kan gewoon, flens enzo is het zelfde, misschien dat je frame ophanging net klein beetje anders uit komt, demper is geen probleem die hangt toch in een beugelDennis... schreef:oud en nieuwe type blok is de ophanging wel anders van de uitlaat, dus je zou een beugeltje of iets moeten produceren.
Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
-
- Pro tuner
- Berichten: 3272
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
- Vervoersmiddel: Peugeot 107
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1570
- Locatie: Meppel.
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
derbi-yzf schreef:kan gewoon, flens enzo is het zelfde, misschien dat je frame ophanging net klein beetje anders uit komt, demper is geen probleem die hangt toch in een beugelDennis... schreef:oud en nieuwe type blok is de ophanging wel anders van de uitlaat, dus je zou een beugeltje of iets moeten produceren.
bedankt;)
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
leovince heeft een 4 bouts aansluiting tailpipe,dewieker schreef:welke demper past op een leovince v6 uitlaat van derbi extreme?
wil er 1 die mooi klinkt en niet zo blikkerig dus carbon demper ofzo
van welke uitlaten passen de dempers hier zo op?
hier zijn vrijwel geen dempers voor te vinden,
misschien als je goed zoekt van een crossmotor of iets dergelijks,
het beste neem je een andere tailpipe met 3 bouts, want de meeste dempers worden geleverd met een 3 bouts aansluiting
- Uitlaatopknapservice
- Groot aanbod 2e hands uitlaten
- Groot aanbod nieuwe uitlaten
- Groot aanbod 2e hands uitlaten
- Groot aanbod nieuwe uitlaten
-
- Pro tuner
- Berichten: 632
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
- Locatie: Weelde, Bels
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Mijn brommer met twv 14-53 en SCR Corse Chrome heb ik overlaatst laten afstellen bij de lokale brommerboer hier, aangezien het mij niet zo goed lukte.
Ik wou/wil vtw 14 behouden aangezien met vtw 13 de kans op een vastnaaier groter wordt, en ik daar eigenlijk niet op sta te wachten.
Dus ik ging een paar weken terug de brommer terug ophalen, en hij zei dat hij niet optimaal is afgesteld aangezien hij eigenlijk vtw 13 nodig heeft. Maargoed, ik wou het niet dus had hij het zo afgesteld.
Nu begint mijn powerband echt veel te laat en is mijn topsnelheid gewoonweg triestig.
Als ik optrek duurt het een 4-tal seconde voordat hij echt doortrekt en mijn topsnelheid is rechtzittend 89 en liggend 92.
En als ik bv. halfgas rij, stottert hij als een gek.
Heeft de brommerboer hem nu niet goed afgesteld of kan je echt niets doen met vtw 14 met een SCR Corse Chrome?
Ik wou/wil vtw 14 behouden aangezien met vtw 13 de kans op een vastnaaier groter wordt, en ik daar eigenlijk niet op sta te wachten.
Dus ik ging een paar weken terug de brommer terug ophalen, en hij zei dat hij niet optimaal is afgesteld aangezien hij eigenlijk vtw 13 nodig heeft. Maargoed, ik wou het niet dus had hij het zo afgesteld.
Nu begint mijn powerband echt veel te laat en is mijn topsnelheid gewoonweg triestig.
Als ik optrek duurt het een 4-tal seconde voordat hij echt doortrekt en mijn topsnelheid is rechtzittend 89 en liggend 92.
En als ik bv. halfgas rij, stottert hij als een gek.
Heeft de brommerboer hem nu niet goed afgesteld of kan je echt niets doen met vtw 14 met een SCR Corse Chrome?
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- jeroen3nl
- Banden plakker
- Berichten: 13
- Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 23:10
- Vervoersmiddel: >Derbi Senda R 2004, opties: dan loopt ie wal dan loopt ie niet :(
- Locatie: Beltrum (Gelderland)
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
grotere sproeier erin (of minder lucht) had hetzelfde probleem met een conti bovenlangs wou eerst helemaal niet (ontgrensd blok en de prop er al uit) toen maar voor de lol sproeier 90 erin (zat 78in volgensmij) ding liep als de brandweer, dus gewoon ff met de luchtstelschroef proberen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 632
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
- Locatie: Weelde, Bels
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Hmm, zal eens proberen... Brommer staat momenteel niet thuis dus laat wat weten.
Die sproeiertjes zijn wel rete duur, dacht dat ze iets van 50 cent per stuk koste of zo.
Die sproeiertjes zijn wel rete duur, dacht dat ze iets van 50 cent per stuk koste of zo.
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- Xtreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 644
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 22:24
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme sm 2006
- Locatie: Lexmond
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
kheb ong zelfde als jij gehad
heb gwoon kleiner vtw genomen en liep weer perfect
wie heeft verzonnen dat de kans op een naaier met vtw 13 of kleiner veel groter is?!
reinste bullshit
heb gwoon kleiner vtw genomen en liep weer perfect
wie heeft verzonnen dat de kans op een naaier met vtw 13 of kleiner veel groter is?!
reinste bullshit
-
- Pro tuner
- Berichten: 632
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
- Locatie: Weelde, Bels
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
logisch aangezien je blok veel meer toeren gaat lopen?
