het als een doodsorkaan inkomt. Het is een kwestie van testen wil je er echt het maximale uithalen wat erin zit!
Uitlaat zal bij tweetakt een berg schelen, dus zonder budget gaan testen met verscheidene welke op de bank het beste resultaat geeft.
Blok moet opgebouwd worden naar specificaties, RON95 of RON100 kunnen al andere compressieverhoudingen aan kunnen en de squish en voorontsteking moeten daarop aangepast worden bij max piekvermogen als doelstelling.
Maar genoemde setup op zich zal ongetwijfeld hard lopen en goed draaien, zo is het ook weer niet. Alleen als geld geen rol speelt; ga dan voor de cilinder + krukas en carters als basis met de versnellingsbak enz. En ga op de testbank je inlaat / uitlaat / ontsteking beheren. Een zwaarder vliegwiel kan juist de powerband soepeler laten verlopen ipv dat het als een doodsorkaan inkomt. Het is een kwestie van testen wil je er echt het maximale uithalen wat erin zit!