beste uitlaat voor 50cc origineel

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
JOnaZz
Schakelrijder
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 18:36
Vervoersmiddel: Ik had :
- Drd 03
- Extreme '03
- DRD 03
- SM2000
- afdanker extreme 03

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door JOnaZz »

een Yasuni Hm steekt ook minder uit dan een Conti

aan een conti verbrand je been sneller dan aan een HM :D spreek uit ervaring :D
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door Boeki »

Waarom noemt niemand de Scr Corse?

Is naar mijn idee ook een top uitlaat voor ori 50cc, zowel boven als onderlangs.
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
drd racing
Beginnende tuner
Berichten: 234
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
Locatie: Hasselt België

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door drd racing »

JOnaZz schreef:een Yasuni Hm steekt ook minder uit dan een Conti

aan een conti verbrand je been sneller dan aan een HM :D spreek uit ervaring :D
idd conti steekt zeer ver uit (1 van de verste)
Doekoe
Derbi fan
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 14:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-treme 2003

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door Doekoe »

vreemd vind ik dat!
Iedereen heeft een conti maar brand z'n benen dr aan! :P
dan koop je toch geen conti, ik zou het ook doen maar nu hoor ik steeds meer msnen
van die steekt een heel eind uit, nou dan maar een mk thrower denk ik
:)
The RED power!
Gebruikersavatar
derbiracing
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door derbiracing »

mijn mhr steekt ook uit maar ik heb er geen last van hoor :roll:
meestal zit je toch wel breder met je benen ;)
Afbeelding
teun4
Tuner
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 17:05

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door teun4 »

heb een thrower en heb in de zomer met korte broek ook al 2x me schenen er aan verbrand
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
Gebruikersavatar
Joenne88
Pro tuner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
Locatie: Helmond

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door Joenne88 »

Dat verbranden heb je wss ook met een originele pijp als er geen beschermkapje op zit. Evt erop maken?
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door Boeki »

Joenne88 schreef:Dat verbranden heb je wss ook met een originele pijp als er geen beschermkapje op zit. Evt erop maken?
Nee hoor, want ik heb originele pijp zonder beschermkap (lelijk) en heb nergens last van.
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Lex
Pro tuner
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
Locatie: Hoeven

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door Lex »

teun4 schreef:heb een thrower en heb in de zomer met korte broek ook al 2x me schenen er aan verbrand
Heb ik ook vaak gehad :lol: , stap je af na een lange rit. AU! en een mooie rode plek.
Maar was gewoon wennen, en lange broek aanleren doen.
teun4
Tuner
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 17:05

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door teun4 »

als ik ga zwemmen trek ik liever meteen de zwembroek aan, die loopt bij mij niet tot me enkels.

hij vraagt ernaar, dus is het antwoord niet een lange broek aantrekken, maar niet voor deze uitlaat kiezen als dat zo belangrijk voor hem is. ik vind het zelf knap lastig, helemaal als er iemand achterop zit.

niet kwaad bedoelt alex :D
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
Gebruikersavatar
derbiracing
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door derbiracing »

ik rij toch altijd met lange broek, misschien niet ideaal maar zo'n brandplek is niet alles en als je valt de vel van je been af is ook geen feest.

ik rij dan wel met een mhr pijp, steekt ook ver uit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joenne88
Pro tuner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
Locatie: Helmond

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door Joenne88 »

Boeki schreef:
Joenne88 schreef:Dat verbranden heb je wss ook met een originele pijp als er geen beschermkapje op zit. Evt erop maken?
Nee hoor, want ik heb originele pijp zonder beschermkap (lelijk) en heb nergens last van.

Om het voorbeeld even iets concreter te maken: bijna alle snelle pijpen steken een stukje uit en hebben geen beschermkapje ;)
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door Daan »

Ik vind een Leovince V6 zelf een erg prettige uitlaat, levert aardig wat trekkracht en begint al vroeg te trekken. Presteert beter als de originele ontgrensde uitlaat kwa trekkracht, top is gelijk.

Als je een uitlaat wilt met hoge top kun je beter voor een Conti of Cross HM (bovenlangs) gaan of voor een SCR Corse SM, R2, Metrakit SP (onderlangs). Keuze genoeg ;)

Kijk ook even in het uitlaten topic in het Pro gedeelte, daar staat een groot gedeelte van de uitlaten al opgesomd.
Gebruikersavatar
derbiracing
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door derbiracing »

een cross hm op een orginele 50cc? :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door Daan »

Ja, dat gaat prima. Maar op een 70-80-er presteren ze natuurlijk beter. Een normale cross presteert ook goed op originele 50CC.
JOnaZz
Schakelrijder
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 18:36
Vervoersmiddel: Ik had :
- Drd 03
- Extreme '03
- DRD 03
- SM2000
- afdanker extreme 03

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door JOnaZz »

Doekoe schreef:vreemd vind ik dat!
Iedereen heeft een conti maar brand z'n benen dr aan! :P
dan koop je toch geen conti, ik zou het ook doen maar nu hoor ik steeds meer msnen
van die steekt een heel eind uit, nou dan maar een mk thrower denk ik
:)
ik heb een conti gevonden die net hetzelfde ligt las de PRO race uitlaten en de Yasuni HM
iets van een 200euro
jeroen1993
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:08
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme 2007

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door jeroen1993 »

de conti ligt er gewoon aan hoe je gaat zitten, als je normaal op je brommer gaat zitten heb je volgens mij geen last van verbrande benen, ik rij er nu al poosje mee, en in de zomer ook nog nooit me been gebrand ;)
baukeekuab
Schakelrijder
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 15:43
Vervoersmiddel: Derbi GPR50 Racing 2006 / Piaggio Zip 2000

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door baukeekuab »

De conti, hm en thrower zijn alle 3 goed op std cilinder.
Zit weinig verschil in qua prestaties.
Alleen staat de conti erom bekend dat ie toerenbeukt,
En dat je er wel een paar afstelskills voor nodig hebt;p
GPR125 project!
Gebruikersavatar
derbiracing
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 18:14
Vervoersmiddel: derbi senda x-treme R

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door derbiracing »

conti is idd heel erg sproeiergevoelig!
maar heel veel mensen rijden er mee dus je hebt wel een richtlijn ;)
Afbeelding
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: beste uitlaat voor 50cc origineel

Ongelezen bericht door Boeki »

Iedereen rijd er mee, dus koop hem NIET! Die uitlaat is net zo wenig bijzonder als een standaard uitlaat.. Neem dan een SCR Corse, ben je exclusiever.
Open the Throttle and Smile
Gesloten