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Als ik optrek duurt het een 4-tal seconde voordat hij echt doortrekt
nou,
is toch normaal?
dat je brommert eerst minder trekt..
en het kan dat je met een 13tandwiel rapper vast slaagd omdat hij overtoeren kan maken
maar toch nognooit geweten met een 13tandwiel dus de kans is ZEEER rieel
nou,
is toch normaal?
dat je brommert eerst minder trekt..
en het kan dat je met een 13tandwiel rapper vast slaagd omdat hij overtoeren kan maken
maar toch nognooit geweten met een 13tandwiel dus de kans is ZEEER rieel
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 632
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:10
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
- Locatie: Weelde, Bels
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Dit was bij mijn leovince niet hoor, zodra ik gas gaf en de koppeling volledig los had, trok hij direct door.
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
meschien ligt je powerband van die andere uitlaat op andere toeren..
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 15:59
- Vervoersmiddel: Derbi senda sm (2x)
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
het is echt zeer gebruikelijk dat het even duurt voor je in je powerband komt en flink gaat optrekken...
het tandwiel maakt dus echt geen reet uit...
je cilinder bepaalt hoeveel toeren je maakt, niet je tandwiel.
het tandwiel maakt dus echt geen reet uit...
je cilinder bepaalt hoeveel toeren je maakt, niet je tandwiel.
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
Hallo,
Ik heb een oud model originele uitlaat (demontabele beginbocht) en ik vroeg me af of in deze pijpen ook een binnenbocht en katalysator zit? zo ja, wat het verschil zou zijn als ik deze open zou slijpen, bocht en kat meuk eruit zou halen en weer dicht zou lassen?
mvg
Ik heb een oud model originele uitlaat (demontabele beginbocht) en ik vroeg me af of in deze pijpen ook een binnenbocht en katalysator zit? zo ja, wat het verschil zou zijn als ik deze open zou slijpen, bocht en kat meuk eruit zou halen en weer dicht zou lassen?
mvg
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
ach ik ga er volgende week achter komen, even mn uitlaat uit elkaar beunen en bekijken
miss zelf even nieuwe tailpipe en dempert maken ^_^
miss zelf even nieuwe tailpipe en dempert maken ^_^
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
ik heb de volgende vraag ivm project
mijn serup wordt :
OT blok
80cc polini alu
conti crx kruk
conti crx kopp platen
ori ontsteking ......
welke carbu zou goed zijn ? max 90-100 euro
is de PHBG21 een goede carbu voor grotere setups ?
en welke sproeier zou er ONGEVEER in moeten ?
mijn serup wordt :
OT blok
80cc polini alu
conti crx kruk
conti crx kopp platen
ori ontsteking ......
welke carbu zou goed zijn ? max 90-100 euro
is de PHBG21 een goede carbu voor grotere setups ?
en welke sproeier zou er ONGEVEER in moeten ?
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 45
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 23:40
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R
- Locatie: Zwolle
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
21 is wel nette carb, weet alleen niet je uitlaat keuze.
Sproeier 110-120?
Sproeier 110-120?
- KREGO
- Pro tuner
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
- Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=155
- Locatie: belgië
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
adriaanvanthof schreef:het is echt zeer gebruikelijk dat het even duurt voor je in je powerband komt en flink gaat optrekken...
het tandwiel maakt dus echt geen reet uit...
je cilinder bepaalt hoeveel toeren je maakt, niet je tandwiel.
tandwielen doen je wel sneller of trager naar je toeren komen
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- drd racing
- Beginnende tuner
- Berichten: 234
- Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
- Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
- Locatie: Hasselt België
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
dit ben ik totaal vergetenBertus schreef:21 is wel nette carb, weet alleen niet je uitlaat keuze.
Sproeier 110-120?
polini for race 80 uitlaat
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
ik vroeg me af, wanneer welke lagers te gebruiken voor je krukas?
wanneer pak je c3, c4 of zelfs c6 ? heeft iets met de speling te maken op hoge toeren ofzo?
wanneer pak je c3, c4 of zelfs c6 ? heeft iets met de speling te maken op hoge toeren ofzo?
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- wippo
- Tuner
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Locatie: Waardenburg
Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic
C3 pak je als je er mee over straat rijdt. C4 als je sprint (kunnen meer hebben maar moeten ook goed opgewarmd worden). C6 heb ik nog nooit van gehoord dat die bij Derbi's gebruikt worden.
Het verschil zit in hoe strak de lagers in elkaar zitten. C4 is bijvoorbeeld losser dan C3. En werkt dus beter bij hoge temperaturen. C3 zal bij hogere temperaturen sneller uit elkaar klappen doordat de lager dan te veel krachten op zichzelf krijgt.
Het verschil zit in hoe strak de lagers in elkaar zitten. C4 is bijvoorbeeld losser dan C3. En werkt dus beter bij hoge temperaturen. C3 zal bij hogere temperaturen sneller uit elkaar klappen doordat de lager dan te veel krachten op zichzelf krijgt.
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.