70cc dagelijks gebruik

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door nielstheto »

Pieke schreef:Airsal is te hoogtoerig voor een thrower
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Heavy Fuel
Tuner
Berichten: 463
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
Vervoersmiddel: Derbi

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

En er moet denk ik ook een nieuw krukasje in?
Je wilt er redelijk veel mee rijden...
Hoeveel km heeft je ori huidige krukas gehad?
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door DaanS »

Met DMP kun je mooi je ori krukas houden.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Heavy Fuel
Tuner
Berichten: 463
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
Vervoersmiddel: Derbi

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

Hangt van de krukas en zijn verleden af.
bartvdl
Tuner
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 17:33
Locatie: Oudenaarde (België)

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door bartvdl »

Heavy Fuel schreef:En er moet denk ik ook een nieuw krukasje in?
Je wilt er redelijk veel mee rijden...
Hoeveel km heeft je ori huidige krukas gehad?
liefst hou ik mijn ori krukas, heeft nu 8800km en daarvan 300km met mk thrower en de rest van de km's origineel begrensd
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door DaanS »

DMP is een erg laagtoerige cilinder.
Deze draait minder toeren als je originele cilinder.
Dus, je krukas hoeft minder te leveren.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Gebruikersavatar
aidsaap
Beginnende tuner
Berichten: 272
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Locatie: Zandvoort

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door aidsaap »

Ik heb al 92 op de teller gereden met 13-52 terwijl ik eerst maximaal 85 haalde. Ik doe een beetje rustig aan ivm me std krukas dus ik trok niet ver door, zal denk ik maximaal 95 halen. Met je thrower zal het een stuk hoger liggen.
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 771
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Erwin P »

de std krukas is dus gene slappe as wat iedereen denkt!

echter is deze krukas niet gebouwt voor de grote wisselende krachten van een zwaar vliegwiel bij hoog toerental.
ik durf zelfs te beweren dat de standaar krukkassen op de drijfstang degelijker zijn dan de opvoerassen.

de 70/80 cc is het probleem niet. als jij maar onder de 11000/12000 toeren blijft komt het goed.

en mocht je daar boven willen... niet accuut het gas dicht gooien dan heb je kans dat t vliegwiel samen met ene stuk krukas voor zichzelf begint.

hoeveel gevallen ik hiervan niet op de werkbank heb gehad.
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door kristof »

ik heb mn brommer nu ongv 2jaar en heb altijd boven de 12k toeren gereden met ori krukas, leeft nog altijd en heeft niets speling,
als je met ori ontsteking blijft rijden kun je zonder problemen een dmp/airsal 70 steken
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
bartvdl
Tuner
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 17:33
Locatie: Oudenaarde (België)

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door bartvdl »

dus ik denk dat het een van deze twee zal worden:
airsal 70
barikit 74 gietijzer

waarschijnlijk wel de laatste, weet het nog niet zeker, hoor er niet veel verhalen over..
Heavy Fuel
Tuner
Berichten: 463
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
Vervoersmiddel: Derbi

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

Barikit slijt hard.
Airsal is gewoon goed spul.
Ik had de airsal genomen.
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door nielstheto »

Plus erbij.. heb je zin om je carters tegaan bewerken vooor die 74 ? Dat is dan alsngoedis wel nodig
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
bartvdl
Tuner
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 17:33
Locatie: Oudenaarde (België)

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door bartvdl »

op internet vind ik hier en daar wat info over de barikit, wat zegt dat het een goede allerdaagse cilinder is, en het is gietijzer dus zal wel niet hard slijten?
is dat echt nodig carters bewerken? hoezo?niet dat het een supersnelle cilinder etc iss toch?
Heavy Fuel
Tuner
Berichten: 463
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
Vervoersmiddel: Derbi

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

80 MHR Replica.
Dan koop je hem 2e hands, hoef je hem niet in te rijden en je hoeft geen carters bewerken.
bartvdl
Tuner
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 17:33
Locatie: Oudenaarde (België)

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door bartvdl »

Heavy Fuel schreef:80 MHR Replica.
Dan koop je hem 2e hands, hoef je hem niet in te rijden en je hoeft geen carters bewerken.
Ja, maar dat rijd toch niet zo lekker op een metrakit thrower of wel? eerder zou ik dan een scr hm moeten hebben
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

80cc Malossi MHR Replica is laag/middeltoerig
Metrakit trower is ook laag/middel toerig toch.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door kristof »

de thrower gaat wel erg afknijpen op die MHR replica, op die 70 ook maar minder, hangt er ook vanaf wat je zelf wil
die MHR replica heeft koppel en is slijtvast, airsal 70 heeft een mooie combinatie van koppel en hoge toeren maar slijt wel rapper dan de MHR replica
ik heb meerdere keren gehoord en gelezen dat een airsal 70 een heel aardig koppel heeft met de originele uitlaat ontgrenst
dus het is maar wat je zelf wil ;)
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
bartvdl
Tuner
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 17:33
Locatie: Oudenaarde (België)

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door bartvdl »

denk dat ik dan voor de airsal zal gaan
Heavy Fuel
Tuner
Berichten: 463
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
Vervoersmiddel: Derbi

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door Heavy Fuel »

Doe dan DMP, airsal is te hoogtoerig voor de thrower(zoals eerder gezegd).
bartvdl
Tuner
Berichten: 360
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 17:33
Locatie: Oudenaarde (België)

Re: 70cc dagelijks gebruik

Ongelezen bericht door bartvdl »

Heavy Fuel schreef:Doe dan DMP, airsal is te hoogtoerig voor de thrower(zoals eerder gezegd).
en jij zei mhr 80 replica? zoals kristof zegt zal hij die 80 meer afknijpen dan airsal 70, dmp neem ik niet, wil ook wat hogere snelheid
Plaats reactie