close
- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
Is hetzelfde verhaal, maar dan kun je beter net als ik de MHR TEAM 7t als basis nemen en een langere slag krukas nemen zodat je 85, 88 of 90cc maakt. Het probleem hiermee is dat je poorttiming erg hoog word en dus hij heel hoogtoerig zijn vermogen pas afgeeft.
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
bij die foto dat je die stage 6 cilinder op dat derbi blok ziet zitten die ophoogplaat waar die cilidner aan vast zit is 10 keer zo groot als de plaat die je derbij krijgt. kan k dan niet gewoon een ophoogplaat frezen waar de tapeindes van een derbi blok in zitten en waar de stage 6 cilinder aan vast zit ????
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
Koop een crossmotor cilinder als je oud type blok hebt.
Is nog best goed te doen om dat pas te maken, dan een opmaat uitlaat (net zo duur als een nieuwe pijp) en je hebt iets unieks en iets wat hard gaat.
Denk aan 25 pk, met een veel fijnere vermogens afgifte voor een schakelbrommer dan als een scooter cilinder.
Is nog best goed te doen om dat pas te maken, dan een opmaat uitlaat (net zo duur als een nieuwe pijp) en je hebt iets unieks en iets wat hard gaat.
Denk aan 25 pk, met een veel fijnere vermogens afgifte voor een schakelbrommer dan als een scooter cilinder.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 22 feb 2011, 17:02
- Vervoersmiddel: derbi senda
Re: stage 6 70cc R/T
en aan wat voor cilinder moet je dan gaan denken jasper?
want zover ik weet hebbe de meeste zuiger gestuurde inlaat toch?
want zover ik weet hebbe de meeste zuiger gestuurde inlaat toch?
rokend rubber=dubbel vermogen
-
- Pro tuner
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
- Locatie: Ederveen
Re: stage 6 70cc R/T
Waarom doe je niet die nieuwe cilinder van Bidalot (als geld geen rol speelt )jasperrr91 schreef:Koop een crossmotor cilinder als je oud type blok hebt.
Is nog best goed te doen om dat pas te maken, dan een opmaat uitlaat (net zo duur als een nieuwe pijp) en je hebt iets unieks en iets wat hard gaat.
Denk aan 25 pk, met een veel fijnere vermogens afgifte voor een schakelbrommer dan als een scooter cilinder.
Daan had een vermogensgrafiek: 30pk...
Dat is wel ziek veel voor een brommer, te bedenken dat een beetj een crosser 35 heeft...
Als jij dit doet:
Bidalot 80cc
31 mm carb.
Raceontsteking
opmaat pijpje...
Dan gaat het geweldig blazen, en je hebt iets orgineels...
Als ik toch eens geld teveel had

-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
kx 80/85cc.prikracing schreef:en aan wat voor cilinder moet je dan gaan denken jasper?
want zover ik weet hebbe de meeste zuiger gestuurde inlaat toch?
En een crossmotor maakt geen gebruik van zuigergestuurde inlaat, gewoon membraam

Als het gaat om wedstrijdmotoren dan kun je beter zuigergestuurd maar helemaal vergeten, de tijd van openen en sluiten zijn niet onafhankelijk van elkaar en kan daarom nooit goed zijn, voor zuigergestuurde racers werden daarom zeer hoge timingen toegepast.
- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: stage 6 70cc R/T
@ Dick
Die gaf wel een leuk vermogen af ja, die 80cc kit, maar dat was geen 30 pk
Die gaf wel een leuk vermogen af ja, die 80cc kit, maar dat was geen 30 pk

-
- Schakelrijder
- Berichten: 138
- Lid geworden op: di 22 feb 2011, 17:02
- Vervoersmiddel: derbi senda
Re: stage 6 70cc R/T
oke en jasper wat zou je dan ongeveer moeten veranderen daar voor.
rokend rubber=dubbel vermogen
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
Waarschijnlijk de slag van je krukas (langere slag dus)
Carters bewerken en wss positie van je draadeindes in je blok, zal naar buiten worden.
Carters bewerken en wss positie van je draadeindes in je blok, zal naar buiten worden.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
- Locatie: Ederveen
Re: stage 6 70cc R/T
Daan had pas een grafiek waar hij toch heel dichtbij kwam,Pieke schreef:@ Dick
Die gaf wel een leuk vermogen af ja, die 80cc kit, maar dat was geen 30 pk

-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
Kan goed zijn dat die getuned was.
- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: stage 6 70cc R/T
Kan ook goed zijn dat het de nieuwe 94cc bidalot was en niet de 80cc
Die heeft namelijk 32.5 pk

- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: stage 6 70cc R/T
Sorry, even nagekeken en het was de 88cc

