Pieke schreef:Airsal is te hoogtoerig voor een thrower
70cc dagelijks gebruik
- nielstheto
- Pro tuner
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
- Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=6921
- Locatie: ergens in gelderland
Re: 70cc dagelijks gebruik

Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: 70cc dagelijks gebruik
En er moet denk ik ook een nieuw krukasje in?
Je wilt er redelijk veel mee rijden...
Hoeveel km heeft je ori huidige krukas gehad?
Je wilt er redelijk veel mee rijden...
Hoeveel km heeft je ori huidige krukas gehad?
-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: 70cc dagelijks gebruik
Met DMP kun je mooi je ori krukas houden.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: 70cc dagelijks gebruik
Hangt van de krukas en zijn verleden af.
Re: 70cc dagelijks gebruik
liefst hou ik mijn ori krukas, heeft nu 8800km en daarvan 300km met mk thrower en de rest van de km's origineel begrensdHeavy Fuel schreef:En er moet denk ik ook een nieuw krukasje in?
Je wilt er redelijk veel mee rijden...
Hoeveel km heeft je ori huidige krukas gehad?
-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: 70cc dagelijks gebruik
DMP is een erg laagtoerige cilinder.
Deze draait minder toeren als je originele cilinder.
Dus, je krukas hoeft minder te leveren.
Deze draait minder toeren als je originele cilinder.
Dus, je krukas hoeft minder te leveren.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: 70cc dagelijks gebruik
Ik heb al 92 op de teller gereden met 13-52 terwijl ik eerst maximaal 85 haalde. Ik doe een beetje rustig aan ivm me std krukas dus ik trok niet ver door, zal denk ik maximaal 95 halen. Met je thrower zal het een stuk hoger liggen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 771
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: 70cc dagelijks gebruik
de std krukas is dus gene slappe as wat iedereen denkt!
echter is deze krukas niet gebouwt voor de grote wisselende krachten van een zwaar vliegwiel bij hoog toerental.
ik durf zelfs te beweren dat de standaar krukkassen op de drijfstang degelijker zijn dan de opvoerassen.
de 70/80 cc is het probleem niet. als jij maar onder de 11000/12000 toeren blijft komt het goed.
en mocht je daar boven willen... niet accuut het gas dicht gooien dan heb je kans dat t vliegwiel samen met ene stuk krukas voor zichzelf begint.
hoeveel gevallen ik hiervan niet op de werkbank heb gehad.
echter is deze krukas niet gebouwt voor de grote wisselende krachten van een zwaar vliegwiel bij hoog toerental.
ik durf zelfs te beweren dat de standaar krukkassen op de drijfstang degelijker zijn dan de opvoerassen.
de 70/80 cc is het probleem niet. als jij maar onder de 11000/12000 toeren blijft komt het goed.
en mocht je daar boven willen... niet accuut het gas dicht gooien dan heb je kans dat t vliegwiel samen met ene stuk krukas voor zichzelf begint.
hoeveel gevallen ik hiervan niet op de werkbank heb gehad.
- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: 70cc dagelijks gebruik
ik heb mn brommer nu ongv 2jaar en heb altijd boven de 12k toeren gereden met ori krukas, leeft nog altijd en heeft niets speling,
als je met ori ontsteking blijft rijden kun je zonder problemen een dmp/airsal 70 steken
als je met ori ontsteking blijft rijden kun je zonder problemen een dmp/airsal 70 steken
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
Re: 70cc dagelijks gebruik
dus ik denk dat het een van deze twee zal worden:
airsal 70
barikit 74 gietijzer
waarschijnlijk wel de laatste, weet het nog niet zeker, hoor er niet veel verhalen over..
airsal 70
barikit 74 gietijzer
waarschijnlijk wel de laatste, weet het nog niet zeker, hoor er niet veel verhalen over..
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: 70cc dagelijks gebruik
Barikit slijt hard.
Airsal is gewoon goed spul.
Ik had de airsal genomen.
Airsal is gewoon goed spul.
Ik had de airsal genomen.
- nielstheto
- Pro tuner
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
- Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=6921
- Locatie: ergens in gelderland
Re: 70cc dagelijks gebruik
Plus erbij.. heb je zin om je carters tegaan bewerken vooor die 74 ? Dat is dan alsngoedis wel nodig

Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Re: 70cc dagelijks gebruik
op internet vind ik hier en daar wat info over de barikit, wat zegt dat het een goede allerdaagse cilinder is, en het is gietijzer dus zal wel niet hard slijten?
is dat echt nodig carters bewerken? hoezo?niet dat het een supersnelle cilinder etc iss toch?
is dat echt nodig carters bewerken? hoezo?niet dat het een supersnelle cilinder etc iss toch?
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: 70cc dagelijks gebruik
80 MHR Replica.
Dan koop je hem 2e hands, hoef je hem niet in te rijden en je hoeft geen carters bewerken.
Dan koop je hem 2e hands, hoef je hem niet in te rijden en je hoeft geen carters bewerken.
Re: 70cc dagelijks gebruik
Ja, maar dat rijd toch niet zo lekker op een metrakit thrower of wel? eerder zou ik dan een scr hm moeten hebbenHeavy Fuel schreef:80 MHR Replica.
Dan koop je hem 2e hands, hoef je hem niet in te rijden en je hoeft geen carters bewerken.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: 70cc dagelijks gebruik
80cc Malossi MHR Replica is laag/middeltoerig
Metrakit trower is ook laag/middel toerig toch.
Metrakit trower is ook laag/middel toerig toch.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- kristof
- Pro tuner
- Berichten: 749
- Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
- Locatie: bornem, belgie
Re: 70cc dagelijks gebruik
de thrower gaat wel erg afknijpen op die MHR replica, op die 70 ook maar minder, hangt er ook vanaf wat je zelf wil
die MHR replica heeft koppel en is slijtvast, airsal 70 heeft een mooie combinatie van koppel en hoge toeren maar slijt wel rapper dan de MHR replica
ik heb meerdere keren gehoord en gelezen dat een airsal 70 een heel aardig koppel heeft met de originele uitlaat ontgrenst
dus het is maar wat je zelf wil
die MHR replica heeft koppel en is slijtvast, airsal 70 heeft een mooie combinatie van koppel en hoge toeren maar slijt wel rapper dan de MHR replica
ik heb meerdere keren gehoord en gelezen dat een airsal 70 een heel aardig koppel heeft met de originele uitlaat ontgrenst
dus het is maar wat je zelf wil

JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
Re: 70cc dagelijks gebruik
denk dat ik dan voor de airsal zal gaan
-
- Tuner
- Berichten: 463
- Lid geworden op: za 23 feb 2013, 10:36
- Vervoersmiddel: Derbi
Re: 70cc dagelijks gebruik
Doe dan DMP, airsal is te hoogtoerig voor de thrower(zoals eerder gezegd).
Re: 70cc dagelijks gebruik
en jij zei mhr 80 replica? zoals kristof zegt zal hij die 80 meer afknijpen dan airsal 70, dmp neem ik niet, wil ook wat hogere snelheidHeavy Fuel schreef:Doe dan DMP, airsal is te hoogtoerig voor de thrower(zoals eerder gezegd).