Ik heb precies het zelfde probleem, met dat stotteren in lage touren en dat de kracht weg valt.
Mijn cilinder was vast gelopen (zuiger veren aan beide kanten weg gesmolten in de zuiger). Nu heb ik een nieuwe cilinder gemonteerd 50cc motoforce plus incl kop, verder met een 17.5 delorto 86sproeier, yasuni r2 uitlaat, vertanding 14/53. Hier rijd hij het lekkerste mee, alleen bij lage touren stotterd hij dus ook en als ik niet genoeg touren rij in een hogere versnelling valt de kracht eruit. Zolang ik hoger in de touren blijf rijd het als een speer.Ik heb alles geprobeerd van bougie tot sproeier tot gasnaald lager/hoger, maar het word er niet beter op. Hiervoor reed ik met een gehoomde originele imitatie cilinder (39...naar 40mm) met dezelfde setup met sproeier 80 en reed prima. Ben dus ook ten einde raad.. Wie heeft voor mij nog een sugestie?
Afstel nightmare.
Re: Afstel nightmare.
eerst zet je je gasnaald clipje op de middelste stand en draai je de luchtschroef helemaal naar binnen en daarna 1,5 rondje naar buiten en de stationairschroef draai je helemaal naar binnen en 2,5 rondjes naar buiten, daarna:
1. eerst de goede sproeier erin zodat hij bij hoge toeren goed rijd, in de powerband dus. van een (te) grote sproeier probeer je steeds een kleinere sproeier tot hij niet meer stottert en goed door trekt in de powerband. hierbij is kijken naar de bougie kleur een hulpmiddel.
2. dan ga je naar de gasnaald, als hij voor de powerband stotterd dan is je mengsel daar te rijk en moet je gasnaald lager, dus moet je het clipje wat je gasnaald vast houd omhoog doen. met de gasnaald moet je altijd gewoon proberen wat het beste rijd, mocht hij stotteren voor de powerband dan moet het clipje omhoog.
3. als je sproeier en gasnaald goed zijn kan je nog even met je luchtschroef spelen. zorg dat je brommer stationair net aan blijft en draai de luchtschroef heel klein beetje uit (1/4e rondje, zoiets). als hij dan stationair meer toeren gaat maken dan zit je goed, mocht hij minder toeren gaan maken dan ga je terug. meestal zit dit tussen de 1,5 en 2 rondjes in.
4. als alles hierboven goed is, zet je de stationair schroef zo dat je brommer als hij warm is rond de 1500 toeren maakt.
en klaar met afstellen
ik denk dat de topicstarter gewoon even zijn gasnaald clipje omhoog moet doen
1. eerst de goede sproeier erin zodat hij bij hoge toeren goed rijd, in de powerband dus. van een (te) grote sproeier probeer je steeds een kleinere sproeier tot hij niet meer stottert en goed door trekt in de powerband. hierbij is kijken naar de bougie kleur een hulpmiddel.
2. dan ga je naar de gasnaald, als hij voor de powerband stotterd dan is je mengsel daar te rijk en moet je gasnaald lager, dus moet je het clipje wat je gasnaald vast houd omhoog doen. met de gasnaald moet je altijd gewoon proberen wat het beste rijd, mocht hij stotteren voor de powerband dan moet het clipje omhoog.
3. als je sproeier en gasnaald goed zijn kan je nog even met je luchtschroef spelen. zorg dat je brommer stationair net aan blijft en draai de luchtschroef heel klein beetje uit (1/4e rondje, zoiets). als hij dan stationair meer toeren gaat maken dan zit je goed, mocht hij minder toeren gaan maken dan ga je terug. meestal zit dit tussen de 1,5 en 2 rondjes in.
4. als alles hierboven goed is, zet je de stationair schroef zo dat je brommer als hij warm is rond de 1500 toeren maakt.
en klaar met afstellen

ik denk dat de topicstarter gewoon even zijn gasnaald clipje omhoog moet doen