Inlaat geluid

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
PhotexNL
Derbi fan
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 06 okt 2024, 13:01
Vervoersmiddel: Derbi drd 03 R Limited

Inlaat geluid

Ongelezen bericht door PhotexNL »

Hey allemaal,

Zijn er mensen die last hebben van enorm veel motor geluid uit de originele luchtfilter? Er komt meer kabaal uit de filter dan uit de uitlaat demper. Er zit uiteraard gewoon filter element in. Wel rij ik zonder dat rubberen tuitje op de bovenkant van de filter, die leek me echt te nauw voor mijn 70 met 21mm. Ik heb het wel even getest met tuitje maar dit maakte wat betreft geluid niet veel uit. Luchtfilter slang heb ik voor de zekerheid al even vernieuwd aangezien de oude wat uitgehard was. Er zijn geen lekkages, het geluid komt echt uit het inlaat gat van de luchtfilter.

Ik weet eigenlijk zeker dat de oorzaak niet het filter zelf is. Ik heb er als test een Minarelli scooter filter op geknutseld (en afgesteld), die zijn lekker stil. Maar zelfs daaruit komt een berg herrie.

Iemand een idee?
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 791
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Inlaat geluid

Ongelezen bericht door Erwin P »

Is je luchtfilter element (het schuim dus) goed schoon en niet uit elkaar aan het vallen?
Die vernieuwen kan sowieso geen kwaad, wordt vaak veel te laat gedaan.
Plaats reactie