Die kun je ook monteren. Geeft ook wel een leuk vermogen zoals je wel kan zien


Die kun je ook monteren. Geeft ook wel een leuk vermogen zoals je wel kan zien


- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
Jasper dan kan k net zo goed die stage 6 R/T nemen dan moet k ook andere krukas,caters frezen , tapeindes vervangen :p
Maar bidalot 88 cc opmaat / voca racing bidalot onsteking enz enz klinkt ook wel goed.k moet maar even kijken want dan zit k nu te twijfelen tussen. Stage 6 R/T ,malossi 7T met NOS of bidalot. Moeilijke keuze :$ zowiezo weet k al hoe k me kappenset ga spuiten gewoon een DIK STAGE 6 thema
is ook nog niet gedaan :p
Maar bidalot 88 cc opmaat / voca racing bidalot onsteking enz enz klinkt ook wel goed.k moet maar even kijken want dan zit k nu te twijfelen tussen. Stage 6 R/T ,malossi 7T met NOS of bidalot. Moeilijke keuze :$ zowiezo weet k al hoe k me kappenset ga spuiten gewoon een DIK STAGE 6 thema

Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
En daan hij had die 23.4 pk gehaalt met metra kit pro rave staat er dus met voca zal het nog meer krijgen denk ik. En jasper kan jij die carters daaraan. Aanpassen. K zag staan ergens dat je dat deed 

Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
Maar had nog een vraag die plaat die je derbij krijg bij die stage 6. R/T
Die is rond de 1 cm dik . Maare. op die foto van DAAN is die ophoogplaat rond de 3 cm ofzo kan het zo zijn dat hij ze eigen ophoog plaat heeft gemaakt. Zodat de tapeindes niet verandert hoefde te worden ??
Die is rond de 1 cm dik . Maare. op die foto van DAAN is die ophoogplaat rond de 3 cm ofzo kan het zo zijn dat hij ze eigen ophoog plaat heeft gemaakt. Zodat de tapeindes niet verandert hoefde te worden ??
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
Aanpassen aan die stage 6 cilinder of welke cilinder bedoel je?
Carters alleen puur bewerken aan de spoeling van de cilinder kan ik inderdaad, draadeindes verplaatsen heb ik nog nooit gedaan.
Dus dat doe ik liever niet met iemand anders blok de 1ste keer.
Dus als je voor de 7t of bidalot gaat kan ik dat aanpassen inderdaad, maar dan moet je maar pben mocht je daar interesse in hebben.
En een crossmotor cilinder is makkelijker pas te maken gok ik, aangezien daar de boring met wat geluk hetzelfde van is, dus hoeven je tapeindes niet naar binnen of naar buiten zeg maar, bij een scooter cilinder heb je die kans eerder.
Carters alleen puur bewerken aan de spoeling van de cilinder kan ik inderdaad, draadeindes verplaatsen heb ik nog nooit gedaan.
Dus dat doe ik liever niet met iemand anders blok de 1ste keer.
Dus als je voor de 7t of bidalot gaat kan ik dat aanpassen inderdaad, maar dan moet je maar pben mocht je daar interesse in hebben.
En een crossmotor cilinder is makkelijker pas te maken gok ik, aangezien daar de boring met wat geluk hetzelfde van is, dus hoeven je tapeindes niet naar binnen of naar buiten zeg maar, bij een scooter cilinder heb je die kans eerder.
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
Een scooter cilinder is een stuk lager als een derbi cilinder.Royal-Tuning schreef:Maar had nog een vraag die plaat die je derbij krijg bij die stage 6. R/T
Die is rond de 1 cm dik . Maare. op die foto van DAAN is die ophoogplaat rond de 3 cm ofzo kan het zo zijn dat hij ze eigen ophoog plaat heeft gemaakt. Zodat de tapeindes niet verandert hoefde te worden ??
Dus wil je met de slag van een derbi uitkomen zul je hem moeten ophogen, hoeveel durf ik zo niet te zeggen.
Misschien met wat geluk hoeft dat dan niet inderdaad, als je dan kortere draadeindens in je blok zet, en schroefdraad in die ophoogplaat maakt. Dan zou het zo kunnen eventueel. Maar dat hangt af van de positie van de gaten in je cilinder waar de tapeindes doorheen moeten.
- Royal-Tuning
- Beginnende tuner
- Berichten: 244
- Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
- Vervoersmiddel: DRD Black Edition
Re: stage 6 70cc R/T
Srry had iets duidelijker moeten zijn. Bedoelde op die stage 6 cilinder. Als dat kan. Maar je doet dus ook andere cilinders ?
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens?
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: stage 6 70cc R/T
Ja ik kan de spoeling voor elke cilinder aanpassen, dat is geen probleem.
Dus een scooter cilinder kan ook.
Dus een scooter cilinder kan ook.